Stránka 2 z 36

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: úte 16 črc, 2013 8:34 am
od milan ferdián
Dan Buchtela píše:Myslím, že řada ohlasů na tento námět je dalším argumentem pro Milana pro přípravu knihy Plány kolejišť - vlečkové areály :-)

Bude,ale až po III.díle jako díl IV.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: stř 17 črc, 2013 5:58 am
od Mcx
Ahojte elektrárenští magnáti.
K námětu mám připomínku - krajinářsky se bude obtížně řešit výškový rozdíl ke konci kde dosahuje až těch 168 mm. Odstup objízdné koleje a tratě je zde malý (byť tam bude o nějaký mm méně) Já bych orientoval kolejiště elektrárny ne vodorovně s moduly, ale šikmo ven, abych získal větší odstup tam kde je větší výškový rozdíl (raději mít stavby říznuté šikmo - já vím staví se to obtížněji), přípaně i obětoval jednu kolej, jinak se dostáváte do pasti deskových kolejišť a to řešením velkého výškového rozdílu na pár centimetrech a to působí vždy násilně, protože asi nic jiného než zeď tam nevymyslíte.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: stř 17 črc, 2013 9:03 am
od milan ferdián
Mcx píše:Ahojte elektrárenští magnáti.
K námětu mám připomínku - krajinářsky se bude obtížně řešit výškový rozdíl ke konci kde dosahuje až těch 168 mm. Odstup objízdné koleje a tratě je zde malý (byť tam bude o nějaký mm méně) Já bych orientoval kolejiště elektrárny ne vodorovně s moduly, ale šikmo ven, abych získal větší odstup tam kde je větší výškový rozdíl (raději mít stavby říznuté šikmo - já vím staví se to obtížněji), přípaně i obětoval jednu kolej, jinak se dostáváte do pasti deskových kolejišť a to řešením velkého výškového rozdílu na pár centimetrech a to působí vždy násilně, protože asi nic jiného než zeď tam nevymyslíte.

Připomínka dobrá.Vše je v rukou Slovácka. :wink:

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: stř 17 črc, 2013 1:50 pm
od mlha
Moduly by se daly rozšířit až na 75 cm

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: stř 17 črc, 2013 5:14 pm
od milan ferdián
mlha píše:Moduly by se daly rozšířit až na 75 cm

Tak rožšiřuj :wink:

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: stř 17 črc, 2013 5:27 pm
od mlha
Dobře,budu.To by se vlezla i ta kolej s mostem pro vozy Wap

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: stř 17 črc, 2013 7:38 pm
od Mcx
No, na 160 mm by měla být délka svahu - myšleno základna minimálně 200 mm, nějakou 20 mm vysokou zdí by se to dalo trochu zkrátit. Od vody z dovolené již více radit nebudu :lol:

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: stř 17 črc, 2013 9:44 pm
od Dan Buchtela
Mcx píše:No, na 160 mm by měla být délka svahu - myšleno základna minimálně 200 mm, nějakou 20 mm vysokou zdí by se to dalo trochu zkrátit. Od vody z dovolené již více radit nebudu :lol:

Milane , zrovna podobné řešení jsem chtěl nabídnout, viz. kombinace svahu a zdi na mém N-kovém modulu přístavu Holešky...

Obrázek

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: čtv 18 črc, 2013 6:20 am
od Mcx
Ano Dane, tak jsem to myslel. Bude nutné ještě řešit problém okraje modulu a trati - lépe ji vést jako do zářezu, ať vznikne ochrana proti pádu vozidel, jinak tam budou muset být zábrany :o

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: čtv 18 črc, 2013 8:20 am
od Petr Berka
Celou trať bych také vedl v zářezu. Jen dotaz na kluky ze Slovácka, jaký tvar bude mít čelo u zastávky pro připojení dalších modulů? B,F,E?
A od zastávky k vrátnici budou muset být schody. Nebo by tam byl zajímavý silniční nadjezd a od něj schody dolů na zastávku.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: čtv 18 črc, 2013 8:31 am
od milan ferdián
Petr Berka píše:A od zastávky k vrátnici budou muset být schody. Nebo by tam byl zajímavý silniční nadjezd a od něj schody dolů na zastávku.

Je tam zakreslen od zastávky podchod a k vrátnici schody. :wink:

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: čtv 18 črc, 2013 8:53 am
od Petr Berka
Takže výtažná je na slušném náspu :-)

Jen když jsem viděl ten kout, tak jsem si vzpomněl na zastávku Želeč na BD, kde je nadjezd a zastávka prakticky pod mostem.

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: čtv 18 črc, 2013 5:37 pm
od mlha
Petr Berka píše:Celou trať bych také vedl v zářezu. Jen dotaz na kluky ze Slovácka, jaký tvar bude mít čelo u zastávky pro připojení dalších modulů? B,F,E?
A od zastávky k vrátnici budou muset být schody. Nebo by tam byl zajímavý silniční nadjezd a od něj schody dolů na zastávku.

Ahoj,podle všeho se bude modul elektrárny v jednom případě napojovat na naše již hotové klesání,zatím to musíme ještě s cipískem ujasnit,ale na konci by měl být oblouk v zářezu jako ochrana před vyjetím vozů ven

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pát 19 črc, 2013 7:38 am
od E27
Vzhľadom na veľkosť projektu a zaujímavosť chcem upozorniť na pár detailov.

Transformátory sú umiestnené pred hlavnou budovou, vo vnútri ktorej sa nachádzajú parogenerátory. Je to kvôli tomu, že primár do zvyšovacíích tráf býva zvyčajne zapúzdrený. Teda koľaje treba k tomu prispôsobiť. Zvyčajne sa jedná o jednu moc nepoužívanú koľaj, ktorá je v úrovni terénu (dlažba, betónové panely) a z koľaje smerujú kolmé kríže k trafokobkám. Trafo sa odšurigá na pomocných koliečkach až na miesto naloženia na transport.
Milan nemyslel na sklad Energo-vápenca, veľmi dôležitej časti. Ale to sa dá dať do kopy so skladom na popolček. Pri sklade na popolček vyrastajú firmy na výrobu porobetónových tvárnic, ktoré sa robia z popolčeka.
Ďalej by som chcel upozorniť na výsyp uhlia. To býva zvyčajne ďalej od energobloku z toho dovôdu, že je tam zvýšená prašnosť, čo by mohla mať zlý vplyv na rozvodnú sieť pri budove a strojnej časti samotnej budovy. Možno by som doplnil aj jednu koľaj na výpusť chlornanu sodného z cisterien, ktorý sa používa pri úprave vôd. (úpravňu vody)
Ale to sú len moje postrehy. mlha vie o čom píšem :wink:

Re: Tepelná elektrárna NESYTY_HO/1:87

PříspěvekNapsal: pát 19 črc, 2013 8:20 am
od cipisekmp
Ahoj, tchan pracuje v Opatovicke elektrarne a tak mohu met urcite informace. Co vim tak ke kolejim je bliz kotelna jak strojovna, nakonec da se podivat na mapy.cz trebas. Musim se snim jeste bobavit jak to vysypani funguje. Oni totiz skladaji uhli na skladku a pak y ni tepru berou uhli do kotelny. Asi to jde i primo, ale asi se proste jezdi ze skladky. Kdyzvemes tu vzdalenost tech hlavnich technologii od koleji, tak by tam toho asi moc byt nemelo.
Ahoj cipisekmp