Stránka 165 z 170

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: čtv 19 říj, 2023 4:56 pm
od cipisekmp
Ahoj Milane. Pekne to mas, pekne. Jen co je pravda....
At se dari. Cipisekmp.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 20 říj, 2023 10:53 am
od Mcx
A opět malé pokračování, už se postupně dostávám k staniční budově a na pořadu dne je dokončení budovy a zasazení do terénu a úpravy okolo. Chybí ještě přechody na nástupiště a mnoho detailů.... třeba telefonní sloupy.
Jinak výhybky jsou Tillig EW3 + Weller trojcestka ve shodné geometrii a jedna symetrická na kusou č. 6 - tam bohužel EW3 nešla použít, protože by došlo ke velkému zkrácení manipulačních kolejí. Koleje Peco Code 75, včetně křižovatky. Položeno je to na dvou dílech délky 120cm standardní šířky 50 cm, na konci standardní rozhraní B96, tedy svah.
Albertovec_18.jpg

Albertovec_20.jpg

tady ještě stav bez sloupů osvětlení a nějaké zeleně
Albertovec_19.jpg

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 20 říj, 2023 11:06 am
od Mcx
A ještě dokončený ovládací pult. Graficky sice odpovídá stylu pultů OstraMo, ale vzhledem k tomu, že doma je stanice ovládána od stanice Hukovice je pult rozměrově minimalizovaný a bez otočných páček. Pro posun ve stanici je přemisťován ke stanici, propojení přes dva osmičkové ploché kabely s RJ45 - není problém je délkově udělat dle potřeby, návěstidla standardně přes RJ12 a 6P plochý kabel, ale přímo z pultu. Výhybky mají přestavníky MP1.
Albertovec_21.jpg

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 21 říj, 2023 9:46 am
od Matěj Menšík
Dobrý den

Měl bych dotaz k normám. Nepodařilo se mi najít, kolikastupňové výhybky se mohou používat, je to nějak omezené?

předem děkuji za případnou odpověď

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 21 říj, 2023 10:42 am
od prcek
Podle mého nejde o stupně, ale o poloměr.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 21 říj, 2023 11:57 am
od Mcx
Stupně (na konci odbočné větve, případně na srdcovce) a poloměr spolu lehce souvisí. Nebudu mluvit o tom, že u modulových požadavků není jednotnost - je více skupin v rámci Fremo zaměřených různým směrem i z pohledu použitého kolejiva. Pokud se jedná o to co požívám já, tak u mne je jako minimum výhybka na konci 12 st. a poloměr 1300 mm a vyšší. Výhybky s 15 st na konci určitě ne. Výhybky s 12 st. na konci mají na srdcovce cca 9 st., zkrácením, narovnámím odbočné větve lze ten koncový úhel zmenšit.
Přičemž samozřejmě moduly umožňují použití i výhybek s menším úhlem na srdcovce, kdy odbočná větev za srdcovkou pokračuje rovně jak u většiny skutečných výhybek. Takže záleží na tom jaké prostorové dispozice chcete mít a tomu se připzůsobit, ale to uvedené minimum bych nepodkračoval.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 24 říj, 2023 3:50 pm
od Mcx
A je skoro hotovo, budova téměř dokončena, chybí třeba schody u dveří. Je přilepena, okolí zasypáno základní úpravou terénu - jemný prach ze štěrku + hlína a musí následovat ta "nekonečná práce s doladěním vzhledu krajiny.
Albertovec_22.jpg

Albertovec_23.jpg

Albertovec_25.jpg

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: úte 24 říj, 2023 6:02 pm
od Mcx
A jak se dospělo k budově, podle původních plánů nakreslil M. Londin pro laser, vzhled s ozdobami ještě před pár lety dokumentovala podobná budova v polské Studziene na bývalé trati Opava - Ratiboř, dnešní budova v Bolaticích odkud byl brán vzor dnes slouží jako obytná budova v majetku obce a staniční budovu moc nepřipomíná.
Někomu se to může zdát trochu mimo dávat budovu s historickým vzhledem na stanici, kde pojede M152.0, ale stanice Albertovec je taková směs z hlučínských tratí průřezem věků. Nakonec podobně to mám na všech svých stanicích - Lipové Lázních i Hukovicích. Takže pro puritány vzhledu platnému k roku xxxx to není, je to dobová směs :wink:
Albertovec_30.jpg

to je jen čelní pohled z ulice se škrtnutým skladištěm, je to podklad k vyúčtování, v roce 1894 skladiště postaveno nebylo, ale už v roce 1910 má budova dvojité skladiště a zvětšený trakt s čekárnou, jsou samozřejmě další výkresy s rozměry
Albertovec_28.jpg

Albertovec_29.jpg

po bývalé stanici ani památka, pouze traťová kolej se zastávkou a přístřeškem zastávky

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 27 říj, 2023 7:31 pm
od Mcx
Další malé pokroky v úpravě okolí budovy
Albertovec_33.jpg

Albertovec_34.jpg

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pát 27 říj, 2023 10:14 pm
od MartinK
Matěj Menšík píše:Dobrý den

Měl bych dotaz k normám. Nepodařilo se mi najít, kolikastupňové výhybky se mohou používat, je to nějak omezené?

předem děkuji za případnou odpověď


Ahoj,
pokud vím tak normy všech skupin požadují na modulech poloměr minimálně 1000 mm. Většina skupin ale požaduje poloměry vetší. Souhlasím s Milanem, ze rozumné je nejít pod poloměr 1300 mm. Řada skupin požaduje poloměry podle skutečnosti. Tedy poloměru 190 m odpovídá 2183 mm. Pokud nemáš vážný důvod šetřit místem, tak určitě použij výhybky 6° na srdcovce a tento poloměr. Jak to perfektně vypadá se podívej třeba do vlákna o stanici Dobříš nebo Loket. A pokud jsou výhybky dobře položeny, tak to samozřejmě i podstatně lépe jezdí.
Pokud si chceš o konstrukci zhlaví počíst a přiblížit se tvaru skutečných zhlaví, tak se podívej sem https://sites.google.com/site/spolekzababov/home/clanky/modulareni/stavba-zhlav%C3%AD

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 28 říj, 2023 3:16 pm
od cer.t
Ahoj,
pokud vím tak normy všech skupin požadují na modulech poloměr minimálně 1000 mm. Většina skupin ale požaduje poloměry vetší. Souhlasím s Milanem, ze rozumné je nejít pod poloměr 1300 mm. Řada skupin požaduje poloměry podle skutečnosti. Tedy poloměru 190 m odpovídá 2183 mm. Pokud nemáš vážný důvod šetřit místem, tak určitě použij výhybky 6° na srdcovce a tento poloměr. Jak to perfektně vypadá se podívej třeba do vlákna o stanici Dobříš nebo Loket. A pokud jsou výhybky dobře položeny, tak to samozřejmě i podstatně lépe jezdí.
Pokud si chceš o konstrukci zhlaví počíst a přiblížit se tvaru skutečných zhlaví, tak se podívej sem https://sites.google.com/site/spolekzababov/home/clanky/modulareni/stavba-zhlav%C3%AD


Ja bych to s temi vyhybkami 6° nevidel tak jednoznacne. Uz jsme k tomu tady meli vzrusenou diskuzi - viz zde viewtopic.php?f=42&t=13204&start=30
Modelarsky jsou dlouhe vyhybky pekne, ale enormne to prodluzuje zhlavi se vsemi negativy pro rozmery a delku pobytu vlaku na zhlavi. Takze stejne jak zkracujeme mezistanicni useky, stanicni koleje a tak i polomery oblouku a stupne vyhybek by se mely primeŕene zmenit.
Takze pokud ma clovek v planu stavet 3kolejnou stanici, tak to urcite je mozne pouzit, pri vetsich stanicich bych o tom silne uvazoval, zda to neprinese vice negativ nez pozitiv.

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: sob 28 říj, 2023 7:02 pm
od Mcx
A když do Albertovce "přijedou" Rajky :D
Albertovec_35.jpg

Albertovec_36.jpg

Albertovec_37.jpg

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 29 říj, 2023 6:09 am
od milan ferdián
Milane, stanice velmi pěkná a dobře zpracována. :wink: Taky neleníme, zatím mě zastavily světla z Kobeřic :oops: 8) . Jejich zapojení je akorát zralý na infarkt.
-m-

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: ned 29 říj, 2023 8:27 pm
od Mcx
Milane, já to mám jednodušší .... na světýlka si nehraji, jezdím pouze denní dobu a tak i lampy jsou jen atrapy :D

Re: Moduly OstraMo

PříspěvekNapsal: pon 30 říj, 2023 11:06 am
od milan ferdián
Mcx píše:Milane, já to mám jednodušší .... na světýlka si nehraji, jezdím pouze denní dobu a tak i lampy jsou jen atrapy :D

Tak proto nejezdíme noční rychlíky, expresy s lůžkovými vozy a s flamendry :D :wink: . Světla budou tedy jen atrapami.
-m-