Moduly OstraMo

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » čtv 04 bře, 2021 8:38 pm

Tak už mám doma stavebnici budovy modulové stanice Albertovce, je nakreslena podle původní staniční budovy Bolatice, na snímku je prototyp poskládaný v Olomouci autorem a já jsem dnes začal skládat taky - snad se mi to povede stejně pěkně. Proti budovám kkStB je to takový "trpaslík" s integrovaným skladištěm, co ušetřili KPEV na budově to zainvestovali do kolejí.
Na fotce strana od kolejí
Albertovec_01.jpg
Naposledy upravil Mcx dne pát 05 bře, 2021 9:35 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » pát 05 bře, 2021 9:23 am

Již před nějakým časem jsem začal dokončovat nástupiště u první koleje, které je protaženo až na první výhybku - tak k tomu došlo ve skutečnosti při prodlužování nástupišť, protože na druhou stranu bránila prodloužení odbočná výhybka na nakládkovou kolej. Nástupiště se prodlužovaly při úpravách trati související s budování nové tratě Kravaře - Hlučín, tedy před rokem 1914
Albertovec_02.jpg

Já mám i nástupiště u koleje 3, které kdysi (cca 1914) vybudováno bylo, ale ani za provozu KPEV využíváno nebylo, po válce již jen zvednutý terén mezi kolejemi připomínal, že tam kdysi nástupiště bylo.
ještě detail místa kde přechod přes koleje
Albertovec_03.jpg
Naposledy upravil Mcx dne pát 05 bře, 2021 10:10 am, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » pát 05 bře, 2021 9:35 am

A protože mám doma již většinu dílů stavebnice staniční budovy Albertovce - je to stavebnice z dílny Mirka Londina - zobrazuje původní stav budovy stanice Bolatice okolo roku 1900, tak jsem se dal do stavby - vzor mám :D o příspěvek výše.
Takto to bude vypadat po posazení na místo - zatím jen hrubá stavba
Albertovec_04.jpg

a z opačné strany, budovy KPEV na trati Opava - Ratiboř stály vždy dál od kolejí než budovy kkStB, protože jejich součástí bylo skladiště a kusá kolej k němu.
A jen poznámka - i dnes je tato budova v pěkném stavu, byť slouží po adaptaci a změně majitele - na obec, k bydlení, ale to je umožněno větší vzdálenosti od kolejí. Nádražní budovu již příliš nepřipomíná, jen svou polohou.
Albertovec_05.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » sob 06 bře, 2021 8:25 pm

A malé pokračování, střechy jsou jen položeny, ozdoby jsou tam ne všechny, je to pěkná práce na velmi dobře připravené stavebnici. Mirek zaslouží metál.
A bude "hlučínská staniční budova" KPEV jak má být. Trochu něco jiného než budovy kkStB.
Albertovec_06.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod rkwa » úte 09 bře, 2021 9:35 pm

aby tu nepsal jen Milan taky něco přidám
P3092406.JPG
hledal jsem využití pro zbytek hybridů od Tilliga a jediná rozumná volba byla maďarská Bai
rkwa
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 21 led, 2012 5:38 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod rkwa » úte 09 bře, 2021 9:48 pm

a ještě ke stavbám z dílny ing Londina
252H up.jpg
253H up.jpg
Bystřice old up.jpg
rkwa
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 21 led, 2012 5:38 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » čtv 18 bře, 2021 9:36 am

Protože modulová setkání v nedohlednu, tak provoz sviští na domácích modulech :D , aspoň něco v provozu. Pár fotek z provozu:
dom_moduly_03.jpg

zároveň i dělám na vozidlech, ale pořád dělat na modelech, modulech to nebaví... tak hned jdou vozidla do provozu
dom_moduly_02.jpg

tady na konci ty dva kotle 200 hl - poslední je Tillig a před ním BV model, rozdíly téměř neznatelné, no samozřejmě ... barva, ten co jsem stříkal - BV model má originál ČSN khaki
dom_moduly_04.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » čtv 18 bře, 2021 9:41 am

Stále ještě dělám drobné úpravy na Gags 10. sk., dostal jiné desky přestavovačů, asi ještě udělám na střeše táhla celního uzávěru
dom_moduly_01.jpg

škoda že nikdo nedělá modely jako stará Es od Kleina - celkem věrohodně znázorněné "pobouchání " výplní skříně, samozřejmě jen z venku, ale i tak je to zajímavý detail, zde předělávka na ČSD
dom_moduly_05.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » čtv 18 bře, 2021 10:01 am

Pomalu pokračuji i na Albertovci, s některými věcmi jsem nespokojen, nepovedly se mi dle představ - zkoušel jsem trochu více nekvalitní zaštěrkování s hlínou, jemným štěrkem... no není to úplně ono.
Tady rozpracovaná budova, pomalu i upravovaný terén okolo a vzadu roste kombinace čelní a boční rampy v podobě jak vydržela do 80. let minulého století
Proč jsem použil na nástupiště betonové díly - Tischer, ty se u budovy objevily někdy na přelomu70./ 80. let, u druhé koleje nikdy nebyly, ale KPEV používala na všech nástupištích kamennou obrubu, o něco málo nižší než Tischer, zbytky jsou v Chuchelné a byly i v Bolaticích alias mojem Albertovci, kdy byly vytrhány u druhé koleje, to je otázka, v poválečné době je vidět pouze zbytek vyvýšené plochy bývalého nástupiště.
dom_moduly_06.jpg

pohled na detaily které postupně mizí na budově, je to cca 150 dílů detailů - ozdob na budově, dílů oken, dveří......
dom_moduly_08.jpg
Naposledy upravil Mcx dne čtv 18 bře, 2021 11:59 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » čtv 18 bře, 2021 10:12 am

Stanice na trati Opava - Ratiboř byly v průbehu let upravovány, rozšiřovány, ničeny válečnými událostmi..... dnes jedna z mála budov, která má původní vzhled je bývalá staniční budova na odbočce z trati Raciborz - Glubczycie ve Studzienne hned vedle Ratiboře v Polsku
dom_moduly_07.jpg

a tady ještě jeden pohled na modelovou rozestavěnou budovu, včetně rozestavěné rampy
dom_moduly_09.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod cipisekmp » čtv 18 bře, 2021 3:29 pm

Ahoj, tady někdo jede na několika frontách. To my pracující lid si dovolit nemůžem :lol: Ať se dále daří Cipísekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » čtv 18 bře, 2021 6:45 pm

To je jen po chvilkách, když mne nebaví něco tvořit, tak sednu a "dělám" nákladní dopravu.
teď zrovna dovezli maso pro místní výrobny uzenářských výrobků v Hukovicích
dom_moduly_10.jpg
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod MartinK » čtv 18 bře, 2021 7:13 pm

Ahoj Milane,
Cipísek to vystihl. Já jsem byl v dílně v neděli a pak až půl hodinu včera večer. Aspoň někomu to přibývá. Ten Albertovec s tou křižovatkou, malým skladištěm a malou kombinovanou rampou je moc pěkný.
Ahoj,
Martin K. H0, ep. II, III a IV
https://sites.google.com/site/spolekzababov/home
Uživatelský avatar
MartinK
 
Příspěvky: 120
Registrován: ned 24 lis, 2013 10:08 am
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm a Kvítečkov

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Davca » čtv 18 bře, 2021 7:29 pm

Zdravím,
vedle na zkušebním modulu mi zrovna "hraje" čerstvě ozvučený Tilligovic stroj BR52 a jak tak čučím na tu Racibórz-Studziennu, navozuje se představa druhoválečných let, kdy údajně "Němky" s dvojitými postrky nebo přípřeží tahaly vlaky se švédskou rudou nahoru do Bolatic a přes Opavu dále do Vítkovic. Možná ještě smutná skutečnost, 28. ledna 1945 večer po uvedené trati projížděl vlak s osvětimskými vězni do Opavy a před Chuchelnou se na první pokus nepodařilo vyjet stoupání do stanice. Svědek pak z jednoho z bývalých chuchelenksých mostů ve tmě zahlédl v uhlácích nějaké "homole" připomínajíccí letecké pumy. Když se ale začaly v mrazu hýbat ... . :?
Takže něco ze Studzienne ( 50.0692750N, 18.1948806E ) dne 5.11.2016 ... https://davcca.rajce.idnes.cz/ZST_Racib ... 5.11.2016/ . Výměna je zavařena tak, aby nebylo možné vyrazit na trať do Krzanowic, kam jel naposledy vlak tuším v roce 1994. Traťová kolej mezi Krzanovicemi a Chuchelnou byla snesena v roce 1946.
Mimochodem, podklady pro tvorbu stavebnice (TT i HO) výpravní budovy v Chuchelné ve stavu do roku 1927 byly již před několika lety poskytnuty potencionálnímu výrobci. Kdoví, snad se letos či příští rok zadaří. 8)

David
Davca
 
Příspěvky: 328
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: Moduly OstraMo

Příspěvekod Mcx » čtv 18 bře, 2021 9:17 pm

Davca píše:navozuje se představa druhoválečných let, kdy údajně "Němky" s dvojitými postrky nebo přípřeží tahaly vlaky se švédskou rudou nahoru do Bolatic a přes Opavu dále do Vítkovic.

Ale proč by někdo, když to má do Ostravy z Ratiboře co by kamenem dohodil, jezdil přes kozí kopce do Opavy, to ty transporty vězňů koncetračních táborů ty nesměly překážet jak surovinám pro válečnou výrobě a tak válečnému transportu vojsk, proto asi cesta přes Chuchelnou. Těch dle všeho bylo tudy více, jeden tam jel 20. ledna 1945 a stál pak celý den 21.1.1945 ve Velkých Hošticích, kde bylo několik vězňů postříleno při pokusu o útěk německými strážnými a pohřbeno někde poblíž nádraží.
To, že tam v ústupových zmatcích jezdilo něco jiného než byl normál pro tuto místní trať - ano místní trať - stačí se podívat na délky staničních kolejí, zabezpečení.....
Jinak v Opavě v podstatě celou dobu neslavného období DR za války vydržely původní lokomotivy, nakonec v roce 1946 rozjely na této trati poválečný provoz. Byly to 354.1, 355.0 i 422.0, přibylo k nim pár lokomotiv řady 86 a nějaká 64, ale ty spíše pro hlavní trať - Krnov - Opava - Ostrava.
Zajímavé jsou pak roky 1952 - 57 kdy se tam proháněly lokomotivy 365.4 alias řada 64, kdy i přes den jezdily do Chuchelné smíšené vlaky - Mn s přepravou osob. A ten jediný noční Mn s přepravou osob vydržel až do poloviny 70. let tedy skoro zažil Pielsticky, které na trať do Chuchelné vyrazily v roce 1975, to již na jednom páru Os a nočním Mn.
Studzienna - staniční budova již je v ubožejším stavu - okna zazděna.....
Budova Chuchelné - při tvorbě budovy Bolatic ing. Londinem bylo zjištěno takové množství chyb v dostupné dokumentaci, v jednotlivých pohledech neseděly kóty...... tak snad budete mít s budovou u výrobce úspěch, otázkou je jak to bude pro něj zajímavé, protože potenciální trh je velmi malý - je to "cizina", navíc specifická slezsko - pruská, navíc verze pro trať Opava - Ratiboř, na dalších slezských tratích KPEV v okolí tento typ budov nebyl.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků