radeksindy píše:Střelec: Ano, většině lidí to divný nebude, ale modeláři by to divné být mělo. Jiné rozdělení stěny, místo železných sloupků dřevěné, u jednoho zamřížované otvory posunuté níže do bočnice, u druhého zavírané dřevěné a uzké rovnou pod střechou, jiná plošinka, jiné výztuhy,jinak dlouhý, prostě úplně všechno je jinak. Pokud to někomu přijde jako podobné, pak si může vzít zcela libovolný vůz I.epochy TRIX, BRAWA, Fleischmann a přestříkat, bude to zcela stejný výsledek. Je to každého volba, ale s modelařinou to nemá nic společného.
Samozřejmě, že nejde o modelařinu v ortodoxním pojetí. Viz zetky s pivovarským potiskem -skvělý kšeft a realitě odpovídá většinou jen potisk. Většinou, ne vždycky. Dříve či později "rusáka" někdo hodí do nějaké neskutečné barvy, nacpe do divoce nakombinovaného startsetu a na pultech se po tom zapráší.
Detaily můžu posoudit na voze ve vitríně, ale ne na exempláři,který se hemží v soupravě v kolejišti, kdy se dostane k pozorovateli nejblíž na metr a někdy ani to ne. Taky si raději zbastlím něco od Lepieše (lepty na Zl v H0 bohužel už rok nejsou), než prznit echt ruskej kousek.
Teď je na burze dost Zl od Kleinbahnu - jak původních šedých rakouských, tak hnědých ČSD, bohužel všechny bez brzdy. Porovnával jsem je se Zl od Lepieše a jsou viditelně užší. Samozřejmě jde o různé konstrukce, ale očekával jsem obdobnou šířku skříně a rozdíl spíš délkový. Na papíře se ten rozdíl tak velký nezdál.
Co se týká G s brzdou od Brawy, líbil by se mi nějaký kousek s popisem cukerní komise. Mohl ale ten vůz v roce 20 dostat zelenou barvu a ne hnědou?