od MirekTT » pon 23 bře, 2015 4:48 pm
Sledoval jsem průběh diskuze o dilataci i kotvení prutů a přispěju zkušeností už z druhého břehu. Utrhl jsem prut. Byl pájený na hřebíku. Zbytečné něco pájet a kotvit. A zbytečné do 80ti cm délky modulu řezat dilataci, pokud nebudou pruty na koncích pájené.
Vytržením prutu dojde ke zničení úchytů podloží, stejně se to musí vytrhat celé a kolej položit znovu. Prut se v podloží ukotví dost dobře jenom barvou. Barvím zemitou podloží i pruty, přes to pak rzí jenom pruty, pak štěrk. Nelze vytáhnout nabarvený prut z nabarveného podloží bez destrukce podloží. Přesto prutu zůstane možnost pohltit pnutí své i dřeva.
Z velikosti rizik všech možných poškození při manipulaci s modulem bych vytržení prutu na rozhraní označil tak pěti procenty a pokud si vyhrnu rukáv, když nesu modul, tak procento je nula. Číhají tam mnohem horší rizika. Třeba hotový staniční modul, který leží na boku a rvu do něj nohu (hladká instalace nohou byla dalším důvodem, proč jsme šli do magnetů) a převrátím ho "namazanou stranou" na zem, je docela papačka, zvlášť když byl plnej lampiček, návěstidel a baráčků ze styroduru.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz