K podvalovým vozom - to čo máš na fotkách vyrába Roco,Glöckner ai. Niečo ti k tomu povie aj Zmar, ak ho oslovíš. Tyče boli rôzných dĺžok , od 2m po 6 m.Boli oceľové, ale aj drevené okované. Potom boli krátke spojky na spojenie podvalníkov bez nákladu. Dodávané tyče Roco je treba trochu upraviť na prevádzku na moduloch. Tyče je krásne vidieť, len si treba zobrať okuliare
. Inak obrázok zmiešaného vlaku odporuje predpisom. Medzi osobným a podvalníkovym vozom by mal byť vozeň bez osôb. Ale to sa porušovalo aj u DR, aj keď nie často. Ale je možné, že sa to robilo ako v Sasku, kde sa dávali 2 osobné vozne, z toho 1 bol zatvorený, bezpečnostný a až v 2 sa prepravovali cestujúci a po obratení súpravy v koncovej stanici sa ich poradie obrátilo.
Čo sa modelovania týka, výhoda podvalníkov je, že nepotrebuješ "šahať" do podvalníkovania a pri "malej mechanizácii" ani pri odovzdávke. Súprava môže byť podvalníkovana v celku. Ak máš na brzdiacich vozch el. mag. spriahla, nemusíš ani rozpájať vozy. Popísané u Bodyho na výtopne. U podvalníkových vozov je to celá "pakárna". Rozpojiť každý voz zvlášť , nasunuť, zaklapnúť kliny, pripojiť ručne spojku, odtiahnuť podvalnikový voz, dať spojku s ďalším vozom, na ktorý dáš znovu samostatne odpojený vozeň, zaklapneš kliny, založíš ......
Tak si vyberte.