Stránka 18 z 47

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2018 7:43 am
od Střelec
Tak to něco z těch ostatních mohlo ještě nějakou dobu jezdit pod původním označením (cca do roku 25-30) a potom skončit někde ve křoví. Zůstávaly v evidenci vozy i v případě, že skončily v pracovních či dílenských vlacích? Po likvidaci železničního vojska se údajně v Plzenci ještě likvidovalo pár oddílových vozů (dřevo na oheň, kovy do sběru). Patrně nebyly v evidenci, jinak by asi řvalo nějaké muzeum.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2018 9:08 am
od hank
Střelec: Tak to je otázka pro někoho z lidí na K-reportu. Hoď to tam do placu a on už se ozve někdo z dotyčných expertů. Někteří mají aspoň částečný přehled (úplný přehled zřejmě nemá nikdo) i o vozech pro zvláštní účely dráhy (nebo jak se to správně jmenovalo - ty vozy označené SV, PV apod.).

EPPK měla vozovou skupinu 110 (předtím X). Čísla jejích vozů u kkStB po přečíslování z roku 1913 jsou v brožuře. Přečíslovací seznamy kkStB -> ČSD někdo snad má.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2018 6:08 pm
od Vladimír_B
Ahoj, ke konstrukci vozů - bych se poohlédl po jiných vozech z oné doby. V této době už se dělají vozy s kovovými podélníky. Uhlák bez brzdy by měl mít dvě výklopná čela. A že by se nějaký vůz dožil třetí epochy (>70 let věku) celkem pochybuji. Jednak dřevěná kostra vozu, celkem malý počet vozů (desítky) a dostatek jiných větších vozů, třeba i německých...

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: sob 06 led, 2018 7:20 pm
od hank
Vladimír_B píše:A že by se nějaký vůz dožil třetí epochy (>70 let věku) celkem pochybuji.


U dráhy možná pro nějaké podružné účely jako třeba staniční vůz na smetí nebo někde v cukrovaru, papírně či jiném podobném provozu pro nějakou vnitrozávodní dopravu na vlečce...

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 6:14 pm
od Bw_Ig
Stanice Trautenau, rok 1870, výrez z fotografie, sice, kvalita jen 400 dpi, ale přesto velice zajímavá přehládka typů a druhů nákladních vozů ONWB. Zvláště zajímavý je podvozkový krytý nákladní vůz.
ONWB_Ans_05531-066-AL-FL_1870_Trautenau_vyrez.jpg

Pokud by to někdo hledal, tak se konečně po 100 letech (konec autorských práv) zveřejnily 3 albumy fotografií stavby Rakouské severozápandí dráhy z let 1868-1873. Nikoliv u nás, ale ve svýcarské ETH Zürich - ETH Bibliothek (e-pics). Dá se tyto fotky volně stahovat, jsou ve velmi dobré kvalitě 400 dpi, nebo některé i 800 dpi.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 07 led, 2018 7:40 pm
od Michal Vaniš
Bw_Ig píše:...Pokud by to někdo hledal, tak se konečně po 100 letech (konec autorských práv) zveřejnily 3 albumy fotografií stavby Rakouské severozápandí dráhy z let 1868-1873. Nikoliv u nás, ale ve svýcarské ETH Zürich - ETH Bibliothek (e-pics). Dá se tyto fotky volně stahovat, jsou ve velmi dobré kvalitě 400 dpi, nebo některé i 800 dpi.

Ahoj.Prosím Tě, pod jakými tagy, hesly jsi to vyhledával?Díky.
http://ba.e-pics.ethz.ch/index.jspx?locale=en#1515353832647_1

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 10:57 am
od Bw_Ig
Něco málo výřezů z albumových fotek ONWB, tedy hlavně úžasně dost zajímavé vozy a situace na nádražích roku 1871:
stanice Kutná Hora - vůz u skladiště, vůz na točnici, vůz kolmo za skladištěm
ONWB_Ans_05531-048-AL-FL_KutnaHora_1871_stanice,vyrez1.jpg

stanice Hlinsko v Č., krásné nízkostěnné vozy s ručními brzdami:
ONWB_Ans_05531-042-AL-FL_Hlinsko_1871_stanice,vyrez1.jpg

A na konec, sice to není vůz, ale ten výřez jsem shnáněl dost dlouho, abych zjistil jak to bylo na budově ONWB umístěné - tzv. staniční zvon pro vyvolávání signálů příjezdů a odjezdů vlaků pro cestující:
ONWB_Ans_05531-042-AL-FL_Hlinsko_1871_stanice,vyrez3.jpg

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 08 led, 2018 11:24 am
od Tempotaxi
Potřeboval bych prosím nějaké informace o zavřeném vozu KkStB Nordwest, řada Gt (nebo Gf – chladírenský vůz na maso) 47-372. Jak vůz vlastně vypadal. Mám jen tento výřez. Děkuji.
Obrázek
Obrázek

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: sob 20 led, 2018 10:05 pm
od UncleFardy
Tak jsem se pokusil o stavbu oplenu Od. Minule jsem ze zbytků stavebnice Plastikomu udělal Ptdr, hrubou stavbu. K tomu Od jsem chtěl udělat ještě Ok, ale 8 rozsoch z leptů pana Lepieše přece jen nějaký ten čas zabralo :oops: na to Od jsem použil mosazné U profily a mosazné hranoly, nejmenší co jsem sehnal. Od jsem ani nezatěžoval, té mosazi je na něm dost. Leptané rozsochy jsou dostatečně jemné, budu ale muset nějak vyřešit jejich osazení mosaznými ložiskovými pouzdry. Mám tam pouze provrtané díry a pohyb dvojkolí v nich není zrovna ideální. Nevím jestli by bylo vhodné třeba i zpátečnické řešení s dvojkolím s osičkou pro čepové uložení... Do budoucna to nějak promyslím.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: sob 20 led, 2018 10:12 pm
od UncleFardy
A ještě Od + Ptdr (hrubé stavby)

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 12:43 pm
od radeksindy
Čepové uložení není nijak zpátečnické, má rozhodně svoje výhody. Nevýhodou je nutnost precizní práce, protože pokud se udělají pevná ložiska, pak je hodně náročné dosáhnout souososti. Nezbytností je v takovém případě kyvné uložení jedné nápravy včetně rozsoch. Pokud se udělají pohyblivá ložiska, je nutné si odladit patřičné vůle v ložiscích ji v čepech, aby se to při pohybu nezasekávalo. Výhodou čepového uložení je definovanější pohyb nápravy, což je nutností pokud má vůz kompletní brzdu. Při hrotovém uložení je nutné udělat větší rozestupy zdrží sa nevypadát to dobře.

O jaký Od se jedná? Znám pouze Od 144. vozové skupiny (ex BEB), které měly rozvor 4,6 m. Vůz se mi zdá o dost delší.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 6:37 pm
od UncleFardy
Odněkud jsem stáhl tuto fotku a má to být vůz Od. Když jsem fotku studoval, tak to má úchyty na klanice (ale ne přihrádku pod pojezdem na ně) a má to i úchyty pro upevnění bočních stěn, čili si myslím, pokud je to Od, tak je to jedině Ond po odebrání stěna klanic, tedy původně Ond 9-32500 a dále. Takže tohleto model bude představovat. O těch bočních stěnách uvažuji, úchyty na ně by se daly zjednodušeně nakreslit a vypleptat v rámvi lekcí kreslení, které dostávám. Trochu jsem v TT narazil na to jak udělat funkční úchyty pro klanice - pořídil jsem si nejmenší mosazný profil 0,8 x 0,8 mm, pak jsem si pořídil dutý mosazný profil, do kterého ten plný lze zasunout a myslel jsem si, že jednu stěnu odříznu a dostanu tvar U potřebného průřezu. No, přecenil jsem své síly, i kdyby se mi povedlo boční úchyty na klanice udělat, bylo by to hrozně humpolácké, ten dutý profil je snad vnějšími rozměry 1,3 x 1,3 mm, je třeba to pořešit jinak. Doplnit na vůz úchyty skříně a vymodelovat nízké stěny, přitom úchyty na klanice jen naznačit a klanice dát dole do přihrádky, nebo klanice napevno přilepit a ty ú
Oplenovy_Od_Skutecny.jpg
chyty naznačit něčím tenkým, klidně třeba i páskem papíru, to už by se vidělo. Byla to i tak strašná piplačka :)

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 7:22 pm
od radeksindy
Ano, jedná se o Ond. Pokud by stěny a dveře při přepravě překážely, tak se sundaly a potom daly zpátky. Řada se tím nezměnila. Stěny vozů byly odebratelné a jako odebratelné součásti označeny. Úchyty na klanice je lepší leptat, ale lepení na plastovou stěnu bude také dost problematické. Pájení je o dost lepší.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2018 11:44 pm
od UncleFardy
Ještě jsem v sobotu večer před spaním rozestavěl jednu dvojici velmi krátkých oplenů, myslím že to byl Tempotaxi, kdo zde dal plánek oplenového vozu s ložnou délkou 4,5 m a rozvorem 2,7 m. Není to Ot, ale něco staršího. Zaujalo mě to spojení tyčí, na kusé koleji to bude připraveno na nakládku vypadat dobře. Měl jsem ještě 4 rozsochy hotové a druhý delší oplen jsem dělat nechtěl, cílem bylo dopracovat se nějaké hrubé stavby o mnoho hodin dřív, tak jsem zvolil malou mršku, taky komplet evergreeny a mosaz.... Fotku sem dám odpoledne, kolega mi ji zapomněl poslat.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 22 led, 2018 5:29 pm
od Střelec
UncleFardy píše:Tak jsem se pokusil o stavbu oplenu Od. Minule jsem ze zbytků stavebnice Plastikomu udělal Ptdr, hrubou stavbu. K tomu Od jsem chtěl udělat ještě Ok, ale 8 rozsoch z leptů pana Lepieše přece jen nějaký ten čas zabralo :oops: na to Od jsem použil mosazné U profily a mosazné hranoly, nejmenší co jsem sehnal. Od jsem ani nezatěžoval, té mosazi je na něm dost. Leptané rozsochy jsou dostatečně jemné, budu ale muset nějak vyřešit jejich osazení mosaznými ložiskovými pouzdry. Mám tam pouze provrtané díry a pohyb dvojkolí v nich není zrovna ideální. Nevím jestli by bylo vhodné třeba i zpátečnické řešení s dvojkolím s osičkou pro čepové uložení... Do budoucna to nějak promyslím.


Obávám se,že dostat ložiska do Lepiešových rozsoch bude oříšek. Ložiska budou patrně delší, než je síla materiálu včetně domku a také širší. Sice jsem na to narazil u H0, ale v TT to asi nebude o nic lepší (na H0 byla moc velká i TT ložiska s osazením). Faktem je, že podle návodu má vzniknout "ložisko" pro hrotové uložení nápravy ve vnitřní vrstvě rozsochy pomocí důlčíku. Bohužel se velmi často spíš zdeformuje (prohne) díl, nebo v místě hrotu vznikne trhlina.