UncleFardy píše:Může mi prosím někdo potvrdit, z jakého materiálu ty klanice byly?
Tak například oplenové vozy Jhe dodané v roce 1911 Ringhofferem pro vyšebrodskou místní dráhu měly klanice z ocelových U-profilů 80x70 mm.
Oplenové vozy Jd z roku 1922 měly na oplenu kované klanice, ve spodní části průřezu 110x90 mm, nahoře kované do kruhového průřezu a s oky na řetěz.
Vozy ČSD Ndk vozové skupiny 6 (tj. německého původu) o rozvoru 6,5 m měly ploché klanice ze smrkového dřeva průřezu 250x65 mm. Jiné vozy téže řady a vozové skupiny o rozvoru 8 m měly kromě 12 dřevěných klanic 250x60 mm ještě 4 klanice ocelové z U-profilů 100x100x10 mm.
Vozy Nd (po válce -> Nsk) vozové skupiny 8 z roku 1935 o rozvoru 9 m a poválečné vozy Otdr vozové skupiny 10 na jednotném spodku o rozvoru 6,5 m měly klanice z ocelových U-profilů 70x80x8 mm.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.