Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 18 pro, 2015 6:21 pm

Po tmelení a broušení střechy jsem musel odbrousit nálitky na střeše. Ještě, že jsou ve stavebnici vyleptané dekly a mříže. Prostě částečně jsem je poškodil. Pak se lakovalo a lakovalo. Ještě se bude černit.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 18 pro, 2015 7:03 pm

Až skříň pořádně barva zatvrdne, tak se aplikují obtisky. Zde je pak názorně rozmístění popisu na bočnici vozu. Ale daleko zajímavější na fotce jsou rámy oken. Podle technické dokumentace jsou rámy oken kovově lesklé. Ale na fotce jednoho vozu to vypadá, že rámy oken jsou černé.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 18 pro, 2015 7:15 pm

Když už tady píší o nátěrech, tak na webu modely-mašinek je dosti zajímavá fotka. Vůz Bnp 70 54 20-09 496-7 je celý červený a pod okny je žlutý pruh.
Obrázek
Škoda, že není boční fotka a fotka popisu vozu.

:?: Podle mně je žlutý pruh kolem vozu spadá tak do roku 1987 až 1988. To znamená, že takhle jezdil ještě pod logem ČSD. :?:
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod lesanek » sob 19 pro, 2015 11:14 am

Tento vůz je jiný, je to dnešní Btn752. Má stejnou skříň, ale jiné podvozky.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Btn752_%C4%8CD
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » sob 19 pro, 2015 1:43 pm

lesanek píše:Tento vůz je jiný, je to dnešní Btn752. Má stejnou skříň, ale jiné podvozky.
https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Btn752_%C4%8CD


Dnes jsem dostal ústní podání o tomto voze. Vozy jsou přestavěny před rokem 1989 pro potřebu zkoušek motorového vozu řady 842. Skříň vozu byla zachována, jen vůz dostal pneumatické vypružení podvozku. Ale nad prvním oknem (u dveří) je údajně malé modré světélko, které mělo signalizovat otevřené dveře. Ale protože dělám jen modely pod logem ČSD, tak je právě možná přestavba leptané stavebnice. Proto mně více zajímá popis takového vozu, co tam vše bylo napsáno.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » sob 19 pro, 2015 2:29 pm

Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » sob 19 pro, 2015 5:56 pm

Obrázek
Konečně ještě stříkanec černou barvou.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » ned 20 pro, 2015 9:00 pm

Skříň vozu dostala nárazníky, přechodové měchy a přechodový můstek, který jsem natřel agamou asfalt. Okna a zábradlí jsem stříknul chrom – efektem. Na model jsem použil obtisk od pana Jírana.
Střecha se lehce patinovala a vše se pak stříklo matným lakem.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » pon 21 pro, 2015 7:25 pm

Okna jsou zasklená.
Trochu jsem si pohrál. Stropní zavazadlové mříže jsem jen naznačil. Při běžném pohledu nejsou opravdu vidět. Ale při pohledu v úrovni očí vnitřní prostor je moc průhledný. Tak se trochu stropní prostor zaplnil. Je to opravdu jen naznačené, aby tam něco bylo.
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne pon 21 pro, 2015 7:41 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod E27 » pon 21 pro, 2015 7:33 pm

Je zaujímavé, že nikto nenapíše koment... ale asi preto, pretože obdivujú tvoju prácu a majú plné ústa vianočného pečiva :mrgreen:
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » pon 21 pro, 2015 7:48 pm

Zavazadlové police jsou z eloxovaných hliníkových slitin a mřížování jsem tam opravdu dělat nechtěl. Ale je možné, že třeba přidám dospod mřížku proti mouchám.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod milan ferdián » pon 21 pro, 2015 8:01 pm

E27 píše:Je zaujímavé, že nikto nenapíše koment... ale asi preto, pretože obdivujú tvoju prácu a majú plné ústa vianočného pečiva :mrgreen:

Přesně,já mám vždy tichý závistivý povzdech. :wink: Co člověk může na to říct... :P
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod TTmili » pon 21 pro, 2015 11:18 pm

Mě udivuje hlavně ta rychlost s jakou Tempotaxi staví. No ale ještě k těm nátěrům bych si dovolil pár poznámek. Předně k tomu na voze, nevím zda to je foťákem, světlem, nebo jestli je vůz pořád tak lesklý, ale osobně bych alespoň střechu ještě trochu zmatnil.
No a k reálným nátěrům, s těmi je to složitější. Původní "Vindoboňácký" nátěr je ten prezentovaný na Aam nebo BRam, tj. černý podélník, červená bočnice po okna, přes okna krémový pruh, červený pruh po střechu (u Aam je v něm vložený žlutý) a šedá střecha. Dveře kopírují barevné pásy na bočnicích. Další vývoj byl u druhé série M296.1 kde byly dveře celočervené. Naopak u M296.2 nebyly červené pruhy dotažené až k okenním rámům, jinak byl ten nátěr stejný jako u první série M296.1. S vozy Baim přišlo odlišení, a to zabarvení dveří na červeno, ale při zachovaném původním rozvržení pruhů až po okna. Také snad prý existovala varianta Baimu ve shodném nátěru jako právě M296.2, tj. pruhy nedotažené k oknům a dveře kopírující pruhy na bočnici, ale nemám k tomu žádnou pořádnou fotku.
Postupem času jak vozy (všechny, včetně kupátek z Vindobony) i motoráky procházeli dílnami, přicházela různá zjednodušení. Jednak přicházely o černé podélník rámu, jedna se lehce změnil odstín červené, ale hlavně se z nich staly čistokrevné polomáčenky, u vozů Baim chyběl po dílnách nejen červený pruh nad okny, ale i celočervené dveře už byly lakovány napůl. K okenním rámům bohužel nejsem schopný nic říct, sice už jsem podobnou fotku viděl (a nejen tyhle vozy, ale různé jiné s různými zajímavými rámy), ale stejně jako například k červenému vozu typu Y/B řady Ba nejsem schopný nic dohledat.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Radek Strnad » úte 22 pro, 2015 9:55 am

Já taky jen čumím na tu rychlost a při té rychlosti i slušnou kvalitu. Docela by mě zajímalo, jestli kolega Tempotaxi chodí někdy do práce a jestli taky alespoň občas spí. :lol:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » úte 22 pro, 2015 10:23 am

Radek Strnad píše:Já taky jen čumím na tu rychlost a při té rychlosti i slušnou kvalitu. Docela by mě zajímalo, jestli kolega Tempotaxi chodí někdy do práce a jestli taky alespoň občas spí. :lol:

Moje práce je v ŽOS Kladno.
A zde zařezávám od začátku až do konce. Vymýšlím blbosti a různá modelářská překvapení. :o
:arrow: Práce je poslední zoufalá možnost, jak si vydělat peníze. :wink:
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků