Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Střelec píše:Už aby to bylo. Vzhledem k mým malodráhám - čím kratší vozy, tím lepší. Šikly by se nějaké ultrakrátké zetky (kratší než Zl bez brzdy).
Šikly by se nějaké ultrakrátké zetky (kratší než Zl bez brzdy).
radeksindy píše:Šikly by se nějaké ultrakrátké zetky (kratší než Zl bez brzdy).
To už moc nepůjde. Zavřené vozy ex StEG, které vyrábělo ROCO z forem KleinMB, představují vozy s délkou přes nárazníky 7,7 m. To je typická délka vozu přes nárazníky pro většinu hlavních drah postavených u nás od roku 1865 do konce 70. let. Běžné vozy kkStB, a tím pádem i většiny lokálek, jsou delší.
Dělat stavebnici vozů kkStB voz. sk. Ia, když jsou tu právě střihy a díly od V.Lepieše nemá smysl. Navíc pozdější variantu znovu oznámil Heris, tak doufáme, že ji snad z úcty k O.Kleinovi dotáhne do konce.
Střelec píše:Spoléhat na Herise? Takový optimismus už mě dávno přešel. Lepší Berka na kolejišti než Heris v připravovaných novinkách. Navíc na stále rozšířenější "mini" budou staré krátké vozy naprosto optimální. Ostatně variací na Zl a Ul bylo tolik, že by z nich šly sestavit celé soupravy, ve kterých by ani jeden vůz nebyl stejný. A to v současnosti žádný výrobce nepokrývá. Kleinmodel je v háji zeleném, Heris zatím jen slibuje, Roco je o náhodě/limitkách a Lepieš rozhodně není pro každého. Ostatně by se hodil i malý služebák pro nákladní vlaky, nejen pro osobáky. Cekul není ideální a Kuber taky ne. Možná by to chtělo i krátké "jednodvířkové" uhláky, ty by se taky šikly. Sety od Micrometakitu jsou sice pěkné jako investice, ale nevhodné pro běžný domácí provoz.
Pan Muras měl na březnové burze i vhodný stroj - 310.0 druhé série (lokomotiva "Gambrinus") dle jeho slov se skvělými jízdními vlastnostmi od nějaké prý italské firmy, ale cena byla opět investiční (snad 1600,- euro) a provedení příliš filigránské na běžný provoz.
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků