Stránka 2 z 13

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2015 3:03 pm
od milan ferdián
Jestli je dotaz směrován na mě,tak já to zkoušel a to z důvodu námětu do publikace "Sólo pro 810".

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2015 3:08 pm
od Ferda
Milane ono to v N-ku jezdí jinak.

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2015 3:10 pm
od milan ferdián
Proč?Vozy v HO mají kratší dráhu dojezdu?

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2015 5:08 pm
od Jarda H.
Když jsem tak z dlouhé chvíle googlil :lol: tak v nějakém odkazu na funkční spádoviště francouzského kolejiště byla poznámka, že ty vozy jsou 5x těžší než běžné modely ?!

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2015 6:29 am
od Michal Šuhajda
Jarda H. píše:Když jsem tak z dlouhé chvíle googlil :lol: tak v nějakém odkazu na funkční spádoviště francouzského kolejiště byla poznámka, že ty vozy jsou 5x těžší než běžné modely ?!

Což ještě neznamená, že to je špatně. Spousta modelů je mnohem lehčí než by si zasloužila (typicky otevřené vozy bez nákladu nebo sypáky, kde se balast přidává zle)

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2015 10:48 am
od Jarda H.
Já jsem Michale nemínil to, že je to špatně, to ne. Spíš jsem myslel na to, že vlastní váha vozu (modelu) bude mít podstatný vliv při řazení vlaků na modelovém spádovišti ... Ten otazník s vykřičníkem v minulém příspěvku se vlastně vztahoval (pouze) k tomu 5x násobku, to nejsem schopen posoudit, zda to musí být 3x, 5x, 10x ?

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2015 10:59 am
od mlha
Podle norem je hmotnost vozu 0,4 g/mm + 30%, už takto zatížený vůz má dobrý dojezd, obávám se silných nárazů na již stojící vozy při dojezdu. Proto mluvím o tom brzdění

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: čtv 11 bře, 2021 5:48 pm
od cipisekmp
Ahoj.
Zimní čas je přímo vhodný k vymýšlení kravin a tak mě jedna napadla. Opět oživit téma spádoviště. Technické otázky vlastní stavby momentálně neřeším to až jestli to vůbec má smysl.
Mám k němu několik základních otázek:
1. Má vůbec smysl uvažovat o budování nějakého spádoviště s ranžírem připíchlého k Ráholci?
2. Je vůbec Řáholec jako takový vhodně velká stanice k takovému spádovišti?
3. Bylo by vůbec využití toho spádoviště v layoutech kde se pohybujeme my v rámci možností klubu? Už i vzhledem k velikosti toho všeho dohromady.
4. Předpokládám potíž ještě v místě kam odstavovat osobní soupravy.

Předpoklad provozu:
Nákladní vlak který se bude rozřadovat přijede na spodní tři koleje Ráholce. Lokomotiva odjíždí do depa zbrojit. Pro vozy jede posunová lokomotiva která si vlak táhne po objízdné (modrá)k výtažné koleji (ta se dá natáhnout běžnýma modulama) a následně sune na spádovišti. Pro seřaděný vlak si přijede z depa lokomotiva, odtáhne na spodní tři koleje Řáholce a pak buď soupravu objede nebo odjíždí.
Tolik vize.
Cipísekmp.

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: čtv 11 bře, 2021 7:22 pm
od vmucha
Myslím, že by mohlo být. Koukni na mapách na Kralupy n. V. Tam je, a myslím, že velikost stanic je dost podobná

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: čtv 11 bře, 2021 8:27 pm
od cipisekmp
No Kralupy jsou o poznání větší stanicí, ale to vlastní seskládání nádraží-depo-ranžír jsem si "cucnul" z Břeclavy. Tu mám přeci jen blíže. Je pravda taky "trošku" větší než Řáholec.
Ještě mám v okolí Veselí nad Moravou, stím jsme kdysi taky měli nějaké plány a dnes už vím že by byli realizovatelné ale tehdy jsem se takového projektu bál.
Cipísekmp.

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: čtv 11 bře, 2021 9:30 pm
od Vladimír_B
Ahoj, v reálu je to celkem běžná kombinace hlavně, když k ranžíru přiléhá větší průmyslový provoz. Ale nemusí být přímo napojen do ranžíru.
Akorát ty tři vjezdové a odjezdové koleje by měly být vedle traťových kolejí (Plzeň, Libeň). Jde o to aby nebyl rušen posun/rozřazování odstupováním loko do a z depa a průjezdy vlaků. Mezi ranžírem a hbf. by si měl mít tedy 4 koleje, dvě traťové, strojovou přímo do depa vedenou mimo zhlaví a výtah... Pokud nebudeš mít teda výtah na druhou stranu.
Jistý extrém je Beroun, tam se vjíždí do středu kolejiště ranžíru. :D
Lhotka nad Bečvou - dříve mnohem významnější v nákladní dopravě než sousední bezvýznamný uzel ValMez :D
Citice, Hněvice tam byla ještě nedávno záloha s 111, Řečany n/L mají celkem velké kolejiště pro vlečku hned vedle vlastního nádraží, Falknov, Domažlice malý ranžírek bez hrbu s opravnou vozů, Chomutov má osobní a nákladní nádraží vedle sebe jako relikt minulosti...

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: pát 12 bře, 2021 8:08 am
od zaplef
Ahoj. Zajímavou inspirací by mohla být stará Choceň. Tam taky býval hrb, dokonce brzdění bylo prováděno zarážkou na pružině, která pod hrbem vyjela do boku a pomocí pružiny se vrátila zpět (takto nám to popisoval učitel na střední).
Myslím si, že by do našich podmínek a končin bylo vhodnější provádět rozřazování vozů odrazem. To se provádělo všude možně. Jedinou překážku vidím ve třmenových spřáhlech, která neumožní "předrozvěšení".

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: pát 12 bře, 2021 9:23 am
od cipisekmp
Ahoj.
Počítám s výtažnou kolejí v pravo, kde by se délka dala prodlužovat moduly. Takže by jedna kolej mezi hbf a ranžírem měla stačit.
Spíš problém vidím v odstavování osobních souprav neboť sice Řáholec má další možnost pripojení kusých kolejí (v levo dole kde bývá napojeno depo při výstavách) ale jsou to další moduly a tj další komplikace.
No uvidím vůbec co na to řeknou moduláři a jestli je to celkově vůbec k necemu.
Cipísekmp.

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: pát 12 bře, 2021 9:41 am
od zdeno
kdysi jsem to zkousel v roku 1998 na analogu a nebylo to dobre.
Poskozeni vagonu bylo vetsi, nez jsem cekal, teda jsem to zrusil.
Poskozena kinematika je dost blba na opravy.
---
Dnes bych to asi resil posunem a automatikou na principu pruzneho pasku, co se tu resilo minuly mesic.
viewtopic.php?f=5&t=13165#p287130
---
taky jsem nekde videl brzdeni pomoci magnetu za osy vagonu, ale to uz nedokazem najit.

Re: Spádoviště

PříspěvekNapsal: pát 12 bře, 2021 11:39 am
od zaplef
Teď, když se dívám na ten plánek doma, tak bych určitě vložil odvtratnou kolej mezi směrovou skupinou a stanicí pro záchyt ujetých vozů. Dále tam postrádám odjezdovou (vjezdovou) skupinu tří kolejí, samotná stanice má málo kolejí. Ještě bych využil dvojkolejné části a vložil druhou kolejovou spojku. Je to jen můj názor.