Stránka 4 z 4

Re: POSÁZAVÍ

PříspěvekNapsal: pon 25 zář, 2017 3:08 pm
od milan ferdián
Ledečko.Zvolil jsem verzi s rozšířeným kolejištěm.Milan

Re: POSÁZAVÍ

PříspěvekNapsal: úte 26 zář, 2017 4:07 am
od mizl
Ahoj Milane. Mám dva body:

Ad. 1 osobně bych se přiklonil ke stanici s výtopnou

Ad. 2 rád bych se zeptal od jsi vzal podklady k Ratajskému mostu, případně zda nějaké podklady vlastnís

Michal

Re: POSÁZAVÍ

PříspěvekNapsal: úte 26 zář, 2017 7:04 am
od milan ferdián
mizl píše:Ad. 1 osobně bych se přiklonil ke stanici s výtopnou

Upřesni.
mizl píše:Ad. 2 rád bych se zeptal odkud jsi vzal podklady k Ratajskému mostu, případně zda nějaké podklady vlastníš

Boční výkres je v publikaci "Posázavský pacifik/Světlá-Kácov-Čerčany na starých pohlednicích".Pak je třeba prostudovat hromadu fotek,co najdeš na netu.
Milan

Re: POSÁZAVÍ

PříspěvekNapsal: úte 26 zář, 2017 8:37 am
od FrantaHO
milan ferdián píše:Boční výkres je v publikaci "Posázavský pacifik/Světlá-Kácov-Čerčany na starých pohlednicích".Pak je třeba prostudovat hromadu fotek,co najdeš na netu.
Milan


Přesně tak jsem postupoval i já. A ještě jsem si byl oměřit železniční most na Výtoňi. :D

Re: POSÁZAVÍ

PříspěvekNapsal: úte 26 zář, 2017 9:46 am
od radeksindy
Když už si tu založil speciální téma "Posázaví", tak jsem se rozhodl tě donutit nakreslit ty nejzajímavější kusy 8) Popravdě tratě posázavím sice krásně vedené v krajině, ale kolejově to poměrně nudná záležitost. Kácov ani Ledečko příliš ruchu kromě křižování vlaků nevykazovaly. Existuje však pár stanic, kde se dá dělat i něco jiného než jen zajet s jedním vozem k rampě, příp. k volné ploše.

Samechov: Dneska tříkolejná stanička, která však měla krátkou vlečku do skláren v Růženíně.
Sázava-Černé Budy: Dnešní stav je následkem velké rekonstrukce z 60. let, ale ani předchozí nejsou nezajímavé. Původně tu byly jen dvě koleje a vlečka skláren odbočovala až za poslední výhybkou směrem k Ledečku. Těsně po válce došlo ke změně vlečky, přidání další koleje a výstavbě krátké vlečky do ZZN, později prodloužení k dalším skladům skláren. Skoro každý z těch stavů je modelářsky docela zajímavý. Podívej se do kroniky stanice, kde je vše načrtnuto.
Český Šternberk: Původně opět jen malá stanička s jednou průběžnou a jednou manipulační kolejí u rampy, ale velká nakládka dřeva si vynutila prodloužení, přídání výhybek u našich nezvyklým způsobem (prodloužení a vložení kolejové spojky, viz kniha), později další rozšíření kvůli křižování.

U Ratají si nejsem jistý, jestli směrem k mostu nebyla z manipulační koleje ještě jedna výhybka do šturcu.