Moduly Vidrholec

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod Dan Buchtela » pon 18 čer, 2018 2:06 pm

Morris Zapp píše:Ahoj Dinosaure! :wink:

Jak to máš s tím klíčem? Jde vyndat jenom když jsou výměny v základní poloze? Pokud odpovíš ano, bude mě zajímat, jak to máš mechanicky udělané, abych to případně od tebe oprásknul :wink:
Něco komerčního, kde to mají vyřešeno.
http://www.outbus.de/product4.html
S úspěchem vyzkoušeno v praxi na několika Nkových modulech...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod dino » pon 18 čer, 2018 2:30 pm

Dan Buchtela píše:
Morris Zapp píše:Ahoj Dinosaure! :wink:

Jak to máš s tím klíčem? Jde vyndat jenom když jsou výměny v základní poloze? Pokud odpovíš ano, bude mě zajímat, jak to máš mechanicky udělané, abych to případně od tebe oprásknul :wink:
Něco komerčního, kde to mají vyřešeno.
http://www.outbus.de/product4.html
S úspěchem vyzkoušeno v praxi na několika Nkových modulech...

Díky Dane, zrovna jsem to hledal na netu.
dino
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am

Re: Polohové plány stanic - jen PODKLADY !

Příspěvekod dino » stř 16 led, 2019 9:53 am

Ahoj,
hledám zajímavý námět na staničku pro modulovku (na D3). Rád bych si inspiroval skutečnou stanicí, která by byla celá v oblouku R=200-300 metrů.
Chtěl bych, aby nebyla přímo v městské zástavbě. Staniční budovu bych raději dal vnitřní stranu oblouku. Dopravní kolej č.1 by byla první nejblíže ke staniční budově. První, druhá a čtvrtá dopravní, šestá manipulační. :D
Můžete se divit, proč definuji stanici takto přesně, je to dané kolejivem PECO CODE 55 a geometrií výhybek. A také předpokládanou dvojicí modulů o poloměru R1500mm.

Zatím nejblíže mé představě je Nejdek (1948), ale má své mouchy, nejblíže budově je kolej 2, která je manipulační a vedle ní 2a (tady nic není) a 2b (tady VNVK nákladka dříví). Celkem 4 koleje (2 dopr + 2 manip).
Nedvědice taky nevypadají špatně, ale mají budovu vně oblouku (a kdo má modelovat ještě nedaleký hrad).

Prosím, pokud máte nějaký nápad nebo dokonce plán, ozvěte se.
Děkuji
dino
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am

Re: Polohové plány stanic - jen PODKLADY !

Příspěvekod Dusan » stř 16 led, 2019 10:37 am

Jedlová... Desná .... atd.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod milan ferdián » stř 16 led, 2019 1:37 pm

Vytipované stanice.Ve větší velikosti mám žst.Nejdek a Žlutice.Mohu ti poslat.Milan
Přílohy
9b774f55-824c-4345-9031-94f075e75c3b.jpg
Nejdek celek DF.jpg
Žlutice celek DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod hank » stř 16 led, 2019 2:26 pm

Horní Lipová. Harrachov. Hora Sv. Šebestiána. Kraslice. Jesenný. Vesec u Liberce. Rokytnice nad Jizerou. Sychrov. Rychnov u Jablonce.

Ale Dino hledá dopravny D3.

Určitě by se toho dalo najít víc, zkus se podívat sem:
https://www.atlasdrah.net
Pod každým názvem stanice se ti ukáže satelitní snímek, kde na první pohled uvidíš, jestli je stanice/dopravna v oblouku. A platné kolejové plány hledej zde:
http://gvd.cz/cz/data/planky/planky.html
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod MiG » stř 16 led, 2019 5:28 pm

Šebetov, i když je to D1
Rozsochy bývaly asi tříkolejný v dobách D1
Radvanice jsou v mírným oblouku.
Taky je v oblouku Červený Potok to ale byla zastavka s nákladištěm.
Bernartice u Javorníka.
V oblouku je částečně i Žulová, Svor.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod hank » stř 16 led, 2019 6:16 pm

MiG píše:Taky je v oblouku Červený Potok to ale byla zastavka s nákladištěm.


Červený Potok byl stanice, ale od r. 2016 už zase není. Zřejmě to souvisí s omezením dopravy z Dolní Lipky do Hanušovic. Kdyby se ale měla doprava do toho úseku vracet, zřejmě by se musel zase aktivovat, protože v Podlesí je dopravní kolej už dávno vytrhaná a jinde křižovat nejde...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod dino » stř 16 led, 2019 7:22 pm

Ahoj kluci,
díky za tipy. Červený potok vypadá pěkně. Nemáte polohopisný plán staničky? Krajina, pěchotní srub. Paráda.
Díky za plánek k Nejdku. Prosím Milane, pošli mi plánek do emailu v lepším rozlišení. Moc děkuji.
Zatím to jsou favorité, ale budu nucen je upravit.

Jedlová - pro mě už moc kolejově velká.

Je slušné říci, proč jsem limitován poloměrem cca R=200 metrů. V modelu budou použity dva oblouky R1500 mm, 30 stupňů.
Bohužel při použití výhybek PECO (CODE 55 dlouhá) už toho moc nevymyslím. Potřebuji, aby první a druhá kolej byla co nejdelší a měla poloměr R1500mm.
Postupně si vzpomínám na staničky, jako je Podlešín, Vrbno nad Lesy, Luka pod Medníkem, Ješetice, ale není to úplně ono. Chybí mi znalost Moravy a Slezska, takže budu rád za každý tip.

Děkuji i Hankovi za tipy.
Už nejsem nejmladší, takže jsem si sám za ty léta mnoho stanic vyfotil sám, ale nemohu si vzpomenout, kde jsem tu svou inspiraci již viděl. :-)

Díky
Aleš
Naposledy upravil dino dne čtv 17 led, 2019 9:49 pm, celkově upraveno 3
dino
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod hank » stř 16 led, 2019 7:55 pm

Tady je polohopisný plán zastávky a nákladiště Rothfloss "po Němcích", tj. z doby, kdy na kolejích v župě Sudetengau, Regierungsbezirk Troppau, Landskreis Grulich šafářovalo Reichsbahndirektion Breslau železných drah tisícileté říše. Chybí v něm 2. dopravní kolej, ale tu si tam snadno doplníš podle dalších obrázků. Pozice manipulační koleje se se nezměnila, na plánku chybí šturcy.

Plan_Rothfloss.jpg


Tady je rukodělný náčrtek stavu z roku 1994:

Situacninacrtek_potok.jpg


Tady je kopie plánku ze služebních pomůcek ke GVD z roku 2003:

cer_potok_2003.jpg


Já myslím, že z toho už to dáš dohromady. Jinak nakládka probíhá na kolejích 3, 3a a je to výhradně dříví.

Stanice Červený Potok byla od GVD 2011/12, kdy došlo ke zrušení pravidelné osobní dopravy v úseku Dol. Lipka - Hanušovice, vedena jako stanice s trvalou výlukou dopravní služby, a to až do r. 2016. Od GVD 2016/17 se už v pomůckách ke GVD její plánek nevyskytuje vůbec. Třeba někdo doplní, jaký je tam stav dnes. Nakládka asi probíhá pořád, ale zajímá mě, jaké je ZZ, jak se nákladiště obsluhuje apod.

