radeksindy píše:Jenomže vozy 7. vozové skupiny měly i jiné budky, jiný střední sloupek, jiné výztuhy a k tomu výkresy neznám, ani jejich čísla.
No, jako první je si nutno uvědomit způsob fungování výkresové dokumentace té doby - výkres 25001 a 25002 jsou tzv. ministerské výkresy z roku 1920 - konstrukční skupina If, později 7, z těchto výkresů si vagónky kreslily své výrobní výkresy, včetně typvých výkresů, ty většinou 1:30, mám tyto výkresy z vagónek Freistadt (dnes Karviná), Česká Lípa, Kolín a např. výšky vozů se liší.
Ale již v roce 1922, konkrétně v červnu vydává ministerstvo výkres 25900 vozu řady "U" sk. Ig tedy později sk 8. (zde mám ministerský pouze vůz s boudou), tedy že by mezi srpnem 1920 a červnem 1922 byly vydány další ministerské výkresy s úpravami řady "Ke/U" silně pochybuiji - nestačily by se dostat do výroby. A tento výkres 25900 již má např. otočené sloupky z profilu U80.
Takže jiné sloupky uprostřed, zesílení horního vazníku, zesílení sloupků u dveří (ty např. bez svařování nebylo možné udělat - a to v roce 1920-30 určitě nebylo) jdou buď na vrub jednotlivých provedení z různých vagónek nebo pozdějšími úpravami.
radeksindy píše: Mezi modelářsky zásadnější rozdíly bych zařadil menší rozvor u vozu bez brzdy (3,79 m), vyšší skříň, sloupky z U profilů atd. Výrazně jiná byla konstrukce spodku vozu.
Zde bych opět polemizoval, spodek vozu na obou výkresech je zcela shodný - podélníky vnější U240, vnitřní U120, příčníky U120 - navíc rozměrově téměř na mm identické rozměry, stejné je to i na továrních výkresech překreslených z roku 1929. Výška skříně - ta kolísá podle výrobní firmy
a ten rozvor u vozů bez brzdy - ano to je pravda.