Davca píše:navozuje se představa druhoválečných let, kdy údajně "Němky" s dvojitými postrky nebo přípřeží tahaly vlaky se švédskou rudou nahoru do Bolatic a přes Opavu dále do Vítkovic.
Ale proč by někdo, když to má do Ostravy z Ratiboře co by kamenem dohodil, jezdil přes kozí kopce do Opavy, to ty transporty vězňů koncetračních táborů ty nesměly překážet jak surovinám pro válečnou výrobě a tak válečnému transportu vojsk, proto asi cesta přes Chuchelnou. Těch dle všeho bylo tudy více, jeden tam jel 20. ledna 1945 a stál pak celý den 21.1.1945 ve Velkých Hošticích, kde bylo několik vězňů postříleno při pokusu o útěk německými strážnými a pohřbeno někde poblíž nádraží.
To, že tam v ústupových zmatcích jezdilo něco jiného než byl normál pro tuto místní trať - ano místní trať - stačí se podívat na délky staničních kolejí, zabezpečení.....
Jinak v Opavě v podstatě celou dobu neslavného období DR za války vydržely původní lokomotivy, nakonec v roce 1946 rozjely na této trati poválečný provoz. Byly to 354.1, 355.0 i 422.0, přibylo k nim pár lokomotiv řady 86 a nějaká 64, ale ty spíše pro hlavní trať - Krnov - Opava - Ostrava.
Zajímavé jsou pak roky 1952 - 57 kdy se tam proháněly lokomotivy 365.4 alias řada 64, kdy i přes den jezdily do Chuchelné smíšené vlaky - Mn s přepravou osob. A ten jediný noční Mn s přepravou osob vydržel až do poloviny 70. let tedy skoro zažil Pielsticky, které na trať do Chuchelné vyrazily v roce 1975, to již na jednom páru Os a nočním Mn.
Studzienna - staniční budova již je v ubožejším stavu - okna zazděna.....
Budova Chuchelné - při tvorbě budovy Bolatic ing. Londinem bylo zjištěno takové množství chyb v dostupné dokumentaci, v jednotlivých pohledech neseděly kóty...... tak snad budete mít s budovou u výrobce úspěch, otázkou je jak to bude pro něj zajímavé, protože potenciální trh je velmi malý - je to "cizina", navíc specifická slezsko - pruská, navíc verze pro trať Opava - Ratiboř, na dalších slezských tratích KPEV v okolí tento typ budov nebyl.