Projektová kancelář Morris Zapp

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » ned 08 zář, 2019 11:38 am

V důsledku uzamčení vlákna ""TT-Provoz" se s Ošelínem a podobnými radostmi přesouvám sem: Ošelín je mechanicky sjízdný a bude účastníkem letošního Roßweinu, kde bude hrát nácestnou stanici na trati z Mostu do Moldavy - v naší realitě je hraniční přechod Moldava v roce 1990 plně aktivní, jezdí přes něj 2 páry rychlíků a spousta dálkové nákladní dopravy, už se těším, mňam, mlask! :wink:

Dále proběhl kontrolní den na stavbě vlečky "Stáčírna minerálních vod n.p. Západočeská zřídla, provoz Starý Oldřichov": zhotovitel prezentoval hotovou zemní pláň, připravenou k pokládce jak traťové, tak i vlečkové koleje. Milý dárek investorovi (tím já nejsem) k narozeninám! :wink:
stacirna3.jpg
stacirna3.jpg (57.9 KiB) Zobrazeno 2768 krát

Samotná idea stáčírny minerálních vod byla již v provozu vyzkoušena s až nečekaným úspěchem: minerálka se vozí ve skleněných lahvích na paletách, ty se nakládají v létě do běžných vozů řady Z, v zimě, aby nepopraskaly mrazem, do vozů izotermických. Protože máme cukrovar, který ke své kampani potřebuje podzim, modelujeme právě tohle přechodné období, ve kterém vozoví disponenti stahují z přeprav minerálky hnědé vozy Z a nahrazují je bílými izotermy, což se samozřejmě nestane ze dne na den, takže soupravy vycházejí zajímavě strakaté.
Stáčírna ve Starém Oldřichově (pracovní název) leží ve svažitém terénu, pod úrovní železniční trati; vlečka odbočuje ze širé trati odbočnou výhybkou a klesá cca 26 promile do úvrati, odkud dále klesá do samotného závodu, kde se větví na dvě kusé koleje u ochozů skladiště expedice. Občanům Starého Oldřichova i zaměstnancům stáčírny bude sloužit zastávka, jejíž nástupiště svojí délkou vyhovuje pro běžný osobní vlak o pěti čtyřosých vozech. Hlavní a vlastně jedinou starooldřichovskou ulici překonává železniční trať po mostě, kdežto vlečka ji kříží úrovňově přímo u bran závodu; spolu s restaurací, kam se chodí stáčírenští dělníci po směně občerstvit a počkat na své dělnické vlaky, a možná i s bytovkou pro dělníky bude tvořit kolorit venkovského průmyslového koutku.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod dino » stř 11 zář, 2019 11:15 am

Ahoj,
vždy, když vidím pěknou vlečku, zajímá mě datový list. Stáčírna je moc pěkné téma a střídání vozů během setkání (G za I) musí být nádherné.
Ale můžete mi napsat, co taková stáčírny přijímá za vozy a které odesílá? Kromě již zmiňovaných láhvích, dále odváží střepy (E)? Přiváží nějakou chemii na čištění (G)? Už mě nic nenapadá.
Jde mi o typ a četnost vozů za session (obsluhujeme každou vlečku 2x denně)
Pokud byste měli stáčírnu ve scarmu (nebo v jiném kreslítku) můžete poskytnout?
Děkuji
dino
 
Příspěvky: 71
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am
Bydliště: Praha 9

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » stř 11 zář, 2019 11:28 am

Ahoj,

rozumím tvému dotazu, ale stáčírnu jsme zredukovali na pouhou expedici minerálky v lahvích; ano, dalo by se tam toho v jednovozových objemech vozit víc, přesně jak píšeš, ale ono méně je někdy více. Kolejiště stáčírny je taky zredukováno jenom na nakládku minerálky, není tam žádná kotelna, sklad chemie, hromada střepů apod.

Obsluha je ideální 3x za sejšnu: 3x tam navezeš (skoro)metr vozů, ložené shromažďuješ v přípojné stanici vlečky; po třetí obsluze máš večer ke konci sejšny (skoro)3 metry ložených vozů, to zapřáhneš třeba nějakou osobačkovou lokomotivou, které už skončila šichta, a máš pěkný Sn vlak, který se v GVD moc hezky vyjímá svojí tlustou čárou :wink:
Samozřejmě se to dá provozovat i jinak...

Projekt je tady, ale Zhotovitel se ho drží jen přiměřeně :wink:
stacirna2.jpg
Chceš to poslat v .xtc?
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 zář, 2019 11:40 am

Sašo, to jsi mi připomněl stačírnu minerálních vod v Kyselce. Koukám kolik metrů soumodulí spolykalo. Se zájmem sleduji a budu zvědav na konečný stav. :wink:
Milan
-Železniční normálie-
----------VIP----------
milan ferdián
 
Příspěvky: 10735
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » stř 11 zář, 2019 11:53 am

Milane, je to 3x standardní délka 120 cm, z toho 2x v mírně nadstandardní šířce: účelem bylo, aby to taky lahodilo oku. Jistě, šlo to udělat na jediné 120cm-bedně pouhou jednou vlečkovou kolejí, ale stejně je potřeba stavět traťové moduly, abychom mezi stanicemi měli taky nějakou trať; tak tady máme vlastně 3 traťové bedny, které by bylo potřeba vyrobit tak jako tak, a jako bonus máme vlečku ve 3D: obzvlášť se těším na tu průmyslovou ulici s vlečkovým přejezdem a tratí na mostě 8)
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod dino » stř 11 zář, 2019 7:42 pm

Děkuji ti za odpověď. Je patrné, že když to má vypadat realisticky, tak se nesmí šetřit na délce modulů. Moc pěkné, už se těším, až to někdy uvidím na setkání.
-----
Nyní zvažuji, jestli se mám vůbec chlubit, co mi teď roste v dílně. Je to úplný opak. Na nějakých 85 cm mi roste menší vlečka volně inspirovaná Carendt Micro Layouts.
Je to pro nadšence milující posun - spíše jeho brutální/extrémní poloha. 5 vozů uvnitř, 5 přivezeš a občas musíš nechat projet jiný vlak. :D
Co by člověk neudělal pro děti, když je normální vlečky nudí.
dino
 
Příspěvky: 71
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am
Bydliště: Praha 9

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Ivan » pát 13 zář, 2019 5:51 pm

dino píše:Děkuji ti za odpověď. Je patrné, že když to má vypadat realisticky, tak se nesmí šetřit na délce modulů. Moc pěkné, už se těším, až to někdy uvidím na setkání.
-----
Nyní zvažuji, jestli se mám vůbec chlubit, co mi teď roste v dílně. Je to úplný opak. Na nějakých 85 cm mi roste menší vlečka volně inspirovaná Carendt Micro Layouts.
Je to pro nadšence milující posun - spíše jeho brutální/extrémní poloha. 5 vozů uvnitř, 5 přivezeš a občas musíš nechat projet jiný vlak. :D
Co by člověk neudělal pro děti, když je normální vlečky nudí.


Šup s tím do mini, jsme zvědavá banda :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DCC Lenz) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 279
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod dino » ned 15 zář, 2019 6:10 pm

Ivan píše:Šup s tím do mini, jsme zvědavá banda :wink:

Ahoj, vložil jsem to do svého vlákna.
dino
 
Příspěvky: 71
Registrován: ned 12 led, 2014 2:36 am
Bydliště: Praha 9

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » sob 26 říj, 2019 8:51 am

Prvním vlakem podle jízdního řádu, který projel Ošelínem (byť zdaleka ještě nedokončeným), byl R 376 Budapest - Most - Moldava - Saßnitz.
IMG_1155.JPG
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod milan ferdián » sob 26 říj, 2019 1:33 pm

No to jsi se moc nepochlapil :wink: . Jedno foto.
Milan
-Železniční normálie-
----------VIP----------
milan ferdián
 
Příspěvky: 10735
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » sob 26 říj, 2019 1:36 pm

V Moldavě už to zase jednou vypadá jako na pořádným nádraží (bohatýrské doby Jaroměře 2017 to sice furt ještě nejsou, ale člověk nemůže chtít všechno hned, že...), posuďte sami:
IMG_1165.JPG

Na 7. a 5. koleji čekají osobní vozy na své vlaky, na 1. koleji čeká na odjezd R 371 Pannonia Waldengenberg - Bukurešť , na 2. koleji stojí Nex 41621 z Hängersdorfu do Mostu, na 4. koleji Pn 46361 ložené kotle z Hängersdorfu do Mostu, na 6. koleji Sn 44370 s maďarskou zeleninou do Kleinzschattwitz, na 8. koleji Vn 46362 s prázdnými kotli z Mostu zpět na DR, na 10. koleji Pn 48309 směska z Waldengenbergu do Mostu. Na dalších kolejích čekají lokomotivy ČSD i DR na další výkony. Píše se rok 1991 a éra DR i ČSD se chýlí ke konci...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » sob 26 říj, 2019 1:38 pm

milan ferdián píše:No to jsi se moc nepochlapil :wink: . Jedno foto.
Milan
Milane, musím tady kmitat jako dispečerská holka pro fšechno, není moc čas fotit a pastovat to sem - ale modulovka žije! 8)
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod milan ferdián » sob 26 říj, 2019 1:48 pm

Jo, kluci mi říkali, že potřebuješ být trochu štíhlejší a svižnější, že máš sedavé zaměstnání :mrgreen: :wink: . Tak kmitej, ať neplatíte penále za pozdní odjezd mezinárodních vlaků. Hlavně si setkání užívejte :wink: .
Milan
-Železniční normálie-
----------VIP----------
milan ferdián
 
Příspěvky: 10735
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod Morris Zapp » pon 28 říj, 2019 1:19 pm

Tak aby´s neřek´, že Ti nepošlu ani pohlednici, tak tady jeden celkový oprásek:
IMG_1176.JPG
IMG_1176.JPG (110.41 KiB) Zobrazeno 1046 krát
V popředí dominuje Saßnitz, ČSD se hadovitě rozpíná u protější stěny.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 707
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Projektová kancelář Morris Zapp

Příspěvekod milan ferdián » pon 28 říj, 2019 3:41 pm

No proto :mrgreen: . Díky.
Milan
-Železniční normálie-
----------VIP----------
milan ferdián
 
Příspěvky: 10735
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník