Stránka 1 z 1

Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: sob 21 lis, 2015 6:08 pm
od hoenig
Mnoha modeláři realizovaná přestavba nákladního vozu Vtr firmy Piko, která de-facto nepřináší žádná vylepšení oproti pracím jiných modelářů. Pro mě osobně jsou ale tyto vozy srdeční záležitostí, jde možná o jediný vůz, který byl realizován dle československé předlohy - a na svou dobu byl zpracován skvěle, přesvědčil mě sběhnout z modelového měřítka TT a stát se Hánulkařem, čehož doposud nelituji :).
Celá přestavba je popsaná zde: http://rotormania.cz/goodswagon-vtr.html
a několik obrázků hotových modelů :
VtrPhoto06Small.jpg

VtrPhoto07Small.jpg

VtrPhoto10Small.jpg

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: sob 21 lis, 2015 8:53 pm
od greenery
Moc pěkný. Nemám vtr od Pika zrovna v hledáčku, ta vysoká podlaha je jeden z důvodů.
Takže tohle řešení s náhradou podlahy mě zaujalo. ...a patina vodovou barvou....

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: ned 22 lis, 2015 3:32 am
od hoenig
Souhlasím, ta vysoká podlaha vypadá nemodelově, ale nejen to, standardní náklady - uhlí, písek - se do vozu "nevejdou". Navíc celý vnitřek vozu je lakován šedou barvou, podlaha je bez naznačení dřevěných fošen, vnitřní strany bočnic jsou na rozdíl od modelu Vtr od Vacka hladké, bez naznačení prolisů (ostatně sám jsi byl v diskuzi viewtopic.php?f=15&t=4533 :wink: ). Po této úpravě odpovídá vnitřní výška bočnic vozům ROCO a Fleischmann. Tloušťka bočnic i proporce, podle mě, odpovídají taktéž (vozy Vte od Roco podstupují stejnou podlahovou kůru, porovnával jsem oba vozy nastříkané základovou barvou, zaměňoval podvozky...)

Pokud jde o tu vodovou barvu - tak to opravdu funguje (samozřejmě barva musí zaschnout). K tomuto postupu jsem přistoupil prapůvodně s nedůvěrou, de-facto jsem k tomu byl donucen. Tenká vrstva laku, kterou nanáším po aplikaci obtisků, mnohdy nevydržela moji proceduru vtírání "zašlých nečistot" do prolisů, rohů a hran modelu velmi naředěnou emailovou barvou :| . Samozřejmě, model musí být perfektně odmaštěn a po aplikaci suchých patinátorů přelakován několika vrstvami bezbarvého laku.

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: ned 22 lis, 2015 4:42 pm
od E27
Chcem sa opýtať na to závažie. V pôvodnom PIKO boli plechy. Ako ste to vyriešili? Nepochopil som to.

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: ned 22 lis, 2015 7:49 pm
od hoenig
Závaží vyplňuje celý prostor vnitřku vozu - jak jeho šířku, tak délku kromě rohů - přímo na toto závaží lepím balzu, kterou napustím velmi ředěnou emailovou barvou.
VtrPhoto12Small.jpg

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: úte 24 lis, 2015 4:22 pm
od Mcx
Tak úzké podlahové desky nikdy ve vozech nebyly, minimální šířka 150 mm, skutečnost spíše 200 mm.

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: úte 24 lis, 2015 6:46 pm
od hoenig
Děkuju za upozornění :) . Šířky fošen jsem bral od oka :?. u dalších vagónů si už dám pozor. Pro kontrolu, o kolik jsem "ulít" : správně by šířka v měřítku 1:87 měla tedy být 1,7-2,3mm, moje kontrolní fošna, kterou jsem vložil do vagónu, má necelé 2mm (některé fošny jsou OK - spíš na dolním limitu, některé jsou opravdu podměrečné :? )
VtrPhoto13Small.jpg

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: ned 02 črc, 2017 11:05 am
od Sandy
V dobách největší slávy dodávala fa Vacek návod na použití přiložených doplňků (brzdy, madla apod.). Kdysi jsem ho měl, ale teď ho nemohu najít. Nemáte ho, prosím, někdo k dispozici? Jde mi hlavně o brzdy DAKO/Božič.

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

PříspěvekNapsal: pon 03 črc, 2017 11:08 am
od hoenig
Nemám :( . Všechny doplňky (madla, schůdky, ruční brzdu) jsem se snažil napodobit dle fotografií volně přístupných na Internetu.