Stránka 1 z 5

Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: úte 15 pro, 2015 6:30 pm
od Tempotaxi
Na můj modelářský stůl se také dostala leptaná stavebnice čtyřnápravového přípojného vozu řady Baim. Stavebnici vyrábí a podrobný návod má na svých stránkách http://www.modely-masinek.cz/navody_-po ... ha-odlitek.
Vůz a podvozek je lepaný plech, střecha a boční část podvozku je vyroben jako odlitek. Oproti stavebnici TT nemá stavebnice v HO leptané sedačky a odlitý spodní rám. Důvod je docela jednoduchý. Stavebnice se pak značně prodraží a tím bude neprodejná. Vše lze ale lehce nahradit a postupem stavby napíši čím a jak na takové drobnosti.
Obrázek
Zdroj náčrtku: Osobní vozy Čd 1965-1976, ing.S.Jindra a ing. M.Frolík, Nadas 1975

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: úte 15 pro, 2015 6:35 pm
od Tempotaxi

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: úte 15 pro, 2015 6:44 pm
od Tempotaxi
Podle návodu, který je na uvedeném webu je dopodrobna popsána stavba modelu. Nejprve jsem sestavil skříň, pak jsem přiletoval vnitřní vzpěry, záchody a umyvárny. Pak jsem sestavil obě čelnice vozu a postupně se přidají ke skříni. Vše se pečlivě přiletuje, začistí a v horké vodě se vše očisti.
Vše sedí v zámcích, nic se nemusí upravovat, jen při odstřižení začistit. Docela mně sletovaná skříň překvapila svojí tuhostí a nekroutí se.
Obrázek
Obrázek

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: úte 15 pro, 2015 7:36 pm
od Tempotaxi
Před dalším pokračováním stavby se podíváme na podrobnější náčrtek vozu.
Obrázek
Obrázek
Náčrtek budeme potřebovat při sestavován podlahy a umístění všech drobnosti na správná místa.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: úte 15 pro, 2015 9:52 pm
od Zx1974
Tempotaxi píše:...... Oproti stavebnici TT nemá stavebnice v HO leptané sedačky a odlitý spodní rám. Důvod je docela jednoduchý. Stavebnice se pak značně prodraží a tím bude neprodejná.......

To mě přijde docela škoda, i třeba kdyby to by jako doplněk. Rád bych si postavil stavebnici, bez toho aniž bych musel půlku věcí řešit jak je udělat a nebo schánět na burze.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: úte 15 pro, 2015 10:11 pm
od Tempotaxi
Poslední díly, které se budou letovat, jsou schody. Na obrázku jsou pak názorně sestavené. Jen připomínám, že barevné provedení vozu je až u vozů řady Bmnp. Vůz řady Baim má trošku odlišné lakování, jak dokládá fotka od parostroje, která je výše.
Obrázek
Obrázek
Další díly se už budou jen lepit vteřinovým lepidlem.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: úte 15 pro, 2015 10:53 pm
od Tempotaxi
Zx1974 píše:
Tempotaxi píše:...... Oproti stavebnici TT nemá stavebnice v HO leptané sedačky a odlitý spodní rám. Důvod je docela jednoduchý. Stavebnice se pak značně prodraží a tím bude neprodejná.......

To mě přijde docela škoda, i třeba kdyby to by jako doplněk. Rád bych si postavil stavebnici, bez toho aniž bych musel půlku věcí řešit jak je podělat a nebo schánět na burze.


Leptané sedačky v TT stojí 300,- Kč. Ve velikosti HO budou stát přes 500,- Kč.
Sedačky jako odlitek 5,- Kč za kus. Potřebuje se 18 kusů a 4 kusy se rozříznou na půl. Cena pak bude 110,- Kč a nemusíš už nic pracně sestavovat.
Odlitky: http://odlitkymodely.cz/h0_prislusenstvi.html a sedačky zde http://odlitkymodely.cz/odlitkyvelke/Velikost%20HO/P%C5%98%C3%8DSLU%C5%A0ENSTV%C3%8D%20A%20OSTATN%C3%8D%20ODLITKY/H0_dvojsedadlo.jpg
Další možnost je vlastní stavba co dům dal.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: stř 16 pro, 2015 7:20 pm
od Tempotaxi
Dolepil jsem druhý díl dveří a čtverečky na spodní části bočnice. Střecha se musela trošku zabrousit a napasovat do leptu skříně. Pokud vše dobře sedí na svém místě, tak se přilepí vteřinovým lepidlem. Nepřesnosti a mezírky se vytmelí a pak přebrousí. A tahle to dopadlo.
Obrázek
Po přilepení schodů je prostor u spodku dveří, který není normálně vidět, ale je tam. Pak jsem prostor přelepil papírem. Při manipulaci se skříní vždy ohýbají spodní stupátka, tak jsem je podlepil.
Obrázek
Pokud to tam někdo nechce, tak to tam dávat nemusí. Ale Já vždy hledám, jak stavebnici přizpůsobit svým požadavkům nebo svým pohledem jak má model vypadat.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: stř 16 pro, 2015 8:32 pm
od Tempotaxi
Pak se vše stříklo stříkacím tmelem a lehce se vzalo brusným papírem.
Docela mně stavebnice překvapila, vše sedí, nekroutí se a docela je vůz těžký.
Obrázek

