Stránka 6 z 16

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2015 7:47 am
od MartinK
Ahoj Milane,
tematem byl provoz v osmdesatych letech minuleho stoleti. Myslim, ze prvni dva dny to dodrzovali dost dusledne. Pak, ale nekteri lide pridavali dalsi vozidla a nekdo trochu starsi a nekdo zas novejsi. Taky na nekterych mistech (hlavne Bamberg a St. Rudolf) zustaly odstaveny soupravy z volnych jizd, ktere byly vetsinou modernejsi.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2015 3:49 pm
od mlha
Martine report ze setkání velmi podařený, ale norma psaná germánsky je naprd, tak dobře tou řečí bohužel nevládnu,

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 4:30 am
od Mcx
Milane uděláme školení :D , navíc vzhledem k tomu, že je norma zaměřena na němčoursky mluvící země - hlavně na 15 kV napětí a je tam použit i výrobce trakčního vedení Sommerfeldt, tak bude nutno udělat české vysvětlení, vybrat od Sommerfeldtu co lze použít pro 3 kV a 25 kV ČSD trakční vedení.
Pro nás to bude trochu složitější - němec, rakušák nakoupí téměř vše + natáhne 0,3 mm bronzové trakční vedení a má vymalováno. To u nás nepůjde. Něco málo dělá pro trakční vedení i v Pečkách něco NJ modely..... je nutno otestovat a doporučit co lze u nás použít a co bude nutno vymyslet, nechat vyleptat, odlít.....
Je to pro pro tým, který se rozhodne postavit traťové moduly + jednu stanici + vjezd do skryťáku + dělení pro přechod na soustavu 15 kV

Ale jinak jsou tam samozřejmě v normě základní informace, doporučení - vzdálenost sloupů od kraje modulu, klikatost trakčního drátu, vzdálenost sloupu do osy koleje - zde napasováno na Sommerfeldt, výšku trakční drátu, výšku řetězkového vedení na styku modulů - pro zaháčkování.......

Pak je tu pro nás jedna nepříjemnost - v modelované 3 a 4 epoše najít zadrátovanou stanici ČSD velikosti, která je vhodná jako motiv pro modulovou stanici to nebude jednoduché - spíše na těch 25 kV, ale na 25kV nejsou stroje, asi bych se dal na 3 kV ss.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 6:01 am
od Morris Zapp
Mcx píše:Pak je tu pro nás jedna nepříjemnost - v modelované 3 a 4 epoše najít zadrátovanou stanici ČSD velikosti, která je vhodná jako motiv pro modulovou stanici to nebude jednoduché
To je problém možná pro H0 - v TT už se pokládají výhybky v Karlštejně 8)

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 7:39 am
od milan ferdián
Morris Zapp píše: v TT už se pokládají výhybky v Karlštejně 8)

Jo,tak to jsem velmi zvědavý na zhlaví pod stavědlem 1 (směr Zadní Třebáň) :o .

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 8:02 am
od Petr S.
milan ferdián píše:
Morris Zapp píše: v TT už se pokládají výhybky v Karlštejně 8)

Jo,tak to jsem velmi zvědavý na zhlaví pod stavědlem 1 (směr Zadní Třebáň) :o .

Celé zhlaví v oblouku , přejezd . Nebo snad i starý příhradový most , řeku a Karlštejn ?
Vjezdové návěstidlo od Zadní Třebáně byl zajímavý mix CCCP a AŽD - horní třísvětlový štít velký ( original CCCP ) dolní dvousvětlový malý ( AŽD ) . Při rekonstrukci zab. zař. po zprovoznění elektrifikace bylo sneseno .
Petr S.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 8:24 am
od milan ferdián
Na té fotce jde vidět jen část zhlaví,ale vidíte dvojitou kolejovou spojku s vloženým angličanem a na to jsem zvědav jak se s tím TT-ečkaři poprali.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 8:27 am
od Morris Zapp
Moje stanice to není, tak se necítím povolán se s ní chlubit, ale poprali se s tím myslím na výbornou :wink:

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 8:29 am
od milan ferdián
Morris Zapp píše:Moje stanice to není, tak se necítím povolán se s ní chlubit, ale poprali se s tím myslím na výbornou :wink:

Chceš nám sdělit,že kolejivo ve stanici je skutečně položeno dle reálu :?: Kdo je ten pachatel :?: :lol: :lol: :lol: A co to drátování ve stanici :?: :wink:

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 8:35 am
od Petr S.
Mcx píše:Milane uděláme školení :D , navíc vzhledem k tomu, že je norma zaměřena na němčoursky mluvící země - hlavně na 15 kV napětí a je tam použit i výrobce trakčního vedení Sommerfeldt, tak bude nutno udělat české vysvětlení, vybrat od Sommerfeldtu co lze použít pro 3 kV a 25 kV ČSD trakční vedení.
Pro nás to bude trochu složitější - němec, rakušák nakoupí téměř vše + natáhne 0,3 mm bronzové trakční vedení a má vymalováno. To u nás nepůjde. Něco málo dělá pro trakční vedení i v Pečkách něco NJ modely..... je nutno otestovat a doporučit co lze u nás použít a co bude nutno vymyslet, nechat vyleptat, odlít.....
Je to pro pro tým, který se rozhodne postavit traťové moduly + jednu stanici + vjezd do skryťáku + dělení pro přechod na soustavu 15 kV

Ale jinak jsou tam samozřejmě v normě základní informace, doporučení - vzdálenost sloupů od kraje modulu, klikatost trakčního drátu, vzdálenost sloupu do osy koleje - zde napasováno na Sommerfeldt, výšku trakční drátu, výšku řetězkového vedení na styku modulů - pro zaháčkování.......

Pak je tu pro nás jedna nepříjemnost - v modelované 3 a 4 epoše najít zadrátovanou stanici ČSD velikosti, která je vhodná jako motiv pro modulovou stanici to nebude jednoduché - spíše na těch 25 kV, ale na 25kV nejsou stroje, asi bych se dal na 3 kV ss.



Jen tak od boku střelím - Lysá nad Labem .
Je tam pravobřežní E dvoukolejka už od počátků elektrifikace , pokud to nebudeme hrotit do VI e. , tak je tam i dvoukolejka bez elektrifikace ( v dnešní době už E ) + ještě další jednokolejka .
Stanice na E dvoukolejce budou většinou velké , ale řekl bych , že ta Lysá patří i s rozvětvením mezi ty menší .
V zásadě ale půjde o tým , který to udělá .
Petr S.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 9:26 am
od milan ferdián
Petr S. píše:Jen tak od boku střelím - Lysá nad Labem .
Je tam pravobřežní E dvoukolejka už od počátků elektrifikace , pokud to nebudeme hrotit do VI e. , tak je tam i dvoukolejka bez elektrifikace ( v dnešní době už E ) + ještě další jednokolejka .
Stanice na E dvoukolejce budou většinou velké , ale řekl bych , že ta Lysá patří i s rozvětvením mezi ty menší .
V zásadě ale půjde o tým , který to udělá .
Petr S.

Peťo,tak tato stanice skutečně jen pro tým.Větvení na dvě dvojkolejné tratě Praha/Všetaty-Litoměřice a opačně směr Nymburk-Kolín a lokálka do Milovic.
Pro změnu střelím já od boku a to - Velké Březno s původní lokálkou do Verneřic nebo Čelákovice s lokálky do Mochova a Brandýse nad Labem.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 9:40 am
od Petr S.
Jo ,
Velké Březno by se určitě líbilo Mírovi Veselému , vystoupal by na výšku 210 cm od země a protáhl by si lokálku přes Zubrnice do svých Verneřic .
Trať Lysá n.L. - Praha Vysočany byla elektrifikovaná až později . V Lysé se mohly potkat 475.1 na rychlíku z Prahy do H.K. a E469.1 na uhlí z Ú.n.L.
Myslím , že přes Čelákovice se jezdilo až s řadami 121 , 130 a pod.
Petr S.

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 10:17 am
od Morris Zapp
milan ferdián píše:Chceš nám sdělit,že kolejivo ve stanici je skutečně položeno dle reálu :?: Kdo je ten pachatel :?: :lol: :lol: :lol: A co to drátování ve stanici :?: :wink:
Tak nějaké drobné odchylky od reality tam jsou, tuším na berounské straně, ale jinak ano :wink: Pachatel tady myslím nediskutuje. Elektrizace? Se uvidí... Svůj osobní názor už jsem tady ventiloval: napíchat kolem trati akorát sloupy a ostatní předstírat.

Petr S. píše:Jen tak od boku střelím - Lysá nad Labem .
Je tam pravobřežní E dvoukolejka už od počátků elektrifikace , pokud to nebudeme hrotit do VI e. , tak je tam i dvoukolejka bez elektrifikace ( v dnešní době už E ) + ještě další jednokolejka .
Stanice na E dvoukolejce budou většinou velké , ale řekl bych , že ta Lysá patří i s rozvětvením mezi ty menší .
No, Lysá... To zaústění pražské odbočky bylo dost nešťastné, čtyři traťové koleje se prolínaly jenom do třech možných cest. A vůbec, takhle velká stanice by měla přirozenou tendenci stát se provozním středem layoutu (přinejmenším jeho české části na velkém mezinárodním setkání) a na to ta Lysá nemá; furt je to jenom vlastně přerostlá odbočka.

milan ferdián píše:Pro změnu střelím já od boku a to - Velké Březno s původní lokálkou do Verneřic nebo Čelákovice s lokálky do Mochova a Brandýse nad Labem.
Jo, Velké Březno je dobrý námět. Stejně tak Zadní Třebaň. Ale nemůžeš si v nich hrát s vlaky na dvojkolejce, jsou to z hlediska dvojkolejky vlastně jenom zastávky.

Petr S. píše:V Lysé se mohly potkat 475.1 na rychlíku z Prahy do H.K. a E469.1 na uhlí z Ú.n.L.
Myslím , že přes Čelákovice se jezdilo až s řadami 121 , 130 a pod.
Co si pamatuju (ale paměť lidská není příliš spolehlivé médium), tak před E v osobní dopravě 464.0 (podle literatury taky 354.7, ale ty si fakt nepamatuju), v nákladní 434.2; po E v osobní E 479.0 a EM 475.1,2, v nákladní na Mn T 669.1, na Pn E 469.3. Směr Všetaty dlouhou dobu osobka téměř výhradně v režii EM 488.0 (včetně ranního rychlíku!). Nákladní dopravě vládly ústecké čtyřkolky E 469.1,2, jiné řady spíše výjimečně. Jo a každý den v poledne přijela do Lysé žilinská E 499.0 (velmi často 001) a až do večera stála na 6. koleji u nákladní pokladny (obrat R 522 / 523).

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 10:39 am
od mlha
Mcx píše:Milane uděláme školení :D , navíc vzhledem k tomu, že je norma zaměřena na němčoursky mluvící země - hlavně na 15 kV napětí a je tam použit i výrobce trakčního vedení Sommerfeldt, tak bude nutno udělat české vysvětlení, vybrat od Sommerfeldtu co lze použít pro 3 kV a 25 kV ČSD trakční vedení.
Pro nás to bude trochu složitější - němec, rakušák nakoupí téměř vše + natáhne 0,3 mm bronzové trakční vedení a má vymalováno. To u nás nepůjde. Něco málo dělá pro trakční vedení i v Pečkách něco NJ modely..... je nutno otestovat a doporučit co lze u nás použít a co bude nutno vymyslet, nechat vyleptat, odlít.....
Je to pro pro tým, který se rozhodne postavit traťové moduly + jednu stanici + vjezd do skryťáku + dělení pro přechod na soustavu 15 kV

Ale jinak jsou tam samozřejmě v normě základní informace, doporučení - vzdálenost sloupů od kraje modulu, klikatost trakčního drátu, vzdálenost sloupu do osy koleje - zde napasováno na Sommerfeldt, výšku trakční drátu, výšku řetězkového vedení na styku modulů - pro zaháčkování.......

Pak je tu pro nás jedna nepříjemnost - v modelované 3 a 4 epoše najít zadrátovanou stanici ČSD velikosti, která je vhodná jako motiv pro modulovou stanici to nebude jednoduché - spíše na těch 25 kV, ale na 25kV nejsou stroje, asi bych se dal na 3 kV ss.

Tak máme sloupy a brány nachystané pro obě napětí

Re: Elektrifikované tratě / moduly

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2015 11:00 am
od milan ferdián
Morris Zapp píše:
milan ferdián píše:Chceš nám sdělit,že kolejivo ve stanici je skutečně položeno dle reálu :?: Kdo je ten pachatel :?: :lol: :lol: :lol: A co to drátování ve stanici :?: :wink:
Tak nějaké drobné odchylky od reality tam jsou, tuším na berounské straně, ale jinak ano :wink: Pachatel tady myslím nediskutuje. Elektrizace? Se uvidí... Svůj osobní názor už jsem tady ventiloval: napíchat kolem trati akorát sloupy a ostatní předstírat.

To by u N-kařů by neprošlo :D .Proč myslíš,že se mořím s M.D.L. :mrgreen: .
Morris Zapp píše:
milan ferdián píše:Pro změnu střelím já od boku a to - Velké Březno s původní lokálkou do Verneřic nebo Čelákovice s lokálky do Mochova a Brandýse nad Labem.
Jo, Velké Březno je dobrý námět. Stejně tak Zadní Třebaň. Ale nemůžeš si v nich hrát s vlaky na dvojkolejce, jsou to z hlediska dvojkolejky vlastně jenom zastávky.

No jo,ty máš na mysli přímo vlakotvorné stanice.Když bych prošel u nás stanice,tak jsou nerealizovatelné,protože to jsou mega stanice.
Snad Dětmarovice u Karviné/Karviná/Bystřice nad Olší/Jablunkov-Návsí.Opačným směrem na Přerov snad Studénka/Suchdol nad Odrou/Červenka/Zábřeh na Moravě.