Moduly Vidrholec
Napsal: úte 30 kvě, 2017 8:02 am
Ahoj kolegové, dovolím si založit nové vlákno pro publikování pár modulů v měřítku 1:160, na kterých se pracuje v dílně.
Popovice - zastávka s nákladištěm
Pro děti jsem postavil kostru modulu zastávky Popovice s nákladištěm. Zasazení zastávky do krajiny je čirá fantazie tvůrce, i když někteří pamětníci mohou namítnout, že nákladiště Popovice existovalo a krajina okolo nebyla tak členitá. Nákladiště vzniklo v 19. století a zaniklo ve století dvacátém (přesná léta fungování neznám). Úlohou nákladiště byla sezonní nakládka zemědělských komodit – v létě obiloviny, na podzim cukrové řepy.
I v našem případě bude úloha nákladištěm Popovice podobná a jen rozšířena o malou zastávku. Modul je vhodné zasadit na lokálkou trať s malým provozem. Zastávka je vlevo od traťové koleje v délce 40 metrů (25 cm). Je vhodná pro zastavování motorových osobních vlaků s jedním nebo dvěmi vlečnými vozy (podle typu Balmu).
Nákladiště má dvě části: A – s boční rampou v délce 15 cm a B – VNVK v délce 22 cm.
Předpokládané objemy:
na podzim 4-6 nákladních vagonů (typ E) pro nakládku cukrové řepy (nakládací místo VNVK) – možné zaměnit za brambory.
nebo
v létě 2-4 vozy (typu G) pro odvoz obilovin (nakládací místo rampa)
Nákladní dopravu lze i obměnit nakládkou dřeva (VNVK) nebo odvozen zemědělských strojů do opravy (rampa).
V rámci modulu je vytvořen ovládací panel. Obsahuje 6x LED, přepínač výhybek, vypínač s klíčem. Ve vypnutém stavu nesvítí žádné diody. Při otočení klíčku vypínač se přepne do polohy ON a rozsvítí se LED podle nastavené polohy výhybek (vždy musí svítit minimálně 2 LED). Nyní lze přepínačem měnit polohu. Přestavníky jsou propojené a přepnutím polohy se mění obě výhybky současně. Poloha dole nastavuje směr do odbočky, poloha nahoře směr rovně. LED diody jsou samostatné a zobrazují skutečný stav polohy výhybky. Při přepnutí na malou chvilku nesvítí ani jedna.
Elektrické zapojení modulu umožňuje umístění do layotu i blízko stanice, která má hlídané úseky před zhlavím. Pod modulem jsou umístěny dva identické přepínače (poloha I – 0 – II) na levé a pravé straně. Dva jsou proto, že majitel blízké stanice musí říci, kterou kolej má hlídanou – levou nebo pravou (černá nebo červená).
Stavba bude nyní pokračovat tvorbou krajiny a určitě se podělíme o další fotografie.
Dino
Popovice - zastávka s nákladištěm
Pro děti jsem postavil kostru modulu zastávky Popovice s nákladištěm. Zasazení zastávky do krajiny je čirá fantazie tvůrce, i když někteří pamětníci mohou namítnout, že nákladiště Popovice existovalo a krajina okolo nebyla tak členitá. Nákladiště vzniklo v 19. století a zaniklo ve století dvacátém (přesná léta fungování neznám). Úlohou nákladiště byla sezonní nakládka zemědělských komodit – v létě obiloviny, na podzim cukrové řepy.
I v našem případě bude úloha nákladištěm Popovice podobná a jen rozšířena o malou zastávku. Modul je vhodné zasadit na lokálkou trať s malým provozem. Zastávka je vlevo od traťové koleje v délce 40 metrů (25 cm). Je vhodná pro zastavování motorových osobních vlaků s jedním nebo dvěmi vlečnými vozy (podle typu Balmu).
Nákladiště má dvě části: A – s boční rampou v délce 15 cm a B – VNVK v délce 22 cm.
Předpokládané objemy:
na podzim 4-6 nákladních vagonů (typ E) pro nakládku cukrové řepy (nakládací místo VNVK) – možné zaměnit za brambory.
nebo
v létě 2-4 vozy (typu G) pro odvoz obilovin (nakládací místo rampa)
Nákladní dopravu lze i obměnit nakládkou dřeva (VNVK) nebo odvozen zemědělských strojů do opravy (rampa).
V rámci modulu je vytvořen ovládací panel. Obsahuje 6x LED, přepínač výhybek, vypínač s klíčem. Ve vypnutém stavu nesvítí žádné diody. Při otočení klíčku vypínač se přepne do polohy ON a rozsvítí se LED podle nastavené polohy výhybek (vždy musí svítit minimálně 2 LED). Nyní lze přepínačem měnit polohu. Přestavníky jsou propojené a přepnutím polohy se mění obě výhybky současně. Poloha dole nastavuje směr do odbočky, poloha nahoře směr rovně. LED diody jsou samostatné a zobrazují skutečný stav polohy výhybky. Při přepnutí na malou chvilku nesvítí ani jedna.
Elektrické zapojení modulu umožňuje umístění do layotu i blízko stanice, která má hlídané úseky před zhlavím. Pod modulem jsou umístěny dva identické přepínače (poloha I – 0 – II) na levé a pravé straně. Dva jsou proto, že majitel blízké stanice musí říci, kterou kolej má hlídanou – levou nebo pravou (černá nebo červená).
Stavba bude nyní pokračovat tvorbou krajiny a určitě se podělíme o další fotografie.
Dino