ADAST Ci a Bi

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod marwin » čtv 10 bře, 2016 8:36 am

Diky,
na fotkach od Sindyho je videt to co potrebuji. Druha otazka je, kde by se neco podobneho dalo koupit v H0lce. Koukal jsem do katalogu weinerta a tam toho moc pouzitelneho neni. Mozna by slo upravit 8285 (Ohnout a zakratit). Dalsi alternativa je, pockat na dolepovaci dily k vozum videnske stadtbahn od Brawy.

K fotkam petiokna z depozitare od Petra, vuz byl ve 30. letech rekonstruovan na tlakovou brzdu, take je upraveno el. osvetleni(asi 60. leta??, i kdyz v te dobe vuz asi uz neslouzil v osobni doprave). Vuz ma take jine nadokenni vetraky novejsi provenience. Proto predpokladam, ze zde uvedeny vuz je mladsi kontrukce nez od Ady. I tak za fotky dekuji.

Mohl by nejaky znalec sem napsat neco o historii Bi (8 oken) a Ci (5 oken), kolik jich bylo u CSD a do kdy cca jezdily a nejake dalsi zajimavosti.
Diky
Přílohy
saci_hadice.JPG
saci_hadice.JPG (15.07 KiB) Zobrazeno 9137 krát
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod statistik » pon 21 bře, 2016 6:57 am

Ad Petr Zatřepálek:
fotky pěkné, ale pán se ptal na sací brzdu a ta na voze Ci 4-1412 očividně již není. V tom oskenovaném návodu na stavbu ADA Plastiku je ústrojí sací brzdy pod rámem vozu vidět na třetím obrázku. Pro verzi s tlakovou brzdou pak slouží návodná kresba číslo 4. Spojková hadice sací brzdy na čelníku u modelů ADA Plastik bohužel chybí.
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod PajaF » pon 21 bře, 2016 11:51 am

Ahoj Marku,

5 oken - rozvor 4.5-5.2 m
byvala rada 28, maly typ bez zachodu, vyroba 1887-91, cisla Ci 4-1366 az 1432, zruseny brzy po r. 1945
byvala rada 30, maly typ bez zachodu a bez brzdy, vyroba 1884-93, cisla Ci 4-2603 az 2678, 2686 az 2700, zruseny brzy po r. 1945, nektere prestaveny pro motorovou dopravu

8 oken - rozvor 4.5 m
byvala rada 12, maly typ prevazne bez brzdy, vyroba 1891-93, cisla Bi 2-2630 az 2647, 2738 az 2753, zruseny brzy po r. 1945

V.Zuska - Modely osobnich vozu
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 202
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Mcx » stř 23 bře, 2016 6:06 am

Ahoj Marku, vše co k tomu vím a mám je již nějaký měsíc zde http://ostramo.parostroj.net/vozidla/vozy_2epocha/ADA_prestavby.html
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod marwin » stř 23 bře, 2016 9:32 am

Dekuji panove za informace,
to MCX: Stranku znam je skvela, uz mam v supliku dalsi stavebnice vozu a chystam se je rozrezat a neco z nich poskladat, ale zatim nemam vybrany konkretni vuz. Nedavno jsem objevil link na clanky od Zusky (je uveden i v uvodu tveho clanku o prestavbach) a to je opravdu zradlo, moc pekne cteni, doporucuju vsem co se zajimaji o 2. epochu. Milane jeste tam chybi naskenovany zacatek pateho dilu, mohl by si ho prosim doplnit.
Diky
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Mcx » stř 23 bře, 2016 12:02 pm

marwin píše: jeste tam chybi naskenovany zacatek pateho dilu, mohl by si ho prosim doplnit

hm... to jsem si nevšiml, je snad někde v papíru, musím pohledat.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Mcx » pon 28 bře, 2016 7:58 am

Takže článek V.Zuzky doplněn i o chybějící díl 5 http://ostramo.parostroj.net/vozidla/vozy_2epocha/Rakovnicko/rakovnicko.html
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2616
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod marwin » pát 05 srp, 2016 9:01 am

Kdyz jsem uvidel noveho bejcka od Brawy, tak jsem zalezl do dilny:) a pustil se do prace na vozech od ADASTu.
Po dvoudenni praci jsou vozy temer hotove, od posledni aktualizace jsem vozy striknul a nanesl popisy. Jemne jsem je zpatinoval, na strechu a nastupni plosiny jsem aplikoval prachove patinatory (cerna, rez). Pojezd, dvojkoli a spodek skrine jsem striknul oblibenou barvou drazniho smutzu (Vallejo 71029, diky Mnitko za objeveni).
Jeste k uplnemu dokonceni chybi dodelat madla na strechu a hadice saci brzdy.
Tady jsou fotky vozu:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod greenery » pát 05 srp, 2016 9:59 am

Ahoj,
máš to moc pěkný :shock: .
(Jen disky kol "svítí" moc, myslím, že rozsochy a kola by měly být špinavorezavé tak nějak podobně)
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod marwin » pát 05 srp, 2016 10:06 am

greenery píše:Ahoj,
máš to moc pěkný :shock: .
(Jen disky kol "svítí" moc, myslím, že rozsochy a kola by měly být špinavorezavé tak nějak podobně)


Diky, na tech fotkach to dost vylezlo, v realu kola tolik nesviti.
Samozrejme by si clovek s patinou mohl dal hrat, zvyraznit spalky, patinovat spodek, ale v zasobe uz cekaji dalsich projekty, takze pujdu zase dal.
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 05 srp, 2016 10:30 am

Prozradím ti fígl. Vše na spodku včetně kol si vždycky stříkni černou gunze c92 nebo humbrolem 85 - jsou to krásný černý saténovýho odstínu - a přes tu černou stříkej jemnou mlhu hodně naředěný matný hnědorezavý barvy. Bud to vallejo, nebo můžeš použít třeba Gunze C41 red brown. Pak jemný drajbraš a na konec pigmenty rez tmavá a rez světlá, plus prach. Výsledek bude o několik tříd lepší...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ADAST Ci a Bi

Příspěvekod mlha » pát 05 srp, 2016 10:54 am

Já bych Marwe víc zašpinil tu střechu vozu, podle mě je moc světlá....
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: ADAST Ci a Bi

Příspěvekod marwin » pát 05 srp, 2016 11:46 am

Diky Petre za postup. Spodek vozu je strikly cernou gunze a pak aplikovana zredena vallejo barva. Vim, ze vy plastikari ten drybrush davate skoro na vsechno, ale me se to nelibi, modely mi pak pripadaji jak z komiksu.
Presvedcili jste me, ty kola vezmu znovu cernou a pak tou vallejo, aby to ani na fotce tolik nesvitilo. Puvodne jsem je vzal sedou zakladovkou a na ni jsem daval hnedou vallejo..

Strecha by sla urcite jeste uspinit, uvidim, zda bude chut.
Naposledy upravil marwin dne pát 05 srp, 2016 12:37 pm, celkově upraveno 2
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAST Ci a Bi

Příspěvekod greenery » pát 05 srp, 2016 12:06 pm

jj, já mám taky rád jen jemné ušpinění prachem, popr. jemný nastřik.
Nemam rád patrné tahy štetcem v patině, i když ve správném směru - roztírání, nikdy to neni přirozené.
Vypadá to jak fládrované dveře.
Někde jsem viděl video z dronu (tuším úzkokolejky JHMD). Ani ty střechy nejsou většinou tak zaprasené, jak by člověk čekal.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: ADAST Ci a Bi

Příspěvekod marwin » pát 05 srp, 2016 12:38 pm

greenery píše:Někde jsem viděl video z dronu (tuším úzkokolejky JHMD). Ani ty střechy nejsou většinou tak zaprasené, jak by člověk čekal.


Myslel si todle video?
https://www.youtube.com/watch?v=gQBjmfvx4a4
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků