ADAST Ci a Bi

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

ADAST Ci a Bi

Příspěvekod marwin » pon 01 úno, 2016 3:04 pm

Ahoj,
zacal jsem s pracemi na osobnich vozech od ADAstu Ci a Bi.
Vozy jsem odstrojil a zacal pracovat na vylepseni nastupnich plosinek. Mimochodem vylamat zaskleni z modelu je docela orisek, je zalepeno lepidlem, ktere naleptava plast.

Koupil jsem si lept od Ivose Kucery, ktery obsahuje nove zabradli s madly viz:
Obrázek

Zatim jsem se dostal do teto faze:
ObrázekObrázek

Protoze k leptu neni zadny navod, tak postupuju metodou pokus omyl. Uchyceni prechodoveho mustku musim jeste upravit, odriznu ty silnejsi pasky, ktere podpiraji mustek v otevrene pozici. Na svyc vozech ho chci udelat zavreny, abych mohl vozy libololne sprahovat. Take chci odriznout madla pro posunovace a nahradit je dratky, nebude to moc prace a budou vypadat lepe. Jak by mohl nekdo namitnout, tak zabradli z leptu je ploche, coz neni uplne ono, ale vypada porad lepe nez to puvodni macate.

Dale na vuz dosadim odruzene narazniky, sprahla OBK a take vzduchove hadice. Take novy zebrik a madla na nastupni plosinu a na strechu.

Varovani pro budouci bastlire: Plast, z ktereho je vagon vyroben, nesnasi debonder. Chtel jsem pouzit vterinove lepidlo na zatmeleni der to madlech a pri docistovani debonderem jsem si znicil kastli:(.
Marek
Naposledy upravil marwin dne pát 05 srp, 2016 10:19 am, celkově upraveno 1
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 02 úno, 2016 8:34 am

marwin píše:Plast, z ktereho je vagon vyroben, nesnasi debonder. Chtel jsem pouzit vterinove lepidlo na zatmeleni der to madlech a pri docistovani debonderem jsem si znicil kastli:(.
Marek


A tento jsi zkoušel? http://www.arturmodel.cz/debonder-p-27ml/d-89204/ Je přímo pro plastikový modely. Mně funguje krom čirých dílů zatím v pohodě na vše, i když na ADA vagony jsem to zatím nezkoušel... Vůbec věci od Petra Douska jsou výborný...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod marwin » úte 02 úno, 2016 9:57 am

Petr Zatrepalek píše:A tento jsi zkoušel? http://www.arturmodel.cz/debonder-p-27ml/d-89204/ Je přímo pro plastikový modely. Mně funguje krom čirých dílů zatím v pohodě na vše, i když na ADA vagony jsem to zatím nezkoušel... Vůbec věci od Petra Douska jsou výborný...


Diky za tip, objednal jsem a vyzkousim ho.
Pouzivam Flash Debonder a ted jsem pro zajimavost zkusil vygooglit neco o nem a na modelforu jsem nasel starsi tema, kde si modelari stezuji na to, ze jim to lepta plast....
Naposledy upravil marwin dne úte 02 úno, 2016 11:12 am, celkově upraveno 1
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 02 úno, 2016 11:03 am

Ještě k tmelení - kup si u Artura i tmel Gunze Mr. Dissolved putty - nanáší se štětcem a po zavadnutí stáhneš uchoštourem, nebo případně začistíš zase uchoštorem, zvlhčeným v ředidle gunze Mr. levelling thinner. Tím ředidlem si ten tmel po roce i v lahvičce přiředíš, když už tmel v pixle bude třeba příliš vyschlý...

Jinak propadá-li se po čase jakýmkoliv tmelem přetmelený místo, bývá to často způsobený přestřikem rozpouštědlovými barvami a jejich reakcí s tmelem. Kamarád od nás mne naučil používat pro eliminaci tohoto efektu přestřik lihovou agamou přes tmel - stříbrný, černý, bílý odstín - a teprve pak dávat další vrstvy surfacerů a barev. Nevýhodou týhle metody však je nutnost naprosto perfektního odmaštění modelu, jinak se může lihovka od povrchu při maskování modelu maskolem nebo páskou odtrhávat...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod marwin » pát 05 úno, 2016 3:11 pm

Dalsi pokrok.
Zapracoval jsem na celniku. Madla pro posunovace jsou z dratku, dosazeny ctyrpatkove odpruzene narazniky od Weinerta, dosazeno sprahlo OBK a dodelano prichyceni prechodoveho mustku.
Sprahlo OBK pri zachovani plne funkcnosti umoznuje na celnik dosadit i brzdove hadice, kohouty topeni a dalsi drobnosti a hlavne je plne kompatibilni s NEM sprahly.
Pokud by si chtel nekdo precist neco o sprahlu OBK, tak zde jsou stranky autora: http://mw-modellbau.de/HP-neu/Spur-H0-K ... sicht.html
Take jsem zatmelil diry po puvodnim madlu a dosadil jsem tam madlo z dratu 0,4mm.
Par fotek:
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

Marek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod greenery » pát 05 úno, 2016 3:46 pm

Moc pěkné, taky mám ty lepty doma. Jen jsem koupil soustružené (nebo odlévané) mosazné nárazníky. Ty od Weinerta mě nenapadly.
Líbí se mi to spřáhlo. Jaký minimální poloměr to zvládne ? Samy o sobě jsou to krátký vozy.
Plochost toho leptu vůbec nevadí, jak už jsi psal, důležitá je ta subtilnost.
Koukám kola taky nová.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod marwin » pát 05 úno, 2016 4:02 pm

greenery píše:Jen jsem koupil soustružené (nebo odlévané) mosazné nárazníky.

Taky je mam doma, koupil jsem je ze zvedavosti, ty od Weinerta jsou lepe odlite a hlavne odpruzene bez prace, samozrejme si za to necha zaplatit. Cena sady narazniku se vyrovna cene vagonku. V tom je vyhoda tech, kteri delaji lokalku, nepotrebuji tolik vozu a mohou si pohrat s kazdym z nich.

greenery píše:Líbí se mi to spřáhlo. Jaký minimální poloměr to zvládne ? Samy o sobě jsou to krátký vozy.

Ano, tyto vozy jsou kratke, takze by s prujezem mensich oblouku nemel byt problem, zalezi jak hodne se hak zasune mezi narazniky. Je potreba myslet na to, ze sprahlo nema zadnou tlacnou plochu, takze pokud vozy jsou sunuty, musi se opirat o narazniky ne o sprahlo.
Na strance Michala Weinerta je pojednani o sprahlech, vozech a polomerech, ale jeste jsem se tim neprokousal.
http://mw-modellbau.de/HP-neu/Spur-H0-K ... ung_2.html[/quote]

greenery píše:Koukám kola taky nová.

Ano kola jsem dosadil od Lucka RP25, at to trochu vypada.

Na vozu by se dalo dal vysivat, treba schody nejsou uplne nej a nejake subtilnejsi by vozu slusely vic, ale musim se nekde zastavit, jinak mi z toho vozu moc nezbude:).
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod marwin » stř 09 bře, 2016 10:00 am

Trochu jsem pokrocil s vozy, Bi a Ci jsou pripraveny k nastriku. Jeste chci pripravit jedno Cicko a pak se bude strikat.
Na vozy jsem doplnil drzaky navestnich lamp, jsou to odlitky od p. Murase, chtel jsem puvodne pouzit leptane, ktere jsou pekne subtilni, ale bal jsem se, ze by v provozu nevydrzely, proto jsem pripajel robustnejsi mosazny odlitek.
Na predstavek s brzdou jsem doplnil mechanismus rucni brzdy a zebriky. Bohuzel jsem si do celniku vyvrtal diry pro hadice na tlakovou brzdu a pak jsem si uvedomil, ze vlastne chci mit na modelech saci brzdu, njn tak to zase zatmelim.
PROSBA: Nemate nekdo fotku celniku jakeholiv osobniho vozu, kde by bylo mozne videt umisteni hadice pro saci brzdu?

Obrázek

Delal jsem pokusy se sprahli OBK na polomeru 500mm. Tyto vozy bez problemu projizdeji tento polomer, jediny problem jsem zaznamenal u sunuti v protioblouku, tomu je treba se vyhybat pri navrhu kolejiste. U delsich vozu bude nutne udelat vykyvne sprahlo do stran, ale to by nemel byt problem, uvidime jak to dopadne az ho budu instalovat na G10.
Obrázek Obrázek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 675
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 09 bře, 2016 11:55 am

Snad ti to pomůže. Fotky co jsem foti v NTM depozitáři...
Přílohy
P8282859.jpg
P8282882.jpg
P8282880.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 09 bře, 2016 11:57 am

pokračování
Přílohy
P8282869.jpg
P8282868.jpg
P8282867.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 09 bře, 2016 11:59 am

zbytek
Přílohy
P8282865.jpg
P8282874.jpg
P8282870.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod radeksindy » stř 09 bře, 2016 8:34 pm

Hadice sací brzdy je vedená pod čelníkem. Tady je vidět pohled z čela na tovární fotografii, ale není vidět, jak je koncovka uchycená

_Ri3275a.jpg


Ve Strasshofu se nachází jeden ze zachovaných vozů CDu a na něm si lze prohlédnout celou sací brzdu. Bohužel je zařazen mezi ostatní vozy a navíc nemá klasický čelník. Pohled zdola ukazuje uchycení na čelník

20150629_190732.jpg


a pohled z boku ukazuje zavěšení na jednoduchý plech

20150629_190043.jpg
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 10 bře, 2016 7:47 am

Dovolil jsem si trochu pohrát s fotkou co sem dal kolega...

Ještě sem přidám ADA návod a nějaký další fotky z NTM. Snad to bude k užitku...
Přílohy
03.jpg
ada2.JPG
20150629_190732.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 10 bře, 2016 8:01 am

pokračování...
Přílohy
05.jpg
04.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: ADAst Ci a Bi

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 10 bře, 2016 8:03 am

Bohužel už nic vhodnějšího v archivu nenajdu...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Další

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Colonel32 a 3 návštevníků