Stránka 1 z 1

Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: pon 11 pro, 2017 5:41 pm
od milan ferdián
Frýdlant v Čechách 1968 H0 - H0e/1:87 ELITE 12°/PECO 10° cca 11000 mm
Stanice je navržena dle z podkladů 1934.Snahou bylo zachovat co největší autenciticu.Stanice je délkově zredukovaná.
Datum 1968 je uveden proto,že točna v lokomotivním depu byla odstraněna v roce 1969.Kreslené objekty čárkovaně jsou přesahy mimo dílů.Samotná budova Frýdlant v Čechách - místní dráha se již na danou plochu nevešla.Zde se počítá,že zadavatel dodatečně připojí dílek se staniční budovou.Dle přání zadavatele byla zabudováno překladiště zboží z normal. na úzkou.Podvalníková jáma má délku 26 m.
Milan

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: pon 11 pro, 2017 6:31 pm
od mlha
Jaké je stoupání na té úzké?

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: pon 11 pro, 2017 6:34 pm
od milan ferdián
mlha píše:Jaké je stoupání na té úzké?

1:40.Údaje jsou na výkresech :wink: .Milan

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: úte 12 pro, 2017 7:25 am
od Mcx
Milane, ta oblouková výhybka na manipulační koleje - to je trochu mimo mísu, tak drahou výhybku (ve skutečnosti) by nikdo na tak bezvýznamné místo nedal - to tam bude jak pěst na oko.
Ještě mně nějak nesedí - vexle Elite a trojcestné výhybky. Pokud je to PECO, tak to jsou vexle sice 12 st., ale v odbočné větvi tuším R 913 mm - teoreticky - do toho by se už dnes na modulech jít nemělo.
Pak ještě dodatečná otázka - nač budou na takové stanici dopravní koleje 3,5 metru ??? jediná odpověď, která mne napadá - ke zlosti :wink:

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: stř 13 pro, 2017 8:01 am
od milan ferdián
Mcx píše:Milane, ta oblouková výhybka na manipulační koleje - to je trochu mimo mísu, tak drahou výhybku (ve skutečnosti) by nikdo na tak bezvýznamné místo nedal - to tam bude jak pěst na oko.

Ta výhybka tam prostě je.Výhybky v modelovém měřítku mají větší úhly,je možné,že na obrázku je výhybka jednoduchá,ale klasická EW3 by se tam nevešla.Zdroj "Spolek FOD".
Mcx píše:Ještě mně nějak nesedí - vexle Elite a trojcestné výhybky. Pokud je to PECO, tak to jsou vexle sice 12 st., ale v odbočné větvi tuším R 913 mm - teoreticky - do toho by se už dnes na modulech jít nemělo.

Mají být rukodělně vyrobeny.Parametry 105(R1000/12°)- 37 -142(R1350/12°) při čemž dvě trojcestné mohou být upraveny na 142(R1350/12°) - 37 - 142(R1350/12°),platí jen pro hlavní kolej 1.
Mcx píše:Pak ještě dodatečná otázka - nač budou na takové stanici dopravní koleje 3,5 metru ??? jediná odpověď, která mne napadá - ke zlosti :wink:

Stanici jsem už zredukoval o jeden díl 1,2 m.S redukci jsem šel na únosnou mez.Bral jsem ohled na rozměry staniční
budovy,skladiště s nákladní pokladnou a rampou.
Milan

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: stř 13 pro, 2017 8:59 am
od Morris Zapp
Chápu, že jsou značné rozdíly mezi tím, jak to vidí H0 a jak TT, ale fakt je 3,5 metru v H0 důvod k zlosti? Vždyť se na to akorát vejde například vlak s jednou lokomotivou a 20 wapkami - to bych se skoro bál, že bude na hlavní trati málo...

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: stř 13 pro, 2017 4:16 pm
od Mcx
Rozdíl v pojetí nákladního provozu TT (toho vašeho) a H0 (toho našeho) :D je v tom, že pro nás je nákladní provoz dán z 80 až 100% jednotlivými vozovými zásilkami, které je nutno třídit, sestavovat, odstavovat...... a opravdu vlak s 20 - 25 vozy - práce s ním zabere tolik času, že nezůstane čas na vlastní provoz vlaků :roll:
Ale obecně to je charakteristika - od H0 směrem k N. S těmi většími vagony v H0 je větší sranda s jednotlivými vozy, proto si my hrajeme více s vozy, v těch menších velikostech je větší sranda s vlakem.
Takže po normální provoz - beru v H0, že stanice Frýdlant i ve vztahu k manipulačním místům na Mn vlaku 4-5 vozů pro Frýdlant, 3-4 na úzkou - tak nějak. To při obsluze 2x Mn vlak za 12 hod. grafikon 1:5 Když vezmu že obrat bude ob jeden Mn/tedy 12 hod. tak budu mít ve stanici minimálně 15 - 20 vozů, s kterými se bude manipulovat .. to je myslím více než dost.
V modulovém provozu H0 musím pominout co je byl Frýdlant ve skutečnosti :wink:
Pokud to bude úvraťová stanice na "hlavní" trati, tak to bude úzké hrdlo, protože u 1:5 mi bude trvat "křižování vlaků" ne 10-12 minut, ale 25 - 30 minut, u té délky stanice ještě možná trochu více ... co to bude znamenat pro okolí - že jiné mezilehlé stanice budou zívat nudou, nebo budu muset trať kousnout na dva celky, které bude propojené úzkým hrdlem. Navíc při takové zatížení zhlaví stanice budu muset pokud možno minimalizovat místní posun - a to vše jde proti sobě.
To jen stručně mé zkušenosti s provozem stanic v H0, opravdu je to zbytečné srovnávat s TT či N, děláme to každý většinou jinak.

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: stř 13 pro, 2017 4:20 pm
od Mcx
Morris Zapp píše:Vždyť se na to akorát vejde například vlak s jednou lokomotivou a 20 wapkami - to bych se skoro bál, že bude na hlavní trati málo...

No vzhledem k tomu, že většinou máme trochu "ne rovinatý" jako profil, tak 2400 tun je pro nás trochu moc, my nemáme údolní dvojkolejky (nebo minimálně) .... prostě naše zaměření je trochu jiné. Což naprosto nevylučuje postavit si stanici Frýdlant v této podobě, pokud si to majitel přeje, ale já pouze upozorňuji na reálné komplikace v provozu - nic víc.

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: stř 13 pro, 2017 4:24 pm
od Mcx
milan ferdián píše:Mají být rukodělně vyrobeny.Parametry 105(R1000/12°)- 37 -142(R1350/12°) při čemž dvě trojcestné mohou být upraveny na 142(R1350/12°) - 37 - 142(R1350/12°),platí jen pro hlavní kolej 1.

když rukodělky tak pro to točit na 12 st., když na srdcovce to bude mít necelých 10 st. a těch 1000 mm je opravdu v rámci protisměrných oblouků nic moc - zrovna tam kde se to nejvíc projeví - při posunu s vozy.

milan ferdián píše:Ta výhybka tam prostě je.Výhybky v modelovém měřítku mají větší úhly,je možné,že na obrázku je výhybka jednoduchá,ale klasická EW3 by se tam nevešla.Zdroj "Spolek FOD".

Znovu (já vím, že ty to más na více pláncích :wink: ale tak to nikdy v reálu nebylo), je to jako pěst na oko nemající v reálu žádný podklad. Navíc vše se dá řešit vloženým obloukem, posunem výhybky a ne touto tragedii.

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: stř 13 pro, 2017 4:37 pm
od milan ferdián
Mcx píše:Znovu (já vím, že ty to más na více pláncích :wink: ale tak to nikdy v reálu nebylo), je to jako pěst na oko nemající v reálu žádný podklad. Navíc vše se dá řešit vloženým obloukem, posunem výhybky a ne touto tragedii.

Zadavatel může v odbočné větvi trojcestnou výhybku zrušit a pokračovat další EW3.Záleží na něm :wink: .Milan

Re: Frýdlant v Čechách H0 - H0e/1:87

PříspěvekNapsal: stř 13 pro, 2017 6:10 pm
od Mcx
milan ferdián píše:Zadavatel může v odbočné větvi trojcestnou výhybku zrušit a pokračovat další EW3.

To vyklonění osy trojcestkou je trochu zvláštní a příliš velké, ale stačí tam vložit oblouk a pokračovat normální vexlí. Samozřejmě je poněkud neobvyklé použití trojcestné výhybky v hlavní dopravní koleji v takové stanici.