Stránka 17 z 48

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 22 říj, 2017 2:27 pm
od Střelec
Na burze jsem sehnal vagón Zl od Klein modelbahn v provedení ČSD (5435). Nešlo o dodatečnou úpravu u nás, ale bylo to vyrobeno jako ČSD přímo v Rakousku. Vagón má loukoťová kola, svislé peřejky, spřáhla na kinematikách. Rozsochy jsou umístěny na jednom dílu á la jednonápravové podvozky, mají lehký vakl, ale na rozdíl od starých vozů kleinbahn nejsou propojeny se spřáhly a neotáčí se. Vůz je celkově o něco menší, než Zl s okny podle střihů pana Lepieše. kromě toho jsem tamtéž pořídil služební vůz D, podle konstrukce podvozku a použitých loukoťových kol jde patrně produkt o stejného výrobce, jako u předchozího typu, ale přeznačený u nás. Celkově nevypadá zle, ale "výhledová okna" ve výstupku tvaru komolého jehlanu, prosklená jen z jedné strany trochu kazí celkový dojem. Pro kochací jízdy na kroužku to po lehké patinaci ale nebude vadit.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 22 říj, 2017 5:19 pm
od radeksindy
Pokud je to vůz skutečně vyrobený přímo u Kleina, tak má úplně špatně číslo - má o jednu pozici méně, než jak by se na nákladní vůz slušelo. Jedná se o vůz StEG, Klein ho vyráběl ve třech provedeních. Dvě varianty bez brzdy (s a bez oken), jedna s plošinkou a brzdou.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 6:14 pm
od Střelec
Krabice i s popiskou je originál. Opravit číslo je proti komplet stavbě celýho vozu sranda.

Koupil jsem leptanou stavebnici "D" v H0 od Cekula. Už na vzorový fotce předlohy to vypadá jako nějaká rekonstrukce (výhledová okna jsou hned za plošinou a ne ta druhá, jako u běžných vozů), samotná stavebnice vypadá polotovar na radikální překopávku. Je u toho sice i návod a mapa dílů, ale poněkud nesedí s realitou. na invenci stavitele je ponecháno víc, než by bylo milé. Nejsou někde fotky ze stavby, případně nějaký originál obrázek, jak by měltenhle služebák vypadat ve druhé epoše? Parostroj je v tomhle poněkud skoupý.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: čtv 23 lis, 2017 7:00 pm
od Střelec
Tak jsem to "Déčko" v H0 od Cekula nějak zbastlil. Na cvičení v letování je to poněkud drahý špás. Uhláky od Lepieše jsou o několik tříd kvalitnější (byť bez tištěného návodu), na rozdíl od téhle obludy se staví jako lego a drží pohromadě i v případě, že jsou lepené a ne pájené...

O "D" od Cekula tu někdo psal, že to stavěl a následně odložil nedodělané. Nedivím se.
Stavebnice zobrazuje nějaký rekonstruovaný atyp a ne běžnou verzi, známou z většiny výkresů. To se dá ale vzhledově upravit, když už ne rozměrově. Návod je sice poněkud vágní a pro začátečníka i zavádějící. To se dá taky přežít. Chybějící předleptaná drážka ohybu jednoho dílu skříně se dá vypižlat, neexistující detaily na spodku dobastlit (pokud je tam někdo chce). Nárazníky jsou dost zoufalé polotovary, o pár dílech netuším, proč tu jsou. Mezi díly jsou součástky na mě neznámou variantu kinematik, které ale návod zcela pominul.
Na druhou stranu je řada dílů ve stavebnici navíc (někdy i trojmo). Nepoužitelné jsou bohužel takzvané masky podvozku - tedy vrstvené pružnice se zavěšením. Umístíme-li rozsochy do výřezů v rámu (musí se dopasovat) a pokusíme se umístit originální pružnice tak, aby seděly otvory pro hroty dvojkolí, budou na přilehlém konci vozu závěsy pružnic ve vzduchu před čelníkem někde tam, kde má být nárazník. Tudíž je třeba buďto sehnat masky-pružnice odpovídající délky, nebo odříznout jejich zavěšení a brutálně je připájet přes pružnice tak, aby se zmenšila jejich délka. Jinak je dobré nejprve seskládat pojezd a až pak ho ověsit detaily (schůdky atd.) - postupoval jsem z neznalosti opačně a naběhl si na vidle. Nakonec jsem to nějak sfackoval, s pomocí různých zbytků upravil vzhled střechy do doby před elektrifikací, podvozek opatřil odlévanými nárazníky a plastovými úchyty na spřáhla, nahodil klasické barevné schéma, zasklil okna dílem fólií a dílem Clearfixem, sesadil pojezd se skříní a nechal výsledek proschnout.

Když vezmu v potaz své problémy s pájením (výraz "jde mi to jak psovi pastva" je pro mou činnost dost optimistický), sám se divím, že jsem se dostal k pojízdnému stádiu. Koukatelné to je jen z dálky, něco snad možná částečně zachrání povrchovka. Bohužel kratší služebák pro nákladní vlaky II. epochy patrně nikdo jiný nenabízí a pro domácí kochací kroužek bude tenhle bastl stačit...

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: čtv 23 lis, 2017 10:31 pm
od hank
Střelec píše:Bohužel kratší služebák pro nákladní vlaky II. epochy patrně nikdo jiný nenabízí ...


Nabízí:
http://www.lepty.cz/petr/eshop/1-1-HO/2 ... bily-popis

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pát 24 lis, 2017 5:57 am
od Střelec
Podle výkresů na Parostroji by měl být ten služebák od Kubera o chlup delší, navíc v danou chvíli zrovna nebyl k mání "na placato" (na hotovém modelu se pájet vozy nenaučím). Kromě toho se mi líbí provedení s míň zaklenutou střechou. To ale nevylučuje, že si o časem taky pořídím. Jinak nabídka "hotovek" od Kubera má dost kolísavou kvalitu - perfektní kusy střídají nepovedené horory na kolečkách.

Na burze jsem pořídil něco velmi podobného v "no name" krabičce - podle řešení podvozku asi upravený Kleinbahn. Má svý vzhledový mouchy (výhledový okna nejsou výhledový), takže časem možná půjde o dům dál.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pát 24 lis, 2017 6:25 am
od hank
Střelec píše:Jinak nabídka "hotovek" od Kubera má dost kolísavou kvalitu - perfektní kusy střídají nepovedené horory na kolečkách.


To mi ještě chvíli vyprávěj... :roll: Už dvakrát jsem mu něco vracel na předělání. Ale jeho přístup k reklamacím je poctivý.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pát 24 lis, 2017 5:39 pm
od Střelec
Dvě použitelné fotky té obludky. Bohužel jsem přišel o obtisk na jeden bok - rozhodl se držet na pinzetě místo na vagónu. Budu muset na burze sehnat jiné. zatím to bude bez popisek.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pát 24 lis, 2017 8:10 pm
od Sandy
Krásný fotky. Připomínají mi kultovní fotku z 2. světový s názvem : "Boj černochů v tunelu"...

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: čtv 28 pro, 2017 5:52 pm
od Bw_Ig
Není to sice II.epocha, ale ten vůz by tam mohl zapadnout. Foto z vozovky jihlava roku 1970, svařování - oprava nízkostěného vozu bez brzdy, bohužel bočnice je zrovna sklopena, ale jediný čitelný údaj k identifikaci je rozvor 3,65 m. Pro modeláře několik drobných detailů na voze i pojezdu k dobrému motivu modelu.
Jihlava_dilny_vozovka,oprava2_1970_LTocik,RIC,300.jpg

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: čtv 28 pro, 2017 7:28 pm
od radeksindy
Zajímavá fotka, díky. Jedná se opravu jednoho z celokovových nízkostěnných vozů StEG, rozvor byl 3,66 m. Jeden stojí zachovaný v Jaroměři

_DSCF9055.jpg

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: čtv 28 pro, 2017 7:39 pm
od Bw_Ig
Pane kolego děkuji za objasnění, to jsem nevěděl, že by takový vůz ještě dodnes mohl existovat. Jen jsem skenoval několik negativů a fotek z depa Jihlava, a tahle mě zaujala, snad se někomu z modelářů bude hodit.
A...přeji Vám hodně zdraví a štěstí v Novém roce 2018.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pát 29 pro, 2017 8:04 pm
od Střelec
Omlouvám se, že to dávám sem. Pokoušel jsem se letos cca od května několikrát objednat leptané sady na vozy Zl v H0 od pana Lepieše (na mailu lepies@volny.cz), ale moje snaha zůstala bez odezvy. Nevíte, jestli nemá nový mail? Mám v pytlíku vyskládané plastové díly na jeden vůz (ZL bez šikmých výztuží a bez brzdy), které čekají na rozsochy a kování....

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pát 05 led, 2018 7:33 pm
od Střelec
V publikaci 1873-2003 Plzeňsko - Březenská dráha 130 let jsou na str. 135 - 142 dobové výkresy vozů této dráhy. Rozměrově jde většinou o krátké vozy vhodné někam na lokálku. Bohužel z výkresů nelze odhadnout některé konstrukční detaily (materiál podvozků, typ nárazníků a podobně). Nákladní vozy a možná i oddílový osobák se jako typy patrně dožily druhé a možná i třetí epochy, u luxusního vozu na koně a vyhlídkového vozu to (ve vyobrazené podobě) tak nějak nepředpokládám. Jeden z krátkých uhláků vypadá jako dříve probíraný prototyp od MŽ (měl ve verzi bez brzdy výklopné jedno čelo, nebo obě?). Osobně bych se rád časem pokusil o nízkostěnný vůz a vůz s klanicemi (str. 135 a 136). Bohužel není z výkresu jasné, jestli byly vozy celodřevěné. Lze někde nalézt nějakou tabulku, ze které by vyplynulo jejich označení u ČSD?

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pát 05 led, 2018 10:27 pm
od hank
Střelec: V té knížce píšou, co se dožilo let 1931 (osobní vozy) resp. 1935 (nákladní vozy). Z osobních vozů se roku 1931 nedožilo nic a 1 poštovní vůz, z nákladních roku 1935 2 uhláky a 5 piváků. Máš tam i přehled jejich řad a čísel, včetně majitelů piváků.