Stránka 5 z 5

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

PříspěvekNapsal: úte 10 bře, 2020 8:11 am
od Morris Zapp
Koukám, že to tam prošlo bouřlivým vývojem...

V roce 1956 bych asi ještě byl ochoten věřit na dopravnu D2, krytou lichoběžníkovými tabulkami (nemám přehled kolik jich po válce bylo, které všechny takové byly a kdy zmizela poslední, jedině mám jistotu, že takové žst byly).

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

PříspěvekNapsal: úte 10 bře, 2020 8:21 am
od hank
Morris Zapp píše: V roce 1956 bych asi ještě byl ochoten věřit na dopravnu D2, krytou lichoběžníkovými tabulkami (nemám přehled kolik jich po válce bylo, které všechny takové byly a kdy zmizela poslední, jedině mám jistotu, že takové žst byly).


To už jsme myslím jednou probírali. Ještě v r. 1962 takhle - tzn. LT ve stanici obsazené výpravčím - byla osazena přinejmenším jedna stanice na Lipence, a to Loučovice.

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

PříspěvekNapsal: úte 10 bře, 2020 8:23 am
od Morris Zapp
Ano, probírali, dík za připomenutí. 1962, to je teda brutus :shock:

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

PříspěvekNapsal: sob 11 dub, 2020 1:33 pm
od Morris Zapp
Kdysi se kdesi tady probíraly stanice s nejkratšími kolejemi; listuju si teď PND3 Dobrovice město - Dětenice a nejkratší jsou Semčice: 1. SK = 69 m, 2. SK = 97 m, 3. SK (u budovy) = 80 m.
Dále Žerčice 80 - 70 - 110; Ujkovice už byly delší: 140 - 174 - 140. Dobro město už měly hlavní kolej dokonce 196 m dlouhou.

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

PříspěvekNapsal: pon 13 dub, 2020 8:25 am
od Morris Zapp
Vyštrachal jsem v archívu nějakou inspiraci pro tvůrce domácích kolejišť, rozvinutých do etáží: vlak, šplhající spirálou, si to může zpestřit tím, že některé závity umístíte viditelně na meziplošinkách. Výsledek trochu připomíná Teslův transformátor, ale celkově mi to přijde jako zajímavý nápad.
helixbezau.jpg
helixbezau.jpg (57.32 KiB) Zobrazeno 5121 krát