Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » úte 22 pro, 2015 6:34 pm

Dalším dílem jsou sedačky. Na webu http://odlitkymodely.cz/h0_prislusenstvi.html jsou opravdu krásné sedačky. Jedno dvousedadlo stojí 5 Kč. Potřeboval jsem 18 kusů a další 4 kusy se musí rozříznout. Celková cena je 110, - Kč. Poštovné a balné (které je na uvedené stránce) je daleko dražší než celková cena sedaček. Požádal jsem, zda díly se mohou donést na modelářské setkání. Ale byl jsem odkázán na web, že zboží objednané přes internet se na modelářské setkání nedonáší a placení je předem před dodáním zboží. Prostě perfektní služba.
Obrázek

Tak jsem si postavil vlastní sedačky. Nejprve se na grafickém programu zmenšil vnitřní nákres vozu, vystřihl na hrubo, podlepil čtvrtkou a vše se zastřihlo na míru. Sedátka jsou plastová a opěrky jsou papírové. Nastříkáno a vlepeno do vozu.
Obrázek
Obrázek
Ve skříni pak vypadají sedačky takhle.
Obrázek
Vůz nebude mít vnitřní osvětlení. Na mém kolejišti se jezdí zásadně ve dne. Chci modely vidět při akci. Při osvětlení je potřeba vůz pořádně ucpat každou skulinku. To znamená, že nestačí jen letovat stehem, ale zaletovat opravdu vše.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » úte 22 pro, 2015 7:54 pm

Celkový pohled oddílem a sedadlo.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Ronoath » stř 23 pro, 2015 1:53 pm

Když to tady tak vidím, stále mě napadá jedna možnost - jak moc by se stavebnice musela upravit, aby vznikla velkoprostorová "ypsilonka" dnešních řad Bt a Bdt279? Střecha, u Bdt279 podvozky, a co dále?
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 225
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » stř 23 pro, 2015 4:36 pm

Předělat lze všechno. Čísla vozů a jejich barevné provedení lze najít, třeba zde na webu http://www.atlasvozu.cz/drzitel/cd.html.
Ale záleží jen, zda se potřebné díly vyrábějí ve velikosti HO nebo se budou muset ručně vyrobit. Další dílem jsou obtisky, které se budou muset také vyrobit. Jistě při osvětlení vozu se bude muset vyrobit vnitřní zařízení.
Bdt 279 http://www.atlasvozu.cz/rada/cd/22-Bdt279.html
Bt 278 http://www.atlasvozu.cz/rada/cd/21-Bt278.html
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 24 pro, 2015 10:50 am

Vnější osvětlení zajišťuje koncové návěstní svítilny s možností přepínání na červené nebo bílé světlo.
Obrázek
Na modelu je do otvoru strčena plexi kulatinka. Pokud bude někdo chtít, tak si tam může dát třeba letku.
Obrázek
Obrázek
Jen připomenu, že stupačky jsou také osvětleny svítidlem zapínaným samočinně při otevření dveří.
Naposledy upravil Tempotaxi dne čtv 24 pro, 2015 2:54 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 24 pro, 2015 10:52 am

Dále plastová destička je vsunuta do spodku skříně. Proti vypadnutí je jištěna schody. Nic se tedy nemusí lepit.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 24 pro, 2015 10:58 am

Podvozek jsem sestavil zatím bez ložisek. Nechal jsem tam prozatím vnitřní přidržovací plechy dvojkolí.
Obrázek
zdroj: http://www.modely-masinek.cz/navody_-po ... ha-odlitek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 24 pro, 2015 11:10 am

Jak to bude vypadat po usazení podvozku v rámu vozu.
Obrázek
Leptaný podvozek je doplněn odlitou maskou podvozku. V leptu jsou brzdové zdrže a v odlitku jsou také naznačeny brzdové zdrže. Jedny budou muset jít pryč. Ale které?
Obrázek
Podle mě jsou lepší tam nechat leptané zdrže a v odlitku je odstranit. Ale leptané se budou muset zesílit proti poškození, ohnutí a záchytu o něco co nepatří na koleje. Ale zase v odlitku jsou daleko lépe propracované.
Stejně se bude muset udělat celková úprava podvozku.
V rámu je to tam moc natěsno.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 24 pro, 2015 11:16 am

Zde je pak porovnání.
Obrázek
Obrázek
Na černobílé fotce brzdové zdrže nejsou tak vidět. Více svítí péra a ložiska. Ano sluníčko to osvítilo.
Naposledy upravil Tempotaxi dne čtv 24 pro, 2015 11:31 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 24 pro, 2015 11:22 am

ObrázekObrázekObrázek
Obrázek
zdroj:http://vytopna.hekttor.biz/
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 24 pro, 2015 5:14 pm

Takže, podvozek jsem upravil následovně. Leptané brzdové zdrže se odřezali. Ložiskové domky jsem tam nedával. Odlitky se trochu zbrousily a přilepily na leptaný podvozek.
Obrázek
Pár modelářů bude mít problém, jak sestavit podvozek. Přitom je to jednoduchá operace. Problém je tem, že je několik možností, jak postupovat a modelář bude se na vážkách, protože, nebude vědět pro kterou variantu se má rozhodnout. Škoda, že na webu není více informací nebo příkladů jak to udělat.
Nechci modeláře podceňovat, ale když není návod nebo potřebný díl, který si musí modelář vyrobit, tak je většinou problém a modelář neví co s tím.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 24 pro, 2015 11:19 pm

Dále jsem provedl usazení podvozku. Naměřila se správná vzdálenost podle náčrtku. Do spodku se vlepil kus plastu, šroubek a přidala se vymezovací plastová podložka. Pak se usadil podvozek. Výškově sedí nárazník na nárazník jiného vozu. Vůz Baim projíždí bez problémů poloměr 496 mm.
Menší poloměry se dají také projíždět, ale za cenu výměny jiné vymezovací podložky a tím se zvedne skříň nad kolejnici.
Další úpravou je zúžit rám dvounápravového podvozku. Je moc široký.
Další možnost je ještě přebrousit odlitek na nejtenčí možnou mez.
Poslední možnost je lept upravit. Část kde se přilepí odlitek tak odstranit a nechat jen vnitřní unášeče dvojkolí a na ně pak přilepit odlitek do, kterého se musí udělat vybrání pro osu dvojkolí.
Obrázek Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne pát 25 pro, 2015 8:13 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 25 pro, 2015 12:29 am

Podvozek je stříknutý černou barvou a usazen na šroubek a zajištěn matičkou. Kinematiku Roco se pak vlepí na určené místo. Pak byla provedena zkouška spojení dvou vozů dohromady. Vše je v pořádku.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 25 pro, 2015 9:36 am

Jen pro zajímavost jsem si poměřil podvozky.

Podvozek Roco:
Venkovní rozměr ……. 29 mm
Vnitřní rozměr ……….. 22 mm
Podvozek lept a odlitek po mé popsané úpravě:
Venkovní rozměr ……. 32,9 mm
Vnitřní rozměr ……….. 26.4 mm

Prostě jednoduše podvozek vyrobený je moc široký. Většímu otáčení právě vadí dva zeleně označené dílky na skříni. Tažná oka a čtverečky.
Obrázek

:!: Pokud se budu držet skutečných rozměru na podvozku, tak na výkrese je údaj, že od osy pružiny k druhé pružině na druhé straně je 2 000 mm, což je v HO je 22.9 mm. Zjednodušeně řečeno od středu jedné boční stěny k druhé boční stěně podvozku. Pokud budu brát celkovou největší šířku podvozku v HO, tak bude asi tak 24,5 mm. :!:

:idea: Má, prosím někdo nějaké poznatky při stavbě těchto podvozků. :idea: Děkuji. :idea:
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Čtyřnápravový přípojný vůz řady Baim.

Příspěvekod Pavel-HP » pát 25 pro, 2015 10:30 am

Z leptaných podvozků odstraň tu vnější část, co jsou na ní odleptané brzdy a odlitek masek podvozku přilep přímo na ložiskové domky. Zevnitř zahloubit nalepené masky v místě ložiskového domku pro osu dvojkolí.
Druhou možností by bylo osadit leptané masky podvozků. To nevím jestli se H0 vyrábí.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1018
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků