nákladní vozy II. epochy

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » pon 05 úno, 2018 10:23 pm

Tak mám i fotku kompletního vozu Jhe 76630......
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » úte 06 úno, 2018 5:40 pm

Díky!
Osobně jsem uvažoval o použití olověného plechu, do kterého bych naryl prkna, případně o bloku olova odlítém či vyseknutém tak, aby pasoval mezi postranice rámu. O dokonalost spodku mi až tak nejde - za jízdy stejně není vidět a jízdní vlastnosti u mě mají přednost.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » sob 10 úno, 2018 8:52 am

Včera v Drážďanech jsem pořídil PEHO mosazná pouzdra a ty se do rozsoch pana Lepieše dají vpasovat. 2 mm vrtákem se rozšíří dírka v hlavní části rozsochy, musí se to dělat opatrně, je to tak-tak, pak se dá pouzdro na pevnou podložku špičkou nahoru a natlačí se na něj rozsocha seshora. Napasování probíhá jen pod mírným tlakem, kolem pouzdra třeba hranou pilníčku, jde to snadno. Další vrstva už vrták 2 mm nesnese, tam ale stačí kulatým pilníkem opatrně otvor rozšířit. Protože je pouzdro do špičky, poslední vrstvě už nic nepřekáží, stejně tak jako nasazení ložiskového tomku. Vyzkoušel jsem to pro TT.
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » sob 10 úno, 2018 11:31 am

... domku, samozřejmě. Funguje to, čtyři rozsochy za cca 2,5 hodiny, ale to je tím opatrným převrtáváním dírek a rozšiřováním jiných pilníkem. Mosazná pouzdra jsou krásně usazená, nevyčnívají, takže mohu přistoupit na stavbu vozu. Jelikož nemám žádnou stavebnici, ty přijdou až na další modelářský víkend, tak jsem zvolil kompletní stavbu z evergreenů a mosazných profilů - Vůz Zdv s lomenou střechou, starý rakouský typ, byl i u MÁV. Skříň a pojezd bude z evergreenů, U a L profily na skříni budou mosazné. Tak uvidím o půlnoci, jak to dopadne... Předpokládám, že udělám hrubou stavbu a možná i nástřik, popisy nemám. Vůz jsem vybral proto, že nemá žádné zpevňovací kování v rozích a podobně :D
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » ned 11 úno, 2018 5:34 pm

Tak dospěl jsem do hrubé stavby, hotové je prakticky vše až na brzdařskou budku, kterou jsem zapomněl doma. Byl učiněn pokus postavit leptanou budku od pana Lepieše, ale ztroskotal jsem na některých dílech z "alobalu", jako třeba na krytu ruční brzdy. Celý lept zakrátko skončil v koši poté, co jsem si vzpomněl na všechna sprostá slova, která jsem se kdy naučil. Nicméně - z toho leptu leze použít čelní stěnu, kryt ruční brzdy bude asi nejlepší vybrousit nebo ho uříznout z kulatiny evergreen. Dále se dají použít rámy dveří. Těleso budky se nakreslí a vyřeže z evergreenu, oblepí se užitečnými díly a budka bude rychle hotova. Nevím jak schůdky, na ty už nedošlo, ale jestli jsou taky z alobalu, tak je třeba najít náhradní řešení. Takže budku doplním příště. Stupačky pod středními dveřmi ohnu až po nastříkání, aby se neohýbaly sem tam když to budu brát pořád do ruky. Jsou dosti jemné. Stupačky na plošinku jsou bytelného provedení z 0,3 mm plechu bez ohýbacích drážek, takže jsou pevné a plní účel, ke kterému byly stvořeny. Vůz má rozsochy z leptů pana Lepieše, upravené tak, aby se do nich vlezly ložisková pouzdra PEHO. Což se podařilo, vůz jezdí perfektně. Střecha není dutá, ale má v sobě bytelný střední trámek s horní plochou vybroušenou do zaobleného tvaru, přes to je natažen díl střechy z evegreenu 0,5 mm. Vůz je zatížen třemi matičkami uvnitř skříně a mosaznými díly, které jsem použil. Přemýšlel jsem jak udělat větrací otvory. První nápad byl narýhovat si na tenkou polystyrenovou desku hustou síť a vyřezat ji v potřebné velikosti, nakonec jsem použil lept - zbytky z jiného vozu. Není to ale podle skutečnosti, tak zvážím, jestli je tam nechat nebo to předělat.
Naposledy upravil UncleFardy dne ned 11 úno, 2018 5:40 pm, celkově upraveno 1
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » ned 11 úno, 2018 5:42 pm

Fotku zde umístí kolega, nejde mi to.....
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod ladiznet » ned 11 úno, 2018 5:46 pm

Obrázek
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod ladiznet » ned 11 úno, 2018 5:51 pm

Obrázek
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod radeksindy » pon 12 úno, 2018 10:46 am

Vypadá moc pěkně, dobrá práce. Pravděpodobně je postavený podle blattu státních drah nebo typáku, který byl publikován kdysi v Železničáři. Na nich jsou skutečně větrací otvory ve druhém a třetím poli zkraje. Stejný typák je v Röllově encyklopedii. Ale ve skutečnosti měly vozy větrací otvory ve druhém a čtvrtém poli, alespoň fotky a výkresy nic jiného neznají. Ledaže by to byl nějaký prototyp, ale nejsou pro to žádné důkazy. A ještě upozornění předem, existuje i typák a výkres s vozem bez brzdy (rozvor 6,7 m), ale ten se pro státní dráhy nikdy nevyráběl. Nestavět 8)
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » pon 12 úno, 2018 12:21 pm

Děkuji za uznání, zabrat mi dala střecha. Dorána mi mozek sešrotoval stavbu budky a bylo jasno, jak snadno udělat ten nešťastný kryt ruční brzdy i z toho "alobalu" (plech 0,2 mm odleptán do půlky). Ta budka totiž vypadá velmi dobře a bylo by ji škoda na ten model nedat k ostatním detailům. Je to stavěno podle tohoto výkresu:

Zavreny_Zdv_kkStB.jpg
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » pon 12 úno, 2018 12:38 pm

Příště, až zas vyberu něco ke stavbě, tak to předem zkonzultuji :D
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod radeksindy » pon 12 úno, 2018 5:17 pm

Ano, to je Röllovy encyklopedie, kde byla jako předloha použit list z katalogu kkStB, ale podle něj se nakonec asi nevyrábělo. Nevím jak to máš přidělaný, ale snad ten jeden půjde přelepit o pole blíže ke dveřím. Moc se mi to líbí, těším se na pokračování.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » pon 12 úno, 2018 6:04 pm

Je to lepené vteřiňákem. Můžu se pokusit to odlepit, u těch mosazných u profilů to docela šlo. Pak je nutné opatrně dlátkem odstranit vrstvu lepidla. Vteřiňák ten plast nenaleptává, jen na něm zanechává mírně vyvýšenou vrstvu, kterou lze sloupnout. Chce to jen nastavit správný úhel dlátka a nezarýt do plastu. skříň má dolní podlahu i rovný strop, na který jsou přilepeny díly střechy, které drží její tvar, takže model je docela pevný, což byl účel. Krátkou Zetku bych asi tak bytelně nedělal, ale zde jsem to považoval za účelné. Takže mírný tlak správným směrem by neměl vůz poškodit.
V Rollově encyklopedii je spousta užitečných informací a obrázků, ale toto je již potřetí, kdy vyobrazení neodpovídá skutečnému vozu...
Takže raději už předem :D prozrazuji, že jako další mám vyhlídnutý ke stavbě vůz na přepravu nábytku, v seznamu vozů ČSD snad je zařazen mezi soukromými vozy, a pokud by někdo měl plánek v lepším rozlišení, tak budu rád. Mám pocit, že to kdysi na diskusi dával Hank, ale jistý si tím nejsem:

Zavreny_Zld 520003_PrepravaNabytku.jpg


Fotku vozu nebo vozu hodně podobného mám, ne však s popisem ČSD, uvítám jakoukoliv radu (barva vozu, nějaké zvláštní nápisy kromě běžných). Děkuji předem.
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod vmucha » pon 12 úno, 2018 7:26 pm

Na každé lepidlo existuje ředidlo. To na vteřinová lepidla se jmenuje debonder anóbrž glue remover anóbrž rozlepovač a je běžně k dostání tam, kde se prodávají vteřiňáky. Tuba je zhruba stejně velká jako lepidlo.
Dláta tedy není potřeba.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod zmar » pon 12 úno, 2018 8:53 pm

Něco podobného také u Thoneta, ale bez brzdy.
Přílohy
thonet1.jpg
zmar
 
Příspěvky: 188
Registrován: sob 07 čer, 2014 7:00 am

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků