Stránka 4 z 10

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2016 12:22 pm
od mlha
Podívej, podvalníky už v Berouně jezdí, zkus něco jiného, třeba ty vozy. To spojení vozů tyčí na předcházející fotce prostě nerozeznáš.....

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2016 12:25 pm
od milan ferdián
mlha píše: zkus něco jiného, třeba ty vozy. To spojení vozů tyčí na předcházející fotce prostě nerozeznáš.....


Už jsem potřebné informace Milane sesbíral.Buď podvalové vozy koupit nebo postavit.
Milan

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2016 4:00 pm
od Martin Škoda
Spojky u podvalníkových vozů. Zažil jsem bohatý provoz jakv Rakousku, tak v Polsku. Spojovací tyče byly různých délek. Podle toho, jak normálněrozchodný vůz přesahoval podvalový vůz. Například čtyřnápravový uhlák na dvou podvalnícíh byl na všechny strany i uprostřed dvojice podvalníků spřažen velice nakrátko. A opačným extrémem byly přepravy vozů s posuvnými bočnicemi - Transwaggon - na úzké Opatowek - Zbiersk - Turek, kde měla svého času sklad Ikea. Ty vozy mají délku cca 24 metrů, tak pánové z SKPL, co převzali provoz cca v roce 2000 od PKP vyrobili přibližně sedmimetrové spojovací tyče. Faur a tři, čtyři takové vozy za ním vypadaly velice impozantně, ale to už byl skutečně extrém...
Navíc podvalové vozy byly různých délek a únosností - čtyř a šestinápravové - takže na obrázku výše může být skutečně souprava spřažena nakrátko. Navíc spojky sloužily u obrzděných podvalových vozů jako brzdové potrubí. Na každém konci bylo na boku hrdlo, na kterém byla brzdová pryžová spojka, která se po spojení připojila k vlastnímu podvalníku.
Nejhůře se vozily dvounápravové sypáky. Čtyřnápravový vůz na dvojici podvalníků se vždy nějak na nerovnostích trati srovnal, u dvounápravových vozů to už bylo horší a sypáky se štěrkem navíc ještě mají hodně vysoko těžiště. Takže ty se občas někde vyklopily...

Martin

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2016 7:01 pm
od JanoH0e
K podvalovým vozom - to čo máš na fotkách vyrába Roco,Glöckner ai. Niečo ti k tomu povie aj Zmar, ak ho oslovíš. Tyče boli rôzných dĺžok , od 2m po 6 m.Boli oceľové, ale aj drevené okované. Potom boli krátke spojky na spojenie podvalníkov bez nákladu. Dodávané tyče Roco je treba trochu upraviť na prevádzku na moduloch. Tyče je krásne vidieť, len si treba zobrať okuliare :D . Inak obrázok zmiešaného vlaku odporuje predpisom. Medzi osobným a podvalníkovym vozom by mal byť vozeň bez osôb. Ale to sa porušovalo aj u DR, aj keď nie často. Ale je možné, že sa to robilo ako v Sasku, kde sa dávali 2 osobné vozne, z toho 1 bol zatvorený, bezpečnostný a až v 2 sa prepravovali cestujúci a po obratení súpravy v koncovej stanici sa ich poradie obrátilo.
Čo sa modelovania týka, výhoda podvalníkov je, že nepotrebuješ "šahať" do podvalníkovania a pri "malej mechanizácii" ani pri odovzdávke. Súprava môže byť podvalníkovana v celku. Ak máš na brzdiacich vozch el. mag. spriahla, nemusíš ani rozpájať vozy. Popísané u Bodyho na výtopne. U podvalníkových vozov je to celá "pakárna". Rozpojiť každý voz zvlášť , nasunuť, zaklapnúť kliny, pripojiť ručne spojku, odtiahnuť podvalnikový voz, dať spojku s ďalším vozom, na ktorý dáš znovu samostatne odpojený vozeň, zaklapneš kliny, založíš ......

Tak si vyberte. :D

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2016 10:59 pm
od michal_n_cz
je to sice na rozchodu 1m, ale může být i bez tyček:
Obrázek
je to z dnes v již v podstatě zrušené tratě Bellinzona - Mesocco.
Jsou tam i další zajímavoasti - vozy se na podvalech přepravovali do továrny poblíž stanice Lostallo, kde překládali zpět na normálně rozchodnou vlečku a šibovali si je tam normálněrozchodným lokotraktorem. Dále zajímavost - všechny původní vozy a skříně původních motorových vozů vyrobila továrna Ringhoffer Smíchov - je to ten nejhranatější - Více např.:
http://www.eingestellte-bahnen.ch/615/19343.html
a další fotky:
http://bahnbilder-von-max.ch/rhb/streck ... a-mesocco/

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: čtv 22 zář, 2016 8:25 pm
od poustva
poznamky, co jsem si udelal na zaklade seznamu dotazu od Horymira k provozu s podvalovymi vozy ve FREMO, 11/2007 Elfershausen
http://home.zcu.cz/~mapa/zababov/071101_podvalvozyElfer/index.html
(tehdy provozovany temer vyhradne Glockner, ostatni povazovany za nepouzitelne)

Od letosnich prazdnin mam rozestaveny podvalovy vuz z leptu od Uweho Stehra (z bandy kolem Jagstallbahn), naohybal jsem jednu bocnici a do druhe se mi moc nechce :P (kdyz si vzpomenu, vezmu to ukazat do Hluku). Pajeni podvalniku je proti tomu prdel.

Podvalovani: uzka masina natlaci hromadu podvalovych vozu k rampe a zapre se o ne, normalnerozchodna natlaci vlak na tu tkanicku podvalovych vozu, az je vuz nejbliz k uzke loko ve spravne pozici, vuz se zajisti kliny, uzka loko poodjede s timto podvalvozem, mezi tento prvni podvalvuz a zbytek tkanicky se da spojovaci tyc, uzka masina to zase zapre o rampu a tak porad dokolecka... Kdyz zvedaji kliny dva lidi proti sobe (kazdy z jedne strany stanice), tak to docela odsejpa...

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: stř 28 zář, 2016 6:19 pm
od Dašek

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2016 7:42 am
od milan ferdián
...malými,ale trvalými krůčky pokračujeme.Pilíře mostu jsou zafixovány a zkušebně po mostě projel místo koňského povozu,první automobil.
Milan

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: čtv 20 říj, 2016 5:30 pm
od milan ferdián
Nejen klasika,ale i na ouzké se něco děje :mrgreen: .Jen ta orba dělá neustále potíže :? .Milan

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: pát 21 říj, 2016 5:37 pm
od milan ferdián
...první flok.Během flokování,probíhalo běžné povídání,co a jak,atd. a padla i řeč na další náměty.Námětů jsme probrali dost,no zaujal jeden a to tramvaj.Namítl jsem,že nám ouzká bohatě stačí,ještě se s tramvaji ....A padl kompromisní nápad "Těšínská tramvaj",ale ta byla na metrovém rozchodu.No nevím,nevím,ale po nálezu tajemného balíčku,můžeme říct,Karle děkujeme :wink: .
Kunčická rada

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: pon 24 říj, 2016 7:18 pm
od milan ferdián
Sbaleno,jen už dojet do Hluku :P .Milan

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: sob 29 říj, 2016 6:05 pm
od milan ferdián
Neodolali jsme a všichni tři jsme fotili jak o závod :mrgreen: .Milan

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: sob 29 říj, 2016 7:07 pm
od Ferda
Milane, že ty už jsi to někdy dělal? :roll:

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: sob 29 říj, 2016 7:45 pm
od milan ferdián
Na přání Ferdy... :wink: Milan

Re: "Kunčická ouzká" H0e

PříspěvekNapsal: sob 29 říj, 2016 8:05 pm
od petrh
Jsem zmlsan, nadhera, skoda, ze ja nevladnu touhle krajinotvornou rukou... mas nekde planecek? Ty tvoje moduly to je jedna radost...