V roce 2007 byla modulová stanice Lipová Lázně poprvé na modulovém setkání, v nedokončeném stavu s provizorním ovládání, po 15 letech provozu jsme dospěli k rozhodnutí, že to co bylo při stavbě stanice pro nás největším kompromisem - dosazení křižovatkové výhybky Peco s úhlem křížení 12 stupňů (celá stanice je postavena na profilu kolejnic 1,9 mm a "dlouhých" výhybek Peco s koncovým úhlem 12 st., odbočná větev točí za srdcovku. Na srdcovce je úhel ne celých 10 st. Na křižovatkové výhybce tak vzniká díky úhlu křížení poloměr oblouků 500 - 600 mm, není plynulý.
Mezi rokem 2006, kdy se stanice začala pokládat a dnešním stavem proběhl v kolejivu vývoj, dnes lze použít kolejivo Weinert - 1,9 mm (používá kolejnice Peco) a jejich výhybky křižovatková s úhlem 8,6 st na srdcovce a k nim se "shodnou" geometrii výhybky levé/pravé 8,6 st. Proto volba na náhradu nevyhovujícího "angličana" Peco padla právě na křižovatkovou výhybku Weinert, jejíž cena je sice "astronomická", ale jiná možnost není. Změna úhlu na "angličanovi" přinesla požadavek na změnu výhybek v celé "větvi", včetně "spojky" mezi koleji č. 1 a 2 (ta sice není součásti, ale stejně se bude posouvat, tak pro sjednocení vzhledu), sjednocená na úhel 8,6 st. Tedy angličan + 3 pravé a dvě levé výhybky. Změna přinese malé zkrácení užitečné délky staničních kolejí 1 - 5 od cca 7cm po 12 cm, což je snesitelné. Spolu s touto změnou bude provedena výměna přestavníků elektomotorických Tillig za přestavníky MTB MP1, výměna zjednodušší napájecí napětí - odpadne 16 V střídavých a zvýší se spolehlivost díky spolehlivějším přestavníkům MP1, vzhledem k shodnému způsobu zapojení nebude nutné měnit kabeláž stanice. Je to sice "sranda" za hodně peněz, ale stanici nestavíme na 5 let a takto má stanice perspektivu na další desítky let provozu.
Snad jen ještě poznámka ke kolejivu Weinert Mein Gleis - jsou použity výhybky sjízdné i pro dvojkolí s profilem kola dle NEM, měřením zjištěn volný prostor pro okolek 1,3 mm (kolejivo Peco 1,9 mm má volný prostor pro okolek 1,35 mm), tedy projede bez úprav i Albatros Trix bez úprav s běhouny a tendrem s okolky 1,2 mm.
A tady pár fotografií
původní stav a odzkoušení, že to co vyšlo na nákrese bude realizovatelné i ve skutečnosti
a přijeli indiáni a vytrhali koleje - nepřetržitá výluka