FREMO H0-Old (II. epocha)

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod OndraFíra » úte 16 kvě, 2023 8:33 pm

Lány 4-5/2023 - 1. ročník setkání II. epochy FREMO v ČR

O prodlouženém víkendu od 28.4. do 1.5. 2023 se uskutečnilo první oficiální setkání 2. epochy FREMO H0-Old v ČR - a to v Lánech nedaleko Prahy. Setkání ač menší, převážně s českou a slovenskou účastí, ale i s několika kolegy z Německa a Rakouska, bylo velice povedené se zajímavým layoutem a pestrým provozem.

04.jpg

Spěšný vlak vedený strojem řady 264.1 zastavil v Lokti

Moduliště bylo rozložené přes dva menší sály propojené spojovací chodbou a nabízelo zajímavý provoz. A to na "hlavní" větvi - hlavní v uvozovkách, protože se jednalo o vedlejší trať, tak i na jedné odbočné lokálce a dvou vlečkách.
Setkání se vydařilo a vyzkoušeli jsme si nejen některé nové moduly a vozidla, ale také organizaci setkání přímo pod hlavičkou Fremo, a už se těšíme na další ročník.

11.jpg

Setkání osobních vlaků v Elčovicích, kde odbočovala lokálka do Dobříše

13.jpg

Manipulační vlak vyčkává v Lokti na předjetí osobním vlakem

Nějaké fotografie a videa:

Fotogalerie: https://romanondrej.rajce.idnes.cz/FREM ... d_Lany_23/
Fotogalerie: https://savaldo.rajce.idnes.cz/2023-03_ ... -01.05.23/
Video pohled z vlaku část 1: https://youtu.be/_jW4-JzHH1I
Video pohled z vlaku část 2: https://youtu.be/aLJNa6HByEE
Naposledy upravil OndraFíra dne úte 13 čer, 2023 10:55 am, celkově upraveno 1
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod OndraFíra » stř 31 kvě, 2023 7:31 pm

Cloppenburg 5/2023

V květnu od 18. do 21. se v německém Cloppenburgu konalo provozní setkání FREMO skupiny H0-Old. Téma bylo již tradičně provoz DRG v létě roku 1928.
Setkání se konalo ve sportovní hale a layout, který byl opravdu velký, pokryl celou její plochu. Layout tvořila hlavní dvoukolejná trať, navíc částečně elektrifikovaná. A dále hlavní jednokolejná trať, vedlejší jednokolejná trat a také soukromá lokální dráha. Součástí layoutu byly i moduly Špesárské rampy, kde vlaky musely zdolat náročné stoupání a dostávaly tak nezavěšené postrky, které se pak od vrcholového tunelu vracely zpět dolů do údolí.

Obrázek
Křižování vlaků v železniční stanici Ondrup

Obrázek
Vlak vyčkává u vjezdového návěstidla odbočky Buchhorst

Obrázek
Nákladní vlak s přípřeží na dvoukolejce

Obrázek
Osobní vlak v elektrické trakci

Obrázek
Nákladní vlak vedený elektrickou lokomotivou projíždí stanici Janowitz

Obrázek
Historický "panťák" přijíždí do stanice Janowitz

Fotogalerie na rajčeti

video - krátký sestřih mých záběrů

video - převážně elektrické vlaky

video - záběry z layoutu II. epochy a i ze samostatného layoutu H0e modernější epochy

video - pohled z vlaku na hlavní dvoukolejku, včetně špesárské rampy a elektrifikovaného úseku

video - pohled z vlaku na část dvoukolejky a následně jednokolejnou hlavní trať
Naposledy upravil OndraFíra dne pát 08 pro, 2023 5:34 pm, celkově upraveno 1
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod OndraFíra » stř 01 lis, 2023 6:15 pm

Magdeburg 10/2023
výroční setkání Fremo 40+2 roky

Výroční setkání klubu Fremo ke 40 letům od založení se z důvodu pandemie o dva roky opozdilo. A tak jsme se konečně mohli sejít od 18. do 22. října 2023 v Magdeburgu, aby sme oslavili výročí Fremo 40+2. Setkání se konalo ve 3 veletržních halách najednou a k vidění bylo 14 layoutů různých měřítek a témat. Jedním z větších layoutů pak byla sekce H0-Old znázorňující provoz ve II. epoše na sítí ČSD a DRG. Naše česko-slovenská výprava přivezla 4 stanice, jednu stanici skrytou a vlečkový areál a doplnili jsme tak německý layout, který tvořila převážně dvojkolejná hlavní trať včetně Špesártské rámpy, kde byly v provozu nezavěšené postrky a pak vedlejší jednokolejná trať vedoucí přes několik menších německých stanic a pokračující dále do Československa. Větev ČSD pak tvořila trať Německo - Hukovice ve Sl. - Loket - skrytá Mikulovice. A lokálka Hukovice ve Sl. - Nová Ves pod Pleší - Elčovice, odkud dále pokračovala vlečka do rafinérie Apollo.

Obrázek
kafemlejnek posunuje v Nové Vsi

Obrázek
dopravní ruch v Hukovicích - posun s manipulačními vlaky a řazení vozů

Obrázek
lokomotivní park ČSD ve skryté stanici budil zasloužilý obdiv

Obrázek
novotou svítící ušatá zastavila s osobním vlakem v Lokti

Obrázek
oblíbené zátiší s výtopnou v Lokti a odstavenými stroji

Fotogalerie na rajčeti
Naposledy upravil OndraFíra dne pát 08 pro, 2023 5:29 pm, celkově upraveno 1
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod MartinK » sob 04 lis, 2023 11:08 pm

Ahoj,
Setkání v Magdeburgu bylo veliké, krásné a krátké na to aby člověk podrobně prohlédl vše, co tam bylo.
Pár fotek z kolejiště ep. II. najdete zde: https://www.rajce.idnes.cz/mk-zababov/album/fremo-40-2-magdeburg2023-epii
Ahoj,
Martin K. H0, ep. II, III a IV
https://sites.google.com/site/spolekzababov/home
Uživatelský avatar
MartinK
 
Příspěvky: 120
Registrován: ned 24 lis, 2013 10:08 am
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm a Kvítečkov

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod PajaF » ned 05 lis, 2023 8:39 am

PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 205
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod MartinK » čtv 07 pro, 2023 7:46 pm

Ahoj,
Na přelomu listopadu a prosince proběhlo tradiční setkání příznivců II. Epochy v Grossposně u Lipska. Česká účast byla letos o něco menší než obvykle, ale to setkání neubralo na kráse. Sál byl jako obvykle plný a bylo o něco víc Německa a pěkná úzká. Krásné, pohodové, předvánoční setkání. Tady je pár obrázků:
https://www.rajce.idnes.cz/mk-zababov/album/fremo-old-grossposna2023
Ahoj,
Martin K. H0, ep. II, III a IV
https://sites.google.com/site/spolekzababov/home
Uživatelský avatar
MartinK
 
Příspěvky: 120
Registrován: ned 24 lis, 2013 10:08 am
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm a Kvítečkov

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod Sedli-CB » pát 08 pro, 2023 8:03 am

OndraFíra píše:Obrázek
dopravní ruch v Hukovicích - posun s manipulačními vlaky a řazení vozů


Zaujalo mě to zabezpečovací zařízení. Mohu se zeptat na nějaké podrobnosti k němu, případně fotogalerii z výroby? Díky...
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 169
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod PajaF » pon 11 pro, 2023 3:35 pm

Tady jsou moje fotky Dreiskau-Muckern

https://www.rajce.idnes.cz/savaldo/albu ... 1-03-12-23
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 205
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod OndraFíra » pon 11 pro, 2023 8:19 pm

Sedli-CB píše:Zaujalo mě to zabezpečovací zařízení. Mohu se zeptat na nějaké podrobnosti k němu, případně fotogalerii z výroby? Díky...


Zabezpečovací zařízení modulové stanice Hukovice ve Slezsku simuluje ústřední mechanické stavědlo. Jsou zde zřízeny závislosti. Např. do přestavení závěru jízdní cesty jsou zapevněny páky vjezdových návěstidel. Po uzavření závěru a uvolnění pák od návěstidel jsou naopak zapevněny páky výhybek, aby nešlo vlak "podhodit". Nejsou povoleny současné vjezdy - tj. po postavení návěstidla jsou ostatní návěstní páky blokovány. Všechny tyto závislosti jsou mechanické, pomocí pravítek ve skříni.
Samotný pohon výhybek a návěstidel byl původně také mechanický - pomocí bowdenů (jako například u brzd a přehazovaček cyklistických kol). Kvůli nespolehlivosti a náročnému seřizování bylo předěláno na elektrický pohon jak u výhybek, tak i návěstidel (elektromotorické přestavníky).

Víc třeba doplní autor a majitel stanice.

Obrázek
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod Sedli-CB » úte 12 pro, 2023 3:38 pm

OndraFíra: Děkuji. Takže je to nyní ovládané přes koncové spínače? A ty mechanické závislosti vychází ze skutečného ústředního stavědla? Myšleno v principu...
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 169
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod OndraFíra » úte 12 pro, 2023 9:27 pm

Sedli-CB píše:OndraFíra: Děkuji. Takže je to nyní ovládané přes koncové spínače? A ty mechanické závislosti vychází ze skutečného ústředního stavědla? Myšleno v principu...


Ano ta "logika" a závislosti jsou jako u skutečného ústředního stavědla. Tj. závěr výměn, kdy dojde k zapevnění výhybek, aby s nimi nebylo možné hýbat za vjezdu vlaku. Uvolnění návěstních pák pouze až po zavedení závěru výměn. Znemožnění současných vjezdů do stanice (je-li jedno návěstidlo na volno, tak páky ostatních jsou zapevněné) a tak podobně.

Ano, myslím že jsou tam koncové spínače pro ovládání přestavníků výhybek a návěstidel.
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod Sedli-CB » stř 13 pro, 2023 7:42 am

OndraFíra: Díky!
https://www.facebook.com/zubackanovahut
S*x je zábava chudých. My bohatí máme modelovou železnici :D
Uživatelský avatar
Sedli-CB
 
Příspěvky: 169
Registrován: ned 01 kvě, 2011 8:19 am
Bydliště: České Budějovice

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod OndraFíra » sob 02 lis, 2024 2:26 pm

Jesenice 10/2024 - 2. ročník setkání II. epochy FREMO H0-Old v ČR

Od 10. do 13.10. 2024 se uskutečnil druhý ročník setkání 2. epochy FREMO skupiny H0-Old v ČR. Tentokrát v kulturním domě v Jesenici u Rakovníka. Změna místa nám přinesla větší sál a tedy také větší layout a pestřejší provoz.
Kromě známých českých a slovenských modulů tentokrát se svými moduly dorazili i kolegové z Německa, kteří s sebou přivezli své stanice Schwarzbach a Possendorf, zastávku Kleinandorf s připojenou vlečkou do dolu Hermannschacht, a také skrytou stanici Fellhammer a dále velkým množstvím traťových modulů. Za Českou a Slovenskou sekci bylo v layoutu také několik premiér. Stanice Kvítečkov, která byla největší stanicí v modulišti a setkání II. epochy se účastnila poprvé. Dále také Beroun-překladiště s navazující úzkorozchodnou tratí 760mm do stanice Damil, což byla premiéra provozu úzkorozchodky ve II. epoše včetně podvalníkování normálněrozchodných vozů a jejich spřahování pomocí tyčí. Premiéru si odbyla i staronová stanice Březno, což je přestavěná-rozšířená původní stanice Elčovice, s delšími dopravními kolejemi a doplněná odbočující vlečkou do dolu Jan přímo ze stanice.

IMG_1728.JPG

Osobní vlak z Dobříše do Března vedený kafemlejnkem 310.025 odjíždí z Nové Vsi pod Pleší

Provoz jako takový se zaměřoval na přelom 20./30. let v česko-německém příhraničí a s přehraničním provozem nákladních i osobních vlaků, včetně několika rychlíků. Hlavní trat vedla z ČSD skryté stanice přes stanici Březno, okolo dolů Hrabová, přes Loket a zastávku Jívová do Kvítečkova, který sloužil jako pohraniční přechodová stanice. Za Kvítečkovem trať překročila státní hranici, vedla kolem vlečky uhelných násypek a do stanice Schwarzbach, kde probíhalo celní a pasové odbavení na německé straně. Ze Schwarzbachu trať pokračovala přes zastávku Kleinaundorf a stanici Possendorf do DRG skryté stanice. Na síti ČSD se dále nacházely dvě lokální tratě. Jedna vedla z Března přes stanici Zavidov, zast. s nákl. Nová Ves pod Pleší do koncové stanice Dobříš, na této trati jsme si vyzkoušeli provoz dle předpisu D9 (obdoba dnešní D3). Druhá lokální trať vedla z Kvítečkova přes odbočku do přístavu, zast. s nákl. Osikov a do stanice Beroun. Na Beroun pak kromě již zmíněné úzkorozchodné tratě byl ještě připojen vlečkový areál rafinerie Apollo.

IMG_1796.JPG

Nákladní vlak vedený čtyřkolákem přijíždí do Lokte

Ačkoli provoz nebyl perfektní, stále nám schází například dostatek služebních vozů, nebo i vhodných lokomotiv pro určité typy vlaků, tak bylo setkání myslím velice povedené. A už se těším na další ročník.

20241011_203545.jpg

Osobní vlak vedený mimořádně Ušatou 464.029 v hezké zastávce Jívová kamarádů z Olomouce

Nějaké fotografie a videa (bude postupně aktualizováno:

Fotogalerie od marwina: https://photos.app.goo.gl/pNjGrrFZ83ZEdjVU9
Video zachycující převážně provoz na DRG části: https://youtu.be/z4wo-U9QPds
Video od Poisentalbahn s komentářem (v Němčině) část 1: https://youtu.be/xPiedWc-WMk
Video od Poisentalbahn s komentářem (v Němčině) část 2: https://youtu.be/O-gvS6J2lu8
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Re: FREMO H0-Old (II. epocha)

Příspěvekod OndraFíra » úte 10 čer, 2025 9:03 pm

Cloppenburg 5/2025 - setkání II. epochy FREMO H0-Old DRG+ČSD

Od 29.5 do 1.6 2025 proběhlo modulové setkání FREMO skupiny H0-Old v německém Cloppenburgu. Poprvé i s větší česko-slovenskou účastí včetně ČSD větve napojené přeshraniční tratí do Německa.
Jednalo se o asi zatím největší setkání II. epochy ve Fremo. Moduliště v hale sestávalo z přibližně 450m tratí. Největší sekci tvořila část znázorňující Prusko, zde se nacházela hlavní převážně dvoukolejná trať a také jednokolejná vedlejší trať a lokálka. Dále zde byla část znázorňující Slezsko kterou tvořila dvoukolejná elektrifikovaná hlavní trať. Menšími sekcemi pak bylo Bavorsko a Sasko. A právě na Saskou část byla napojena i větev ČSD o délce přibližně 66m. Sestávala z pohraniční přechodové úvraťové stanice Kvítečkov a dále vedla přes doly Hrabová, Poříčí nad Sázavou, Hukovice ve Sl., Loket a Novou Ves pod Pleší do skryté stanice Mikulovice. Do stanice Hukovice pak byla ještě zaústěna vlečka rafinerie Apollo.

Odkaz na layout https://www.fremo-net.eu/fileadmin/redaktion/2025/Cloppenburg_2025/2025_Cloppenburg_V41.pdf - ČSD větev se nacházi přibližně uprostřed.
Zde je pak layout schematicky znázorněn včetně příslušných zemí https://www.fremo-net.eu/index.php?eID=dumpFile&t=f&f=17832&token=833b6ffaa1bec82c39766adfd722c69c6d3682a7

FOrum01.jpg

Osobní vlak z Mikulovic do Kvítečkova zastavil v Nové Vsi pod Pleší. V čele vlaku je stroj 320.028

FOrum02.jpg

Pětikolák 524.0132 s nákladním vlakem projíždí po vysokém náspu u Kvítěčkova



FOrum03.jpg

Stroj 313.2 původně řady IIIe KBD zbrojí uhlí v Lokti. Je označen návěstí pro místní posunující zálohu - jedno modré světlo.

Fotogalerie na rajčeti

Fotogalerie od marwinna

Video od marwinna

Cabwiev díl 1 - DRG hlavní trať
Cabwiev díl 2 - DRG hlavní trať
Moduly Fremo H0-Old - II.epocha ČSD: Nová Ves pod Pleší , Dobříš
Uživatelský avatar
OndraFíra
 
Příspěvky: 138
Registrován: sob 26 čer, 2010 12:26 pm
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků