Stránka 2 z 4

PříspěvekNapsal: úte 04 bře, 2008 10:51 pm
od alexander
Tu je výsledok môjho snaženia a vašich doporučení....

http://oalexander.rajce.idnes.cz/obrazky3/

PříspěvekNapsal: stř 05 bře, 2008 4:28 am
od Martin HO
Dle mého názoru velmi pěkné. Jedinou drobnou výhradu bych měl k poslednímu plánku (stanička). Tam bych dolní slepou kolej vyvinul přímo ze zhlaví a ne až z dolní koleje (do zhlaví namísto oblouku vložit levou výhybku). Odstranilo by s tím zbytečne esíčko, které nevypadá příliš modelově a navíc může činit provozní problémy. Kromě toho by se prodloužila dolní staniční kolej.

PříspěvekNapsal: stř 05 bře, 2008 6:12 am
od alexander
Len na upresnenie: Jakubovo je finálna verzia, obrázky sú zoradené "arabsky", teda z prava do ľava....

http://oalexander.rajce.idnes.cz/obrazky3/#album

PříspěvekNapsal: stř 05 bře, 2008 4:03 pm
od Jarda H.
Konečná (?!) verze stanice se mi líbí :lol: - tři průjezdné koleje, zázemí pro lokomotivy (i parní), taky pro motoráček, dále koleje pro vykládku kusových zásilek nebo volnou vykládku ! Myslím, že jde o dobrý návrh :D :!:

PříspěvekNapsal: sob 06 pro, 2008 3:05 pm
od alexander
Že plánovanie je činnosť základná a skoro nekonečná dokazuje aj genéza tejto staničky:
http://oalexander.rajce.idnes.cz/planovanie/#album

p.s.
odkazy v predošlých príspevkoch sú nefunkčné.

PříspěvekNapsal: sob 06 pro, 2008 7:03 pm
od Jarda H.
Malá poznámka - v mini-depu jsem našel označení "Zbrojení naftou", "Uhelná skládka" (takže asi smíšený provoz, že ?), tmavá část koleje je zřejmě "popelová jáma" ! Asi jde jen o kosmetickou závadu - není to zcela plně označeno - ale zbrojení parních lokomotiv je něco víc než jen popelová jáma a uhelná skládka :D ?!

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 8:37 am
od milan ferdián
Správné pořadí:
-popelová jáma s vodním jeřábem-
-uhelná skládka-
-točna-

Písek se může doplňovat v remíze kde jsou pískovací kamna.Případné doplňování maziva ve zděném přístavku k remíze ,kde může být i malá zámečnická dílna na drobné opravy.

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 9:30 am
od Tomáš
co jsem vyčetl tak depo je i to nejmenčí celkem náročný na délku.Popisované procedůry probíhají asi takto. stopA) popelová jáma + vodní jeřáb stopB) písečníky stopC) doplnění uhlí ...najetí na točnu zasunutí do rotundy a doplnění oleji.

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 10:11 am
od alexander
Remíza je od p. Kumra:
http://m-model.wz.cz/papmod/papirove_modely.html
Takže ano, piesok, mazivá, drobné opravy tam.
Je moc veľký prehrešok, keď je popolová jama (na pláne tá tmavá koľaj) až za uholnou skládkou? Dumal som aj nad možnosťou posunúť skládku až za točňu - znamená to ale ďalší segment.
Zbrojenie naftou je spomenuté v texte pod obrázkami, ide o zmiešanú prevádzku.

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 10:31 am
od Tomáš
alexander píše:Remíza je od p. Kumra:
http://m-model.wz.cz/papmod/papirove_modely.html
Takže ano, piesok, mazivá, drobné opravy tam.
Je moc veľký prehrešok, keď je popolová jama (na pláne tá tmavá koľaj) až za uholnou skládkou? Dumal som aj nad možnosťou posunúť skládku až za točňu - znamená to ale ďalší segment.
Zbrojenie naftou je spomenuté v texte pod obrázkami, ide o zmiešanú prevádzku.


co vím tak popelová jáma nikdy nesměla být v blízkosti uhelné skládky a to z důvodu zahoření.Popel z lokomotivy se sypal do jámy poněkud hořící..no jako když vymeteš kamna hmed po ohni.Malá nepozornost a...bylo by po depu

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 10:38 am
od milan ferdián
alexander píše:Remíza je od p. Kumra:
http://m-model.wz.cz/papmod/papirove_modely.html
Takže ano, piesok, mazivá, drobné opravy tam.
Je moc veľký prehrešok, keď je popolová jama (na pláne tá tmavá koľaj) až za uholnou skládkou? Dumal som aj nad možnosťou posunúť skládku až za točňu - znamená to ale ďalší segment.
Zbrojenie naftou je spomenuté v texte pod obrázkami, ide o zmiešanú prevádzku.


Např. ve stanici SKALICE nad Svitavou/místní nádraží,bylo pořadí:
-popelová jáma -
-točna-
-uhelná skládka-
-dvoumístná remíza-

Provozní úkony ošetřování parní lokomotivy musí vždy postupně na sebe navazovat.Může být prohozena točna se uhelnou skládkou,jak psal Tomáš.

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 1:19 pm
od alexander
Keď pozerám plány skutočných staníc a dep, tak sa neviem dopátrať nejakej štandartizácie. Skôr ako sa vraví, každý pes iná ves... (Vychádzam hlavne z prílohy ŽM Stavba depa, niečo posťahované z netu...)
A popolová jama je veľmi často poblíž uholnej skládky! Ono to nebezpečie požiaru asi nebolo až také "horúce", pretože vysypaný popol sa aj tak okamžite zalieval vodou z vodného žeriavu. Vlastne to je dôvod, prečo pri jame je vždy vodný žeriav alebo iný zdroj vody.
Často býva tiež popolová jama až pred remízou, takže vysypanie popolníku bola vlastne posledná operácia pred "zaremízovaním".

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 1:47 pm
od Houmr
alexander píše:Keď pozerám plány skutočných staníc a dep, tak sa neviem dopátrať nejakej štandartizácie. Skôr ako sa vraví, každý pes iná ves... (Vychádzam hlavne z prílohy ŽM Stavba depa, niečo posťahované z netu...)
A popolová jama je veľmi často poblíž uholnej skládky! Ono to nebezpečie požiaru asi nebolo až také "horúce", pretože vysypaný popol sa aj tak okamžite zalieval vodou z vodného žeriavu. Vlastne to je dôvod, prečo pri jame je vždy vodný žeriav alebo iný zdroj vody.
Často býva tiež popolová jama až pred remízou, takže vysypanie popolníku bola vlastne posledná operácia pred "zaremízovaním".

Jo tak přesně takhle to vidím i já, podle fotek je to přesně tak jak píšeš :!: :lol:

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 4:07 pm
od milan ferdián
Ano v tom máte pravdu ,že popelová jáma s vodním jeřábem byla vedle uhelné skládky.Jen vám utekl menší detail.To uhlí bylo deponováno jen u menších dep v tzv. v KULNÁCH NA UHLÍ :!:
Zde přikládám přílohu ,co se děje v depech.

Obrázek

PříspěvekNapsal: ned 07 pro, 2008 5:15 pm
od alexander
Bola skládka a kôlňa, alebo len kôlňa?