Stránka 1 z 1

Vtr stupačky

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2016 7:10 pm
od michal_n_cz
Zdravím, nemáte někro prosím nějakou fotku nebo link jak vypadá stupačka pro posunovače na Vtr? Zdali na každé straně jedna vlevo, jestli je přivařená nebo nýtovaná na čelník. Že bych tam dal třeba toto:
Obrázek

Re: Vtr stupačky

PříspěvekNapsal: pát 15 led, 2016 12:55 pm
od UncleFardy
Vidím že nikdo neodpovídá, jsem schopen dát jen částečnou radu- lze dát dotaz na googlu "Vůz řady Vtr" a vlézt následně do záložky Fotky. Tam je spousta nepotřebných (pro tvůj účel) fotografií skutečných vozů, modelů, jsou tam i výkresy, které jsou ale z hlediska tvého dotazu k ničemu, až na jednu jedinou fotku skutečného vozu Vtr bez brzd, který má dvě stupačky na jednom čele vozu, připevněné k čelníku. Čili ne ze strany a na šikmé stojně jako u vozů řady Ztr(c) - u nich byla pěkně vratká když jsem na ni lezl, předpokládám, že nejeden posunovač si při posunu vozů Ztr nabil drž.... Ta fotka bude jedna z prvních co se ti ukáží. Pokud vím z jiných fotek, tak vozy s budkou nebo plošinkou stupačky na druhém konci neměly, ani madla. Narazíš mezi těmi fotkami i na různé výkresy, ale ty jsou většinou jen z boku a tam nelze poznat, jestli má vůz čtyři stupačky na každém rohu, nebo jen v levém rohu, nebo v obou rozích ale na jednom čele. Ať koukám jak koukám, tak nic rozpoznat nejde. Samozřejmě už na té fotce není vidět, jak jsou ty stupačky k vozu přifařené, jestli jsou přivařené nebo přinýtované. Kupodivu madla jsou směrem do stran. Lépe Vtr posunovati jistě bylo...

Re: Vtr stupačky

PříspěvekNapsal: pát 15 led, 2016 4:34 pm
od rkwa
u vozů Vtr byly stupačky pouze na jedné čelnici na obou stranách, pokud byl vůz vybaven plošinou, tak měl schody pouze na ni - toto je stav po vyrobení - v rámci oprav v dílnách docházelo k různým úpravám
929805.jpg

zde původní provedení stupaček, byly uchyceny na podelník. Později se začaly používat klasické stupačky uchycené na čelník vozu.
PA252412 up.jpg
PA252416up.jpg

Re: Vtr stupačky

PříspěvekNapsal: pát 15 led, 2016 6:01 pm
od michal_n_cz
rkwa píše:u vozů Vtr byly stupačky pouze na jedné čelnici na obou stranách, pokud byl vůz vybaven plošinou, tak měl schody pouze na ni - toto je stav po vyrobení - v rámci oprav v dílnách docházelo k různým úpravám
929805.jpg

ano díky tady je to nejlíp vidět, že byly i na podélnících jak na Ztr. Sám jsem hledal na netu samozřejmě taky, a došel k tomu že na jednom konci obě, taky podle madel. Pěkná fotka, není to tak jednoznačný a možná je taky na čelníku:
Obrázek
na wiki taky něco
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C ... bubny1.jpg

Obrázek
při hledání jsem narazik na toto - Vtr-ka jsou tam sice jen s budkou, ale pár pěkných dalších foto konstrukčně příbuzných vozů:
http://www.zsr.sk/slovensky/archiv-zsr/ ... ge_id=3592
Např. pravděpodobně dřevěný předchůdce Vtr - stupačky taky jen na jednom čele a na podélníku...
Obrázek

Re: Vtr stupačky

PříspěvekNapsal: pát 15 led, 2016 8:33 pm
od UncleFardy
Zajímavý odkaz na tu slovenskou stránku... Fotka Vz je notoricky známá, ale nikde jsem nikdy nenašel žádnou jinou. Kdysi k ní kdosi stvořil jakýsi komentář, a ten je u ní uveden všude, kde ta fotka byla zveřejněna. Nabízí se otázka - existoval ten vůz jen v prototypu, nebo jich bylo vyrobeno více kusů, ví to někdo?

Re: Vtr stupačky

PříspěvekNapsal: pát 15 led, 2016 10:56 pm
od radeksindy
Kolínská vagónka vyrobila v roce 1938 tři vozy řady Vz 4-87500 až 502.