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: stř 16 pro, 2015 9:16 pm
od Tempotaxi
Barva vozu Bmnp.
Červená višňová 8300 + přechodové dveře.
Krémová střední 6100
Středně šedá 1100 – střecha a přechodové můstky.
Černá 1999 – výstroj spodku, spodek a podvozky.
Chromově žlutá 6200 – popis vozu.
Červená 8140 – držáky svítilen, víka zásuvek, spojkové kohouty, hlavy spojek brz. potrubí a oka táhel odbrzďovače.
Žlutá 6200 – spojkové kohouty, hlavy spojek propojovacího potrubí hlavních vzduchojemů.
Zelená 5300 – víka skříněk signalizace hladiny vody ve vodojemu.
Kovově lesklé – rámy oken, kliky a madla.
Pozinkované – stupačky.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: čtv 17 pro, 2015 10:11 am
od FrantaHO
Tempotaxi píše:Barva vozu Bmnp.........


Děkuji asi i za víc železničních modelářů. Toto je relevantní informace, která nám opravdu poslouží. Děkuji

F.K. :D

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: čtv 17 pro, 2015 1:44 pm
od Tempotaxi
Byl jsem upozorněn, že mám špatně rozvržené umístění spodních schodů. Tak se vše předělávalo. Aspoň mám jistotu, že moje články někdo čte a rozebírá, zda je vše v pořádku. Ještě jednou děkuji.
Ale přes noc se objevil další problém. Na několika místech tmelení plast, kov bylo popraskané. Na popraskaná místa jsem vzal vteřinové lepidlo a vše se znova vytmelilo. Až to do zítra zaschne, tak se vše přebrousí a stříkne barvou a ta zase ukáže nedostatky.
Obrázek

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: čtv 17 pro, 2015 1:50 pm
od Tempotaxi
Barevné provedení vozu.
Na parostroji je fotka vozu řady Baim.
Zde je červenou višňovou barvou natřeny všechny dveře a proužek nad okny. Naopak spodní lem je černý a zde bude jistě popis bílé písmo.
U vozu Bmnp je barevné provedení daleko jednodušší a lépe se bude model maskovat a stříkat.

Barevné provedení vozu Aam, zdroj: obtisky Jíran.
Obrázek
Na barevné fotce zase vypadá, že na černé lince je žluté písmo.
Barevné provedení vozu Bram, rok 1984, zdroj: obtisky Jíran.
Obrázek
Baim, rok 1969, zdroj: obtisky Jíran.
Obrázek
Obtisk pan Jíran na vůz Baim, Bmnp a Bnp.
Obrázek

:?: Zajímavé je kdy vlastně vůbec došlo k přemalování dveří a zamalování horní linky. Na fotce, kde jsou obě dveře (foto o trochu výše) je pravdě podobně kolem roku 1986. U vozu Bram se uvádí rok fota 1984. :?: :idea:

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: čtv 17 pro, 2015 4:52 pm
od Tempotaxi
Bylo vyrobeno 120 vozů řady Baim.
Z výroby byla dislokace takto:
Baim 70 54 20-09 200 až 203 domovská stanice Praha hl.n. (vozové depo Praha).
Baim 70 54 20-09 204 až 223 domovská stanice České Budějovice (vozové České Budějovice).
Baim 70 54 20-09 224 až 233 domovská stanice Praha hl.n. (vozové depo Praha).
Baim 70 54 20-09 234 až 243 domovská stanice Praha střed (vozové depo Praha).
Baim 70 54 20-09 244 až 253 domovská stanice Hradec Králové (vozové depo Hradec Králové).
Baim 70 54 20-09 254 až 259 domovská stanice Chomutov (vozové depo Ústí nad Labem).
Baim 70 54 20-09 260 až 265 domovská stanice Olomouc hl.n. (vozové depo Přerov).
Baim 70 54 20-09 266 až 272 domovská stanice Brno hl.n. (vozové depo Brno).
Baim 70 54 20-09 273 až 285 domovská stanice Nové Zámky (vozové depo Bratislava) a (později vozové depo Vrůtky).
Baim 70 54 20-09 286 až 299 domovská stanice Praha hl.n. (vozové depo Praha).
Baim 70 54 20-09 300 až 319 domovská stanice Praha hl.n. (vozové depo Praha).
Poznámka: 13 vozů mají pak udržovací dílny Chomutov.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

PříspěvekNapsal: čtv 17 pro, 2015 8:09 pm
od Tempotaxi
Převod barev na RAL.
Červená višňová 8300 + přechodové dveře……………........RAL 3003 (rubínově červená)
Krémová střední 6100 ……………………………………...............RAL 1014 (slonová kost)
Středně šedá 1100 – střecha a přechodové můstky…......…RAL 7005 (myší šeď)
Černá 1999 – výstroj spodku, spodek a podvozky……......…RAL 9050 (hluboce černá)
Chromově žlutá 6200 – popis vozu………………………..
Chromová žluť 6446 ………………………………………..............RAL 1007 se v popisu také uvádí.

Dělící rovina vedla pod okny a začínala 20 m od spodní hrany okenních otvorů a horní část začínala 20 mm od horní hrany okenních otvorů.