Jesenice 10/2024 - 2. ročník setkání II. epochy FREMO H0-Old v ČROd 10. do 13.10. 2024 se uskutečnil druhý ročník setkání 2. epochy FREMO skupiny H0-Old v ČR. Tentokrát v kulturním domě v Jesenici u Rakovníka. Změna místa nám přinesla větší sál a tedy také větší layout a pestřejší provoz.
Kromě známých českých a slovenských modulů tentokrát se svými moduly dorazili i kolegové z Německa, kteří s sebou přivezli své stanice Schwarzbach a Possendorf, zastávku Kleinandorf s připojenou vlečkou do dolu Hermannschacht, a také skrytou stanici Fellhammer a dále velkým množstvím traťových modulů. Za Českou a Slovenskou sekci bylo v layoutu také několik premiér. Stanice Kvítečkov, která byla největší stanicí v modulišti a setkání II. epochy se účastnila poprvé. Dále také Beroun-překladiště s navazující úzkorozchodnou tratí 760mm do stanice Damil, což byla premiéra provozu úzkorozchodky ve II. epoše včetně podvalníkování normálněrozchodných vozů a jejich spřahování pomocí tyčí. Premiéru si odbyla i staronová stanice Březno, což je přestavěná-rozšířená původní stanice Elčovice, s delšími dopravními kolejemi a doplněná odbočující vlečkou do dolu Jan přímo ze stanice.
Osobní vlak z Dobříše do Března vedený kafemlejnkem 310.025 odjíždí z Nové Vsi pod PlešíProvoz jako takový se zaměřoval na přelom 20./30. let v česko-německém příhraničí a s přehraničním provozem nákladních i osobních vlaků, včetně několika rychlíků. Hlavní trat vedla z ČSD skryté stanice přes stanici Březno, okolo dolů Hrabová, přes Loket a zastávku Jívová do Kvítečkova, který sloužil jako pohraniční přechodová stanice. Za Kvítečkovem trať překročila státní hranici, vedla kolem vlečky uhelných násypek a do stanice Schwarzbach, kde probíhalo celní a pasové odbavení na německé straně. Ze Schwarzbachu trať pokračovala přes zastávku Kleinaundorf a stanici Possendorf do DRG skryté stanice. Na síti ČSD se dále nacházely dvě lokální tratě. Jedna vedla z Března přes stanici Zavidov, zast. s nákl. Nová Ves pod Pleší do koncové stanice Dobříš, na této trati jsme si vyzkoušeli provoz dle předpisu D9 (obdoba dnešní D3). Druhá lokální trať vedla z Kvítečkova přes odbočku do přístavu, zast. s nákl. Osikov a do stanice Beroun. Na Beroun pak kromě již zmíněné úzkorozchodné tratě byl ještě připojen vlečkový areál rafinerie Apollo.

Nákladní vlak vedený čtyřkolákem přijíždí do LokteAčkoli provoz nebyl perfektní, stále nám schází například dostatek služebních vozů, nebo i vhodných lokomotiv pro určité typy vlaků, tak bylo setkání myslím velice povedené. A už se těším na další ročník.
Osobní vlak vedený mimořádně Ušatou 464.029 v hezké zastávce Jívová kamarádů z OlomouceNějaké fotografie a videa (bude postupně aktualizováno:
Fotogalerie od marwina:
https://photos.app.goo.gl/pNjGrrFZ83ZEdjVU9Video zachycující převážně provoz na DRG části:
https://youtu.be/z4wo-U9QPdsVideo od Poisentalbahn s komentářem (v Němčině) část 1:
https://youtu.be/xPiedWc-WMkVideo od Poisentalbahn s komentářem (v Němčině) část 2:
https://youtu.be/O-gvS6J2lu8