Jablonec nad Nisou 1:87

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Irudzi » sob 16 zář, 2017 6:57 am

cipisekmp píše:Ahoj Jiriku. Netreba se stresovat. Pokud mas promysleno kde a jak a mas aspon trochu predstavu o jiste budoucnosti, tak ti fandim. Ja budu rad kdyz se neco noveho ukaze i kdyz uz asi nebudes tak pobliz aby se clovek mohl jen tak dojet podivat. Takze snad ti to konecne vyjde.
Cipisekmp.


Víš u Jablonce jsem přestal hledat. :wink: Díky Johnymu a dalším kolegům jsem se podíval do historické výkresové dokumentace, o které se mi kdysi jen snilo a tady jsem se prostě seknul a začal zkoumat hlouběji. Ale jinak...

(1902-1972)
Veselí nad Moravou vč. Chorinského dráhy
Kyjov
Brandýs nad Orlicí
Borohrádek
Mikulášovice d.n.
Rybniště
Jedlová
Frýdlant v Čechách
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 416
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Irudzi » sob 16 zář, 2017 7:34 am

Koleje od výpravní budovy: :idea:
3-manipulační, sklad, rampa
3a-remíza motorová
5a-manipulační, volná skládka, překládkový jeřáb
103-celní kolej
1-dopravní
2-dopravní
4-manipulační
4a-remíza parní
6-manipulační
6a-čelní rampa
8-vlečková, Var1
ŽOS Česká Lípa, pobočka Jablonec nad Nisou.
( výroba a montáž podvalníkových vozů a podvalníků)
10-manipulační, traťovka, stáčení ropných produktů
12-vlečková, var2
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 416
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod milan ferdián » sob 16 zář, 2017 10:22 am

Irudzi píše:Ohledně ukončení šaliny ( tramvaje 8) ) u nádraží mám ještě nějaké nejasnosti. Na email jsem ti poslal odkaz se zajímavým dokumentem ohledně Jabloneckých šalin, zkoušel jsem to poslat v příloze, ale bohužel se mi to vrátilo zpět.
Na plánku z WT je vidět, že vedle staniční budovy zbylo volné místo právě pro zastávku šaliny, představa je taková, že zde bude možno objet vozy a popřípadě ty nákladní zasunout do kusých k manipulaci s nákladem, poštou...

Našel jsem ji ve svém archívu.Podle plánu tramvajových tratí,tipuji,že náklady se točily na trianglu.Milan
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9495
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Irudzi » sob 16 zář, 2017 1:54 pm

milan ferdián píše:
Irudzi píše:Ohledně ukončení šaliny ( tramvaje 8) ) u nádraží mám ještě nějaké nejasnosti. Na email jsem ti poslal odkaz se zajímavým dokumentem ohledně Jabloneckých šalin, zkoušel jsem to poslat v příloze, ale bohužel se mi to vrátilo zpět.
Na plánku z WT je vidět, že vedle staniční budovy zbylo volné místo právě pro zastávku šaliny, představa je taková, že zde bude možno objet vozy a popřípadě ty nákladní zasunout do kusých k manipulaci s nákladem, poštou...

Našel jsem ji ve svém archívu.Podle plánu tramvajových tratí,tipuji,že náklady se točily na trianglu.Milan


Jo to pasuje! :wink:
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 416
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod zmar » sob 16 zář, 2017 6:38 pm

Asi už to není potřeba, ale kdyby náhodou, tak přikládám nerealizovaný projekt přestavby stanice v Jablonci z roku 1922. Žlutě jsou zakreslebny existující koleje, které se mají zrušit. Červeně naopak to, co se má nově postavit. Kdo by měl zájem, může si plán stáhnout v plném rozlišení tady: http://www.uschovna.cz/zasilka/PTG52R9RAKJ4GLTE-6TY/

Myslím, že když je cílem postavit modul, kde se dá jezdit jak na velké dráze tak se dá i šíbovat s nákladními tramvajemi, bylo by vhodnější místo Jablonce zvolit bud Brandl/Jablonec dolní anebo Rychnov u Jablonce. Tam byla daleko zajímavější tramvajová kolejiště.
Přílohy
jablonec projekt 1922.jpg
Projekt přestavby ve spisu z roku 1922
zmar
 
Příspěvky: 188
Registrován: sob 07 čer, 2014 7:00 am

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Morris Zapp » ned 17 zář, 2017 6:49 am

Mcx píše:No, spíše mně zaujal střední díl - lomeňák s impozantními rozměry - to asi ne Milane ! Navíc skladnost - párování dílů..... bo, jinak to je pak nepřepravitelné. I krajní díly 60x120 cm - pěkní macci - dvojmužní.
Cukrovar je na třech bednách 60x120, v přepravní formě sešroubovány všechny tři do jedné - a manipuluje se s ním dobře, v nouzi ho naložím do auta i sám.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 616
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Mcx » ned 17 zář, 2017 10:00 am

Morris Zapp píše: v nouzi ho naložím do auta i sám

V H0 jsem staniční díly délky 120 cm opustil z důvodu manipulace s nimi. Obdivuji fyzickou výkonost, takovou u nás nikdo nemá.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1597
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Morris Zapp » ned 17 zář, 2017 10:12 am

Já jsem spíš tlustej, než fyzicky výkonnej :mrgreen:
Konstrukce cukrovaru je prostě natolik robustní, že bez úhony snáší i překulování po podlaze...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 616
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Vaclav86cz » ned 17 zář, 2017 3:57 pm

metr,dvacet je docela solidní váha...
Já mám 2 traťové moduly této délky a je to solidní jednochlapák...
Stanici bych pak viděl minimálně jako dvouchlapáka... A to ještě dobře stavěného :-D
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 292
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod michal_n_cz » ned 17 zář, 2017 9:39 pm

Irudzi píše::shock: Ano jedná se o modulovou stanici, dle norem Fremo a postavena bude podle historických podkladů na motivy stanice Jablonec nad Nisou. Námět jsem vybíral nějaký ten měsíc zpět a dlouho mi trvalo něž jsem se popral s geometrií kolejiva, při použití jen EW3 stanice zcela změnila svůj ladný obloukový vzhled, včetně zkrácení dopravních kolejí. Proto jsem vymyslel skladbu, za použití EW6,YW6 a EW3.

Rozměry jednotlivých dílů, zleva od přejezdu ( délka/šířka).:

1.) 600x500
2.) 1200x500
3.) 1200x500
4.) zkosený a zde právě rozměrům WT moc nevěřím
1070/960x500
5.) 1200x500
6.) 600x500


Je to pěkný! Délka 120 cm je v pohodě! - to by se mělo vejít i do většiny osobáků na šířku na zadní sedačky. Ze svých zkušeností ještě snesitelných je 135cm. Jen ten lichoběžníkový modul máš divně nakreslený - buď by měli být lichoběžníky dva proti sobě, nebo by ten jeden lichoběžník měl mít tu spodní delší stranu (1070) mírně seknutou aby to delší strany byli rovnoběžné, vzdálené 50cm.
Ty dlouhé vyhýbky můžeš použít od Weinerta Meingleis - dají se koupit samostatné rošty za cca 11 EUR a bez problémů do nich lze dát profil od Tilliga. Geometrií jsou skoro stejné jako EW6 od Tilliga. Od Weinerta je i ve variantě se redukovanou délkou cca o 3 pražce zkrácené v místě jazyků - je to takový zajímavý fígl a ušetří trochu místa.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 741
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Irudzi » pon 18 zář, 2017 8:15 am

Ahoj vespolek,
člověk odejde na několik dní si zajezdit s vláčky 1:1 a hle kolik odpovědí a reakcí. Díky všem za ochotu :!:

Zmar:
parádní plánek, který mi chybí a to už jsem si říkal, že mne nic nepřekvapí :roll: , každopádně ho podrobně prozkoumám jak budu doma. Hned na první pohled mě zaujalo umístění remízy vpravo dole (v mých plánech je zde traťovka), tak mám nad čím bádat.
Ad. Brandl a Rychnov...to byl jeden z důvodů proč jsem si projekt JnN vybral, pokud bude možnost, tak lze stanici dále rozšířit o velice zajímavý provoz na překladištích.

michal_n_cz:
Lichoběžníkový modul je nakreslený divně, vím to. Chci ještě zapracovat na spárování do keysu, uvidíme jak to dopadne.
O výhybkách od Weinerta jsem neuvažoval, protože mám kontakt na jednoho pána z Tilliga, přes kterého jsem min. rok objednával flexi podloží EW3. O flexi podloží EW6 má zájem ještě jeden kolega, tak asi rozhodne nabídnutá cena. Ale každopádně díky.

Pro ostatní.
Některé z Vás znám osobně a neřekl bych, že by jste měl někdo nějaký problém s fyzičkou, tak proč tolik řečí ohledně pár kilo navíc? :lol: Já mám 184cm a 115kg váhy nebojím se ničeho (ani Ferdiána :mrgreen: )
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 416
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Mcx » pon 18 zář, 2017 8:53 am

Irudzi píše:Já mám 184cm a 115kg váhy nebojím se ničeho (ani Ferdiána

Jirko, ale to není o tom bát se/nebát se, to jsou zúročené více jak desetileté zkušenosti s přepravou modulů různých rozměrů - dodávám ve velikosti H0, aby zase někdo z TT neukazoval svaly :lol:
A zkušenosti říkají, že traťová 120 cm ano, ale nádraží, kdo je toho dřeva více - jinak to nejde, je už 120 cm a ještě navíc v šířce větší jak 50 cm, váhově moc - špatně se s tím manipuluje, větší šance na poškození čehokoliv na modulu při manipulaci (pokud to nejsou jen desky pobité kolejemi :roll: )
No a tobě se to na šířku 50 cm nevejde, pokud nebudeš akceptovat stanici bez budov, s kolejemi na okraj a zábrany proti pádu. Navíc díly by měly být ve dvojících, pro skládání do boxů, tři díly asi na sebe nedáš, pokud nebudeš akceptovat stanici bez krajiny, budov, sloupů........
Pokud si kupuješ dodávku a máš pomocníky pro manipulaci s díly (např. doma při ukládání.....), tak to vše co jsem psal neplatí.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1597
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Morris Zapp » pon 18 zář, 2017 9:47 am

Mcx píše:dodávám ve velikosti H0, aby zase někdo z TT neukazoval svaly :lol:
Vždycky jsem měl zato, že jak v H0, tak v TT, dokonce i v N, jsou modeláři furt stejně velicí a i auta mají furt stejně veliká, takže používají i cca stejně velké bedny; jediný rozdíl je, že eNkařům se toho na ty bedny vejde nejvíc a hánulkářům nejmíň... :wink:

Ono v přepravním balení ten modul musí vydržet hodně: taková cesta několik set km v nákladním přívěsu důkladně prověří všechny mechanické části. Takže mu nesmí vadit, když si ho občas překulím po zemi 8)

K invektivě o deskách pobitých kolejemi se nevyjadřuju: cukrovar je fotografován dostatečně často na to, aby si každý mohl ověřit, že to není jeho případ... :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 616
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Mcx » pon 18 zář, 2017 10:03 am

Morris Zapp píše: že jak v H0, tak v TT, dokonce i v N, jsou modeláři furt stejně velicí a i auta mají furt stejně veliká, takže používají i cca stejně velké bedny

Modeláři stejně velcí jsou, ale že zbytek je stejně veliký o tom se dá úspěšně polemizovat.

Morris Zapp píše:Takže mu nesmí vadit, když si ho občas překulím po zemi

Ale zde nejde o překulení bedny po zemi - v tom není problém, ale problém je v okamžiku, kdy je modul "odkrytován" a je s ním dál manipulováno, ať již při práci na něm, balení, rozbalování, stavění na nohy..... . U H0 je přece vše větší a více ční nad základní rovinu modulu a čím je modul těžší, tím je méně "citlivá" manipulace s ním.

Pobité desky s kolejemi nebyla invektiva, ale prosté obecné konstatování, že i v takovém stavu některé moduly jsou a s nimi citovaný problém většinou není. Tedy tento problém nastává v závěrečné fázi budování modulu.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1597
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Jablonec nad Nisou 1:87

Příspěvekod Morris Zapp » pon 18 zář, 2017 10:19 am

Mcx píše:Modeláři stejně velcí jsou, ale že zbytek je stejně veliký o tom se dá úspěšně polemizovat.
Hánulkáři fakt mají větší auta? :lol:
Ne, ok, už jsem to pochopil... :wink:
Mcx píše:U H0 je přece vše větší a více ční nad základní rovinu modulu a čím je modul těžší, tím je méně "citlivá" manipulace s ním.
Jo, máte vyšší stromy a budovy, ok. Ale těžiště modulu je obvykle zhruba někde kousek pod rovinou kolejí, takže to bude ve všech velikostech asi nastejno; akorát že vám trčí špičky stromů, kostelních věží apod. kousek dál. Cukrovar je dělaný tak, že všechny vyšší budovy jsou sundavací a cestují odděleně ve vlastním obalu. Díky tomu se taky dají všechny tři segmenty scuknout blízko k sobě a sešroubovat dohromady. Cukrovar se zprovozňuje tak, že všechny tři segmenty se sešroubují na podlaze stojíce na boku, nastrká se pod ně celkem 8 nohou, pak se sežene dostatečný počet silných (nemusí být chytří :mrgreen: ) chlapů a postaví se na nohy. Je to hřích mládí - dneska už bych to koncipoval jinak. A teprve potom se osadí ty trčící předměty: výrobní budovy, kotelna s komínem, vápenka, cukrové skladiště s výtahem...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 616
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků