Stránka 3 z 5

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: čtv 17 led, 2019 2:53 pm
od hank
Tady je - pro zajímavost - kousek z obsluhovacího řádu nz Červený Potok z doby před reaktivací ZZ v r. 1997.

Nákladiště zastávka Červený Potok leží v km 84,235 mezi stanicemi Podlesí a Dolní Lipka. Není kryta krycími návěstidly, administrativně a účetně přidělena Dolní Lipce.
V nz Červený Potok je 6 manipulačních kolejí.
Je zde služební místnost skladníka přepravy, čekárna pro cestující s výdejnou jízdenek, sociální zařízení, kotelna, služební místnost pro potřeby sdělovací a zabezpečovací distance.
Ve služební místnosti je umístěn ústřední zámek, v němž jsou drženy všechny hlavní klíče od výhybek.
Nz Červený Potok má výpravní oprávnění pro cestující, cestovní zavazadla a vozové zásilky. Stanice je obsazena skladníkem přepravy v denní směně.
Nástupiště pro cestující je u 2. koleje dlouhé 95 m, u první koleje 75 m. Osvětlení je panelové, u nástupiště je spínač.
Délky kolejí
První a druhá kolej je dlouhá 670 m, třetí kolej 187 m
Spojení
- traťové Podlesí - Dolní Lipka,
- provozní spojení,
- služební telefonní síť ČD.
Zabezpečovací zařízení
Nz Červený Potok je vybaveno staničním zabezpečovacím zařízením - typovým elektrickým stavědlem TEST 10, doplněným o kolejové obvody. Celé zařízení je vypnuto z činnosti. Toto zařízení je doplněno stožárovými světelnými vjezdovými návěstidly a jejich předvěstmi a skupinovými odjezdovými návěstidly typu AŽD 71. Návěstidla jsou trvale opatřena světelnými kříži neplatnosti a při obsluze neslouží jako krycí návěstidla.
V ústředním zámku jsou uzamčeny hlavní klíče výměn č. 1-8. Výsledný klíč "Kolej 1" je v úschově výpravčího v Dolní Lipce. Ten vydává vlakvedoucím manipulačních a vlečkových vlaků. Obsluhu výměn provádí vlaková četa. Výměny jsou ručně přestavovány a zabezpečeny výměnovými zámky.


Zase jedna možnost, jak mít na kolejišti - nebo modulovém layoutu - něco neobvyklého.

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: čtv 17 led, 2019 3:04 pm
od hank
Odkaz na facebook k degradaci žst Červený Potok zpět na nz:
https://www.facebook.com/artlokoletohra ... 39/?type=3

Mj. tam je zajímavá informace, že ten delší šturc (kolej 3b) vznikl v souvislosti s výstavbou pohraničních opevnění ve 30. letech.

A ještě doplnění: V červnu 2018 byla v Červeném Potoce výluka a po ní to tam vypadá takhle:
https://www.k-report.net/discus/message ... 1531147122

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: pát 18 led, 2019 8:31 pm
od hank
Tak tu mám ještě upřesnění k Červenému Potoku od místního znalce.

Nákladiště Červený Potok se stává stanicí od 22. 12. 1997, kdy sem byl přesunut výpravčí z Podlesí. Důvod přesunutí výpravčího z Podlesí byl jednoduchý, neboť v Červeném Potoce byla od roku 1985 zakonzervovaná stanice vybavena zabezpečovacím zařízením TEST 10. V duchu šetření a personálních problémů s nedostatkem zaměstnanců, který přišel v první polovině let 90., tak bylo rozhodnuto že se Podlesí, kde byl ve směně výpravčí a dva výhybkáři zruší a aktivuje se 12 let zakonzervované zařízení. Ta aktivace nebyla jednoduchá, neboť nečinný TEST musel ještě před spuštěním projít generální opravou a byl tak rovnou rekonstruován na „jednomužnou obsluhu” na TEST 12 (původní TEST 10 měl ručně stavěné výhybky).

Stanice (tedy z hlediska kolejového, SZZ a nové výpravní budovy) v Červeném Potoce byla postavena v letech 1983 - 1985 v rámci strategické akce s názvem „Objezd uzlu Česká Třebová”. Jak už název napovídá jednalo se o zkapacitnění úseku Hanušovice - Dolní Lipka jako alternativní objízdné trasy. Jmenovaný úsek doznal v rámci této akce opravy mostů a propustků a v místech i výměnu kolejového svršku za únosnější. S tím byly spojeny i související práce jako sanace náspů, zářezů aj.

Červený Potok byl původně hláskou, která byla aktivována v roce 1947. Její vznik se však datuje buď těsně ke konci války, nebo až těsně po jejím skončení. Jsou i jisté indície, že pro vznik hlásky bylo využito materiálu nedokončené výstavby nového SZZ ve stanici Podlesí, která tam ve válečných letech probíhala, včetně prodloužení dopravní koleje č. 3. Nedokončené zařízení bylo po válce demontováno a navážka pro nepostavenou kolej využita až v roce 1983 při jejím prodloužení. Ale to jsou pouhé dohady nad fragmenty dokumentů.

Hláska byla zrušena pravděpodobně v roce 1967, ale opět je to informace, která ještě potřebuje prověřit.

Kolej u rampy vznikla už se vznikem nákladiště a to bylo už před rokem 1921. Přesný vznik nákladiště lichtenštejnských lesů je také ještě neznámý údaj. Kusá kolej odbočující z této koleje a vedoucí ve směru Dolní Lipka
(kolej 3b, poznámka moje) vznikla až v 50. letech pro skládku materiálu traťovky v Dolní Lipce. (To znamená, že neměla nic společného s výstavbou pěchotního srubu K-S 8 "U nádraží" - poznámka moje.) Kusá kolej odbočující z koleje u rampy vedoucí ve směru Podlesí (kolej 3a, poznámka moje) vznikla až v letech 83 - 85 s výstavbou stanice v Potoku jako odvrat.

Tentýž zdroj zároveň zpochybnil informaci Zd. Šindlauera, že rozšíření Č. Potoka na regulérní stanici nějak souviselo s vagónováním vojenské techniky sovětské Střední skupiny vojsk.

A ještě bych chtěl připomenout, že u přejezdu v km 84,245 stál původně strážní domek podle normálie MGB, který už taky dávno vzal za své; bohužel mi není známo kdy. Na mapě z r. 1953 ještě je.

No, víc už toho ze mě k Červenému Potoku asi nedostaneš... Rozepsal jsem se k tomu tak podrobně proto, aby bylo vidět, že i tak nenápadná stanice měla zajímavé a někdy dost dramatické osudy.

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2019 10:32 am
od Vojtěch Vorel
Já jenom k Potoku doplním, že teď je krytý krycími návěstidly a oba šturcy jsou zrušeny.

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: sob 19 led, 2019 10:47 am
od hank
Vojtěch Vorel píše:Já jenom k Potoku doplním, že teď je krytý krycími návěstidly a oba šturcy jsou zrušeny.


Ano. Výluka, při které se šturcy a jejich výhybky vytrhávaly, i současný stav je vidět na těch obrázcích, co jsem sem na ně dával odkaz předevčírem. :wink:

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: ned 17 bře, 2019 12:27 pm
od milan ferdián
Aleši,v čem spočívala podstata školení :?: :mrgreen: :wink:
Milan

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: pon 18 bře, 2019 7:26 pm
od dino
milan ferdián píše:Aleši,v čem spočívala podstata školení :?: :mrgreen: :wink:
Milan

Podívej se na výrazy ve tváři a ty gesta.
Ta diskuze probíhala asi takto:
"Jedna"
"Dva"
"A až řeknu tři, tak si vezmeme Fredi a jdeme jezdit." :D

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: pon 18 bře, 2019 7:56 pm
od Pavel-HP
Ale kdepak, porada nad tím, co bude lepší bašta. Jestli ovarová prasečí hlava nebo kolínko, kolínko možná i uzený.
Na zapití Plzínka nebo Gambrinus.
Na nic jinýho celý setkání stejně nemysleli. Od 22:00 do 04:00, měli padla a tak se věnovali obžerství.
Tady je důkaz:

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: pon 18 bře, 2019 9:29 pm
od dino
Ahoj,
v poslední době nebylo moc čas přiložit pár fotografií ze stavby stanice Šatov (N 1:160).
Díky kolegům a badatelům jsme dostali zajímavé plánky stanic, budov. Moc všem děkujeme.
Trápili jsme se, jestli kolejové schéma mělo kolej 7 a 7a nebo jen kolej č.7 pro keramičku. Nakonec jsme zvolili variantu s kolejemi 7 a 7a.

videnske zhlavi.jpg
Vídeňské zhlaví

znojemske zhlavi.jpg
Rozpracované znojemské zhlaví


P.S. Nejsem majitelem této stanice. Jen jsem pomáhal na začátku. Časem přiložím další fotografie.

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: úte 19 bře, 2019 6:48 am
od milan ferdián
Majitele znám,ale že už je stanice ve dřevě,to jsem nevěděl.Sám jsem bádal na popud majitele,jak vlastně stanice vypa-
dala.Byla v pohraničním pásmu,takže podkladů poskrovnu.
Milan

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: úte 19 bře, 2019 7:34 am
od milan ferdián
Už chápu,proč jsi se mě ptal na můj pivovar :wink: .Mě to dost mrzí ta moje neúčast,snad někdy v budoucnu :wink: .
Milan

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: úte 19 bře, 2019 8:08 am
od dino
Ahoj Milane,
co posíláš za fotografie (první i druhá), tak se jedná o vlečku Potraviny Cyrilov.
Má dvě části:
- severní - Mlékárna Cyrilov
- jižní - distribuční sklad piva - kolej příjem z lokálních pivovarů a druhá kolej s celnicí pro export piva (kolej expedice)

K tomuto námětu mě vedlo to, že je vhodné vozit vozy na vlečky a nejen do skrytého nádraží.
Pivo generuje např. stanice Dobruška nebo tvůj Pivovar Lobeč.
Mnoho mléka generuje ZZN Řepy a je radost dělat rychloobrátkové relace s jedním mlékem na MOs nebo Mn vlaku. :)

Na posledním setkání jsme vozy Pivovar Lobeč vozili pivo z lokálního pivovaru v Dobrušce.

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: úte 19 bře, 2019 8:18 am
od milan ferdián
Aleši,díky za vysvětlení.Ještě k tomu Šatovu,co vedlo majitele k tomu,že zrušil kusou kolej číslo 7 :?: U znojemského zhlaví to chápu posunutí kolejové spojky až do zhlaví.Na konci kusé koleje číslo 7 stojí drážní budova.Otázkou je co to bylo,loko-
motivní remíza :?: :?: :?:
Milan
dino píše:Trápili jsme se, jestli kolejové schéma mělo kolej 7 a 7a nebo jen kolej č.7 pro keramičku. Nakonec jsme zvolili variantu s kolejemi 7 a 7a.

Snad kolej 5 a 5a :wink: .

edit:Nebyla to lokomotivní remíza,dle plánu z roku 1942-1945.M.

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: úte 19 bře, 2019 8:52 am
od dino
milan ferdián píše:Aleši,díky za vysvětlení.Ještě k tomu Šatovu,co vedlo majitele k tomu,že zrušil kusou kolej číslo 7 :?: U znojemského zhlaví to chápu posunutí kolejové spojky až do zhlaví.Na konci kusé koleje číslo 7 stojí drážní budova.Otázkou je co to bylo,loko-
motivní remíza :?: :?: :?:
Milan
dino píše:Trápili jsme se, jestli kolejové schéma mělo kolej 7 a 7a nebo jen kolej č.7 pro keramičku. Nakonec jsme zvolili variantu s kolejemi 7 a 7a.

Snad kolej 5 a 5a :wink: .

edit:Nebyla to lokomotivní remíza,dle plánu z roku 1942-1945.M.

Ahoj Milane,
pracujeme s tvým nákresem. :)
Je to dané tím, že sedmá kolej na fotografii ještě není položena. Musíš počkat na další fotografie. :-)

Co se týká kolejové schématu, tak po drobných úpravách se dospělo k finálnímu schématu (viz příloha, jedná se o elektrické zapojení úseků a výhybek - není tedy v měřítku)
el schema.png


Na schématu z roku 1953 (děkujeme pánu VJ za podklady) je patrné, že kolej 7 a 7a jsou jinak a chybí výkolejka na koleji č.5.
A jsou jiné délky kolejí a umístění výhybek a také nepoužíváme trojcestné - holt dlouhá výhybka je hezčí a spolehlivější. My jsme se vešli na 3x 80 cm.
schema z roku 1953.jpg
Schéma z roku 1953

Re: Moduly Vidrholec

PříspěvekNapsal: úte 19 bře, 2019 9:03 am
od milan ferdián
No nějaké výkresy drážních budov jsem posílal :shock: .Zde je plán stanice z období 1942-1945.
Milan