Modulová vagonka či vozová dílna

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod Morris Zapp » ned 07 říj, 2018 11:59 am

Mě zajímá právě ten mechanismus - dílny samotné k tomu nepotřebuju, ty zastoupí skryťák, aniž by si toho všiml :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod Mcx » ned 07 říj, 2018 12:22 pm

Ten pro samotné dílny netřeba :lol:
Ty chceš spíše řešit vozové depo a to co s tím souvisí - provozně, a to zase víceméně s dílnami nemá nic společného.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1586
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod Morris Zapp » ned 07 říj, 2018 12:41 pm

Ještě k tomuhle (i když se tím dostáváme zcela mimo téma):
UncleFardy píše:Tím se stane vlakotvorba tak trochu živelnou a přiblíženou skutečnosti
Ještě nikdy se nám nepodařilo přiblížit se ke skutečnosti tímhle způsobem, že by si přepravci kontinálně přímo v průběhu provozu objednávali přepravy (samozřejmě, v malých objemech to funguje, ale v zásadě naprostá většina přeprav je připravena před setkáním a funguje pak kyvadlově nebo zásobníkově, popř. cukrovar si jezdí kontingentně). Ono by to vyžadovalo hlavně management prázdných vozů, který by kontinuálně spojoval vyložené vozy s poptávkami. Skutečná železnice na to měla obrovská kvanta lidí, kteří neustále sepisovali vozy, hlásili je vozovým disponentům a ti nepřetržitě úřadovali. Nám by na tohle, při našem rozsahu, možná stačil vozový disponent jediný, který by neustále kroužil kolem layoutu, sbíral "přihlášky nakládky", evidoval, co mu kde došlo na vykládku, a pároval to. Má to jediný zádrhel: nikdo to nechce dělat :mrgreen:
Tak alespoň dělám různé proživelňovací finty:
Například jeden kolega nakládá na vlečce minerálku (v lahvích). Plní státní plán,aby byly vánoční prémie, takže toho má jeden celý PO vlak za sejšnu. Třikrát denně mu manipulák přiveze vozy k nakládce, třikrát denně je přistaví a třikrát denně stáhne z vlečky ložené vozy, které se v té stanici shromažďují, až pak přijede lok, zapřáhne je a odveze "do České Třebové na rozptyl".
Je podzim (cukrovar přece jede na plné obrátky!), takže předstíráme, že vozoví disponenti zahájili stahování vozů Z z minerálky a nahrazují je vozy L (za mrazů nejde minerálka vozit v Zetkách). Takže ta souprava jezdí pěkně strakatá: bez ladu a skladu promíchané bílé vozy L s hnědými Z.
Ve skryťáku z té došlé soupravy vyházejí vozy Z a uschovají, vozy L zase pospojují a teď je z nich NEx s maďarskou zeleninou pro zásobování polských pracujících. Takhle projede layout a vrátí se coby Sn s prázdnými izotermickými vozy z PKP pro MÁV. Skryťák to přidá k těm uschovaným Z vozům od minerálky a celé to roztrhá na čtyři díly.
Třikrát za den přijede do skryťáku Pn vlak se směskou vozových zásilek v layoutu. Aby nejel po zpracování nákladních listů zase zpátky ve stejném řazení, utrhne z něj obsluha dle libosti čtvrtinu zátěže, kterou si uschová, a nahradí ji jednou čtvrtinou té směsi Z a L vozů z předchozích odstavců.
Po odjezdu třech Pn vlaků ze skryťáku nám v něm zůstala poslední čtvrtina té směsi Z+L a tři čtvrtiny zátěže, co byla odstavena z těch směsek. Teď tyhle čtyři čtvrtiny skryťák spospojuje a odesílá do layutu jako čtvrtý odliv. Pestrost zajištěna :wink:

Holt je potřeba brát ohled na to, že model má své specifické potřeby, a naplánovat GVD nejen jako na skutečné železnici podle předpokládaného množství zásilek a možností oběhů hnacích vozidel, ale taky do toho vložit něco navíc: tam, kde si skutečná železnice vystačí sama, my musíme tu pestrost trochu popostrčit. Ale stojí to za to! :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod Morris Zapp » ned 07 říj, 2018 12:44 pm

Mcx píše:a to zase víceméně s dílnami nemá nic společného.
Nemá, já vím - a z toho, co píše Uncle Fardy, ho taky trochu podezírám, že ho vlastně víc zajímá ta práce s osobními vozy v domovské stanici, než to vlastní opravárenství. Jestli by nestálo zato zauvažovat spíš o nějaké pěkné stanici s manipulačním kolejištěm pro deponii a základní údržbu osobních vozů, s myčkou a fekální kolejí a tak...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod Mcx » ned 07 říj, 2018 2:24 pm

Morris Zapp píše:Ještě nikdy se nám nepodařilo přiblížit se ke skutečnosti tímhle způsobem, že by si přepravci kontinálně přímo v průběhu provozu objednávali přepravy

Na rozdíl od H0, kde toto dlouhodobě funguje a je to základ nákladního provozu. Ovšem diskuzi na podobné téma bych přenesl jinam, s dílnama nesouvisí.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 1586
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod UncleFardy » ned 07 říj, 2018 4:53 pm

Mcx: Ano, řešit provoz dílen budeme za dva roky :D Nicméně mě zajímalo pár věcí k organizaci modulového provozu již teď, tak jsem jen využil diskuse k dílnám, abych se seznámil s trochu obecnějšími zásadami, nezávisle tedy na dílnách.
UncleFardy
 
Příspěvky: 341
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod UncleFardy » ned 07 říj, 2018 5:29 pm

Diskutujícím na vysvětlenou :D Kolegům v klubu jsem řekl, že bych rád, aby naše příští nádraží bylo nějaké uzlové, které by se dalo zcela zaplnit vagony, konal by se tam nekonečný posun a pořád by tam něco přijíždělo a něco odjíždělo, jako je tomu na fotkách nádraží z druhé epochy. Nicméně chápu a akceptoval jsem, že modelujeme zatím Buštěhradku a že dalším nádražím bude Křímov a pošilháváme po Raitzenheinu. Mé představě by vyhovovaly Hanušovice z mého rodného kraje. Na jedné straně směr na Šumperk a vlečka do pivovaru Hanušovice (vozy pivovaru Hanušovice je možné si postavit - DK Model), na druhé straně směr na Jeseník a Hradec Králové (Ona je tam tedy před Hradcem ta Lipka, ale fakt jsem zapomněl jestli Horní nebo Dolní) s nedalekým nákladištěm kulatiny. Nádraží má poměrně dost kolejí, ale ne zas tolik jako Česká Třebová nebo u nás ÚL západ. Jde ale i o účel. Účel by neměl být sestavit moduly nádraží o 10 kolejích a postavit na ně 200 vagonů. Takže jsme v nějaké obšírnější diskusi u piva (těmto setkáním říkáme v klubu salonní modelaření) vymysleli projekt dílen. A jde mi opravdu o dílny a simulaci jejich provozu. Nezaměňuji to se skryťákem. Dílny jsou vůči naší Buštěhradce neutrální, nenarušují koncept toho, co chceme a kam spějeme. Navíc mým koníčkem jsou nákladní vagony. Osobní trochu potlačuji do ústraní. Za objednané Mikádo, na které se těším o Vánocích, mě bude stačit souprava Rybák F, za něj dvojice ZZdv, Rybák Dsd a 10 Rybáků Ce, tedy prakticky až na jednu vlastní tvorbu produkce SDV. Do parku osobních vozů počítám ještě s různými základními typy s rozvorem 8 m, které si chci taky výhledově udělat. Malou lokálkovou soupravu na bázi pětiokeňáků už máme. Vidím se spíše v nákladním parku. Takže jestli ta diskuse vyzněla nějak více stran osobních vozů a vlakotvorby, tak to ne. To bylo jen k tomu, abych si rozšířil znalosti v jejich oběhu. Skutečně tedy chceme udělat dílny a účelně je zapojit do provozu. Starat se o ně by mě bavilo. Je to takový protipól mé šílené profesi, takže posun na setkáních je pro mě balzám na duši. Jiní to tak mít nemusí. A jsem si jistý, že model dílen lze do modulového provozu zapojit. Jediné, co vypadá zdánlivě že se nenasimuluje, je lakovna. ALE: Na každém setkání jsou např. vozy Ztr od LOCO, a na každém setkání má někdo vůz patinovaný a jiný vůz téhož čísla nepatinovaný, a takových "dvojic" se dá najít poměrně dost (Vtr téhož výrobce, TILLIG Vtu, prakticky všechny vozy, které budou postupně od nás) takže i ta lakovna se bude dát simulovat věrně. Kdo by to byl býval řekl.... Jsem přesvědčen že když si salonně zajezdíme u stolu s kolegy, co dělají grafikony, tak to budeme mít za hodinku nakoncipované. A ne že ne :lol: :lol: :lol:
UncleFardy
 
Příspěvky: 341
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod Morris Zapp » ned 07 říj, 2018 6:18 pm

Mcx píše:Na rozdíl od H0, kde toto dlouhodobě funguje a je to základ nákladního provozu.
Můžu někdy přijet na čumendu, jak to funguje..?
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod modelarTT/TTe » ned 07 říj, 2018 8:12 pm

Morris Zapp píše:Ještě nikdy se nám nepodařilo přiblížit se ke skutečnosti tímhle způsobem, že by si přepravci kontinálně přímo v průběhu provozu objednávali přepravy (samozřejmě, v malých objemech to funguje, ale v zásadě naprostá většina přeprav je připravena před setkáním a funguje pak kyvadlově nebo zásobníkově, popř. cukrovar si jezdí kontingentně


Jak kdy, záleží na tom, jaká se sejde a sjede sestava účastníků a jaké mají přepravní chutě a zájmy: na předposledním setkání se u PNP v některých okamžicích utvořila fronta a těch 100 vozů bych tedy rozhodně malým objemem vzhledem k velikosti layoutu nenazýval.....
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod modelarTT/TTe » ned 07 říj, 2018 8:21 pm

UncleFardy píše:Diskutujícím na vysvětlenou :D Kolegům v klubu jsem řekl, že bych rád, aby naše příští nádraží bylo nějaké uzlové, které by se dalo zcela zaplnit vagony, konal by se tam nekonečný posun a pořád by tam něco přijíždělo a něco odjíždělo, jako je tomu na fotkách nádraží z druhé epochy. Nicméně chápu a akceptoval jsem, že modelujeme zatím Buštěhradku a že dalším nádražím bude Křímov a pošilháváme po Raitzenheinu.


Pane kolego, měl jste možnost vidět pravda malý ranžírek o pouhých pěti směrových kolejích a výtažné jen pro 80 náprav, a ještě od konkurenční společnosti Pražsko - duchcovské dráhy, ale pokud si chcete opravdu pořádně zaposunovat, jste vítán, stačí se jen včas přihlásit.
modelarTT/TTe
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 24 črc, 2018 2:37 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod UncleFardy » ned 07 říj, 2018 8:49 pm

Pomalu abych se začal bát vstoupit na další setkání :lol: Ale tak jo, když mi bude přidělena pěkná pára, tak budu posunovat do roztrhání bandáží...
UncleFardy
 
Příspěvky: 341
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod mlha » pon 08 říj, 2018 4:03 am

Morris Zapp píše:
Mcx píše:Na rozdíl od H0, kde toto dlouhodobě funguje a je to základ nákladního provozu.
Můžu někdy přijet na čumendu, jak to funguje..?

Tento týden je setkání Fremo
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2548
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod Morris Zapp » pon 08 říj, 2018 4:03 pm

To má být pozvání do haly? Pokud ano, děkuju, vážím si toho - ale má být jeden z posledních pěkných víkendů a už jeden jsem strávil ve sportovní hale s červenou čepicí a plácačkou (bez věšáku :wink: ) a tenhle bude patřit přírodě. Někdy jindy...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 585
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod mlha » pon 08 říj, 2018 4:08 pm

Ne, to byla pouze informace
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2548
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Modulová vagonka či vozová dílna

Příspěvekod Vaclav86cz » úte 09 říj, 2018 8:20 am

UncleFardy píše:Pomalu abych se začal bát vstoupit na další setkání :lol: Ale tak jo, když mi bude přidělena pěkná pára, tak budu posunovat do roztrhání bandáží...

Když je udělaná pěkná pára pořádně, tak bandáže nejsou potřeba :wink:
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 288
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Předchozí

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků