- Sestava oboustranné brzdy s držákem "Y"
- SestavaBrzdy_Epocha2_Verze-Y-oboustranna.jpg (23.18 KiB) Zobrazeno 5931 krát
V příloze přikládám sestavu brzdy nákladních vozů II.epochy, s držákem "Y" uprostřed, oboustrannou. Stavím pojezdy pro uhláky právě s tímto systémem brzdy, a narazil jsem na toto dilema. Brzdoví u jednoho kola má na jedné straně delší zdrž (doufám, že se ten svislý držák brzdového špalíku takto jmenuje) a na druhé straně kratší. Když studuji fotky různých vozů s tímto typem oboustranné brzdy, tak mám pocit, že to je pokaždé jinak. Mám dokonce i jiné schéma této brzdy, oboustranné s držákem Y, a tam jsou táhla uspořádána jinak. Chci to mít na modelech správně, takže za předpokladu, že plošinka s klikou ruční brzdy je na LEVÉ straně, je pořadí brzdových zdrží
1. Dlouhá, krátká, dlouhá, krátká
2. Dlouhá, krátká, krátká, dlouhá
3. Krátká, dlouhá, krátká, dlouhá
Verzi krátká, dlouhá, dlouhá, krátká jsem neviděl, tak se na ni neptám.
Na výkrese vozu BEB je pouze schematický náčrt táhel, ze kterého délka zdrží není poznat. Na fotce vozu ATE vypadají všechny stejně dlouhé. Na výkrese pivního vozu s rozvorem 3,8 m s plošinkou to vypadá na variantu 1. V modelu chci mít sestavu brzdy naznačenu alespoň ve střední části vozu, chci, aby tam táhla byla vidět, k příčné spojnici krajních zdrží táhla nepovedu, protože by to bránilo vyjmutí dvojkolí, budou jen naznačena uprostřed vozu ale nedotažena až za osu dvojkolí. Fotky různých vozů vypadají, že se v praxi vyskytly všechny uvedené varianty, zatím jsem na modelu použil variantu 1, tj. dlouhá krátká dlouhá krátká, ale to je prototyp na zkoušku. Celkem jich v první sérii budu mít 15 a chci to mít správně. Děkuji