Ještě zkusím zjistit, kdy tam zbudovali tu dopravní kolej a novou staniční budovu. Model původní budovy z dob MGB, která tam byla před povýšením nákladiště na stanici, nabízí Karel Barták tady:

https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... astavky-TT
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod MiG » čtv 17 led, 2019 1:45 am

Párkrát jsem tam okolo roku 1981 "přistával" a "odlétal" a řekl bych že byla budova mírně modifikovaná.
Myslím si, že měla přístřešek ve střední části a nebyla zcela uzavřena dveřmi. Ale můžu se mýlit, nebyla to věc, kterou bych si v té době chtěl nějak pamatovat.
Ke změně budovy došlo asi mezi roky 1982 a 1985. Ta trať měla být objízdnou trasou pro hlavní tah. Dle informace tam sloužící pokladní.
Jen mám pocit (ničím nepodložený) že změna kolejového plánu nebyla současně s výstavbou nové budovy.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod hank » čtv 17 led, 2019 7:17 am

MiG píše:Ta trať měla být objízdnou trasou pro hlavní tah.


To by souhlasilo. V 80. letech se po hlavním tahu vozily soupravy sovětských vozů s překročenou ložnou mírou převázaných na normálně rozchodné podvozky a v krasíkovském tunelu se takové dva vlaky nesměly potkat. (V Krasíkové tomu bylo přizpůsobeno i ZZ, které se dalo přepnout na jednokolejný provoz v tunelu.) Když tam pak došlo k nehodě, která ho zablokovala (šlo o nějaké sovětské cisterny, ale už si nepamatuju, co vezly... chlór?), tak z Ústí n. O. přes Hanušovice do Zábřeha jezdily odklonem rychlíkové soupravy z hlavního tahu včetně jejich elektrických lokomotiv v nezávislé trakci... (Pěkný námět na modelový provoz, nicht wahr?) Riziko takových událostí zřejmě bylo hlavním důvodem pro tlak na zvýšení propustnosti úseku Dolní Lipka - Hanušovice. Proto jsou taky tak dlouhé dopravní koleje v Červeném Potoce.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod hank » čtv 17 led, 2019 7:20 am

MiG píše:Jen mám pocit (ničím nepodložený) že změna kolejového plánu nebyla současně s výstavbou nové budovy.


Můžeš mít pravdu, nicméně musela s ní souviset. V té hrázděné boudičce původní zastávky nebylo místo pro pracoviště výpravčího ani pro ZZ, proto ta nová budova.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod hank » čtv 17 led, 2019 8:24 am

K Červenému Potoku jsem položil dotaz na K-reportu a od Zdeňka Šindlauera (kterého tu doufám není nutno nějak zvlášť představovat...) jsem dostal tuto odpověď:

Podlesí: 22.12.1997 ukončena dopravní služba ve stanici => nz
Červený Potok: 1979-84 postupná přestavba z nákladiště na stanici (z vojenských důvodů, rampy pro nakládání a vykládání techniky Sovětské armády) se dvěma dopravními kolejemi 670 m. Po dokončení zůstalo ZZ několik let zakonzervováno, návěstidla trvale označena jako neplatná a dopravna obsazena pouze komerčním zaměstnancem; 22.12.1997 v 11 h oživena dopravní služba (jako náhrada za zrušenou dopravní službu v Podlesí)


Takže stanicí s úplnou dopravní službou byl Červený Potok v letech 1997 - 2011.

Nejbližší posádkou Střední skupiny sovětských vojsk byla Červená Voda. Byl tam dislokován protiletadlový raketový pluk spadající pod velitelství motostřelecké divize ve Vysokém Mýtě a prapor chemické ochrany, který spadal přímo pod velitelství skupiny v Milovicích. (To sem dávám pro případ, že by někdo chtěl modelovat nakládku a vykládku vojenských převozů před r. 1991.) Třeba nám někdo taky vysvětlí, proč Sověti (nebo kdo?) nechtěli rozšířit stanici přímo v Červené Vodě...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moduly Vidrholec

Příspěvekod dino » čtv 17 led, 2019 8:36 am

Díky Hanku, zajedu si to vyfotit a nasát atmosféru.

Zatím nejsem rozhodnut jestli Červený Potok nebo Nejdek. Sháním ještě starší schéma pro Nejdek, kdy stanice mohla být kolejově menší. Případně dobové fotografie datované před druhou světovou válkou.
Díky Aleš
dino
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků