nákladní vozy II. epochy

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Zippich » čtv 16 pro, 2021 2:12 pm

Hezké a zajímavé. Díky za info. Nicméně jak vidím, výrobci modelů preferují novější varianty s delším rozvorem a kovovým pláštěm, aby je mohli uplatnit na trhu i v mladších epochách. Škoda...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod radeksindy » čtv 16 pro, 2021 8:30 pm

Rovné stěny snad obejvili už před válkou, poslední verze právě dělá BRAWA. Ale pokud chceš s prknama, stačí se vybrat správnou velikost :-)

_IMG_0182.jpg


_IMG_0183.jpg
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Zippich » čtv 16 pro, 2021 9:40 pm

Roztomilé italské prkeňáky, Radku. Taky bych je bral. Ale ve správné velikosti je zatím nikdo nedělá a na zahradní železnici bohužel doma nemám místo. No, aspoň zbyde na nějaké domácí Reichsbahny. Výhoda mé velikosti je, že člověk nemusí mít doma všechno...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod kinkH0 » čtv 16 pro, 2021 11:25 pm

Zajímavé informace o italských vozech jsou na tomto odkazu:

https://www.modellbahnfrokler.de/umbau/ ... wagen.html
kinkH0
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon 16 zář, 2019 5:39 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Petr Berka » ned 24 dub, 2022 6:27 am

Nějak nám ta druhá epocha usnula...nebo ne?
Nové vozy vznikají...jen pomalu.
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Petr Berka dne pon 25 dub, 2022 10:55 am, celkově upraveno 1
http://www.petr.berka.biz
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Myšpulín » ned 24 dub, 2022 10:51 am

Vypadá hezky. Jaký má rozvor?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Petr Berka » ned 24 dub, 2022 11:31 am

4,4m, DF 17100 - 46-126 - 6-7177 lokálky Rak.-Mladotice.
http://www.petr.berka.biz
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » ned 24 dub, 2022 3:00 pm

Už aby to bylo. Vzhledem k mým malodráhám - čím kratší vozy, tím lepší. Šikly by se nějaké ultrakrátké zetky (kratší než Zl bez brzdy).
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Petr Berka » ned 24 dub, 2022 8:03 pm

Střelec píše:Už aby to bylo. Vzhledem k mým malodráhám - čím kratší vozy, tím lepší. Šikly by se nějaké ultrakrátké zetky (kratší než Zl bez brzdy).


Fotku, výkres...bez dokumentace to nejde. Krátké byly od KMB, později Roco, myslím původně SteG? Plánuji tu 5m.
http://www.petr.berka.biz
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » pon 25 dub, 2022 6:24 am

Něco je tady: download/file.php?id=44962&mode=view , download/file.php?id=44961&mode=view , download/file.php?id=44964&mode=view , download/file.php?id=44963&mode=view .
Ta zetka je víceméně ekvivalent toho, na co dělá polotovary pan Lepieš.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod radeksindy » pon 25 dub, 2022 8:34 am

Šikly by se nějaké ultrakrátké zetky (kratší než Zl bez brzdy).


To už moc nepůjde. Zavřené vozy ex StEG, které vyrábělo ROCO z forem KleinMB, představují vozy s délkou přes nárazníky 7,7 m. To je typická délka vozu přes nárazníky pro většinu hlavních drah postavených u nás od roku 1865 do konce 70. let. Běžné vozy kkStB, a tím pádem i většiny lokálek, jsou delší.

Dělat stavebnici vozů kkStB voz. sk. Ia, když jsou tu právě střihy a díly od V.Lepieše nemá smysl. Navíc pozdější variantu znovu oznámil Heris, tak doufáme, že ji snad z úcty k O.Kleinovi dotáhne do konce.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Petr Berka » pon 25 dub, 2022 10:56 am

radeksindy píše:
Šikly by se nějaké ultrakrátké zetky (kratší než Zl bez brzdy).


To už moc nepůjde. Zavřené vozy ex StEG, které vyrábělo ROCO z forem KleinMB, představují vozy s délkou přes nárazníky 7,7 m. To je typická délka vozu přes nárazníky pro většinu hlavních drah postavených u nás od roku 1865 do konce 70. let. Běžné vozy kkStB, a tím pádem i většiny lokálek, jsou delší.

Dělat stavebnici vozů kkStB voz. sk. Ia, když jsou tu právě střihy a díly od V.Lepieše nemá smysl. Navíc pozdější variantu znovu oznámil Heris, tak doufáme, že ji snad z úcty k O.Kleinovi dotáhne do konce.


To jsem si u Herise nevšiml, že by ji měl v plánu. No snad bude s lepším spodkem, než je na piváku, s ním jsem se vyvztekal dost.
http://www.petr.berka.biz
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » pon 25 dub, 2022 3:07 pm

Spoléhat na Herise? Takový optimismus už mě dávno přešel. Lepší Berka na kolejišti než Heris v připravovaných novinkách. Navíc na stále rozšířenější "mini" budou staré krátké vozy naprosto optimální. Ostatně variací na Zl a Ul bylo tolik, že by z nich šly sestavit celé soupravy, ve kterých by ani jeden vůz nebyl stejný. A to v současnosti žádný výrobce nepokrývá. Kleinmodel je v háji zeleném, Heris zatím jen slibuje, Roco je o náhodě/limitkách a Lepieš rozhodně není pro každého. Ostatně by se hodil i malý služebák pro nákladní vlaky, nejen pro osobáky. Cekul není ideální a Kuber taky ne. Možná by to chtělo i krátké "jednodvířkové" uhláky, ty by se taky šikly. Sety od Micrometakitu jsou sice pěkné jako investice, ale nevhodné pro běžný domácí provoz.

Pan Muras měl na březnové burze i vhodný stroj - 310.0 druhé série (lokomotiva "Gambrinus") dle jeho slov se skvělými jízdními vlastnostmi od nějaké prý italské firmy, ale cena byla opět investiční (snad 1600,- euro) a provedení příliš filigránské na běžný provoz.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Petr Berka » pon 25 dub, 2022 6:04 pm

Střelec píše:Spoléhat na Herise? Takový optimismus už mě dávno přešel. Lepší Berka na kolejišti než Heris v připravovaných novinkách. Navíc na stále rozšířenější "mini" budou staré krátké vozy naprosto optimální. Ostatně variací na Zl a Ul bylo tolik, že by z nich šly sestavit celé soupravy, ve kterých by ani jeden vůz nebyl stejný. A to v současnosti žádný výrobce nepokrývá. Kleinmodel je v háji zeleném, Heris zatím jen slibuje, Roco je o náhodě/limitkách a Lepieš rozhodně není pro každého. Ostatně by se hodil i malý služebák pro nákladní vlaky, nejen pro osobáky. Cekul není ideální a Kuber taky ne. Možná by to chtělo i krátké "jednodvířkové" uhláky, ty by se taky šikly. Sety od Micrometakitu jsou sice pěkné jako investice, ale nevhodné pro běžný domácí provoz.

Pan Muras měl na březnové burze i vhodný stroj - 310.0 druhé série (lokomotiva "Gambrinus") dle jeho slov se skvělými jízdními vlastnostmi od nějaké prý italské firmy, ale cena byla opět investiční (snad 1600,- euro) a provedení příliš filigránské na běžný provoz.


To bude 310.0 od Eisenbahn Canada...http://eisenbahncanada.com/?model-taxonomies=european-prototypes
Tak Déčko by se v Plzni zachtělo...bych neměl vyzrazovat ediční plán, dopadnu jako Heris, ale i Déčko se chystá. Ono má totiž hodně podobný spodek, jako krátké DF. O to je to snazší.
Plánů je hodně, času málo...tak další připravované ze mě nedostanete.
Obrázek
http://www.petr.berka.biz
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod radeksindy » úte 26 dub, 2022 10:23 am

Jenomže z pohledu celku, je celkem jedno od koho je stavebnice. Počet lidí ochotných a schopných si ji postavit to nezmění.

A taky to nevidím se stavebnicemi z 3D tisku tak růžově. Mám doma teď dvě stavebnice Ke/U, jedna už je prakticky hotová, druhá stojí pro nedostatek času. Skříň vozu z 3D tisku je velice křehká a zvlášť přečnívající sloupky, tenké detaily a obecně hrany jsou náchylné na poškození. Spasování skříně s leptaným spodkem je náročné a pokud má někdo horší jemnou motoriku a má problém postavit někeré stavebnice, tak tady to není lepší. A pokud to modelář nestaví do vitríny, ale do provozu, tak čas ukáže kolik toho podobné konstrukce vydrží.

_Ke.jpg


U starších DF nebo zavřených vozů toho k ulomení tolik nebude.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků