od TTmili » pon 21 pro, 2015 11:18 pm
Mě udivuje hlavně ta rychlost s jakou Tempotaxi staví. No ale ještě k těm nátěrům bych si dovolil pár poznámek. Předně k tomu na voze, nevím zda to je foťákem, světlem, nebo jestli je vůz pořád tak lesklý, ale osobně bych alespoň střechu ještě trochu zmatnil.
No a k reálným nátěrům, s těmi je to složitější. Původní "Vindoboňácký" nátěr je ten prezentovaný na Aam nebo BRam, tj. černý podélník, červená bočnice po okna, přes okna krémový pruh, červený pruh po střechu (u Aam je v něm vložený žlutý) a šedá střecha. Dveře kopírují barevné pásy na bočnicích. Další vývoj byl u druhé série M296.1 kde byly dveře celočervené. Naopak u M296.2 nebyly červené pruhy dotažené až k okenním rámům, jinak byl ten nátěr stejný jako u první série M296.1. S vozy Baim přišlo odlišení, a to zabarvení dveří na červeno, ale při zachovaném původním rozvržení pruhů až po okna. Také snad prý existovala varianta Baimu ve shodném nátěru jako právě M296.2, tj. pruhy nedotažené k oknům a dveře kopírující pruhy na bočnici, ale nemám k tomu žádnou pořádnou fotku.
Postupem času jak vozy (všechny, včetně kupátek z Vindobony) i motoráky procházeli dílnami, přicházela různá zjednodušení. Jednak přicházely o černé podélník rámu, jedna se lehce změnil odstín červené, ale hlavně se z nich staly čistokrevné polomáčenky, u vozů Baim chyběl po dílnách nejen červený pruh nad okny, ale i celočervené dveře už byly lakovány napůl. K okenním rámům bohužel nejsem schopný nic říct, sice už jsem podobnou fotku viděl (a nejen tyhle vozy, ale různé jiné s různými zajímavými rámy), ale stejně jako například k červenému vozu typu Y/B řady Ba nejsem schopný nic dohledat.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?