Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod hoenig » sob 21 lis, 2015 6:08 pm

Mnoha modeláři realizovaná přestavba nákladního vozu Vtr firmy Piko, která de-facto nepřináší žádná vylepšení oproti pracím jiných modelářů. Pro mě osobně jsou ale tyto vozy srdeční záležitostí, jde možná o jediný vůz, který byl realizován dle československé předlohy - a na svou dobu byl zpracován skvěle, přesvědčil mě sběhnout z modelového měřítka TT a stát se Hánulkařem, čehož doposud nelituji :).
Celá přestavba je popsaná zde: http://rotormania.cz/goodswagon-vtr.html
a několik obrázků hotových modelů :
VtrPhoto06Small.jpg

VtrPhoto07Small.jpg

VtrPhoto10Small.jpg
Uživatelský avatar
hoenig
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 05 kvě, 2013 3:54 pm

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod greenery » sob 21 lis, 2015 8:53 pm

Moc pěkný. Nemám vtr od Pika zrovna v hledáčku, ta vysoká podlaha je jeden z důvodů.
Takže tohle řešení s náhradou podlahy mě zaujalo. ...a patina vodovou barvou....
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod hoenig » ned 22 lis, 2015 3:32 am

Souhlasím, ta vysoká podlaha vypadá nemodelově, ale nejen to, standardní náklady - uhlí, písek - se do vozu "nevejdou". Navíc celý vnitřek vozu je lakován šedou barvou, podlaha je bez naznačení dřevěných fošen, vnitřní strany bočnic jsou na rozdíl od modelu Vtr od Vacka hladké, bez naznačení prolisů (ostatně sám jsi byl v diskuzi viewtopic.php?f=15&t=4533 :wink: ). Po této úpravě odpovídá vnitřní výška bočnic vozům ROCO a Fleischmann. Tloušťka bočnic i proporce, podle mě, odpovídají taktéž (vozy Vte od Roco podstupují stejnou podlahovou kůru, porovnával jsem oba vozy nastříkané základovou barvou, zaměňoval podvozky...)

Pokud jde o tu vodovou barvu - tak to opravdu funguje (samozřejmě barva musí zaschnout). K tomuto postupu jsem přistoupil prapůvodně s nedůvěrou, de-facto jsem k tomu byl donucen. Tenká vrstva laku, kterou nanáším po aplikaci obtisků, mnohdy nevydržela moji proceduru vtírání "zašlých nečistot" do prolisů, rohů a hran modelu velmi naředěnou emailovou barvou :| . Samozřejmě, model musí být perfektně odmaštěn a po aplikaci suchých patinátorů přelakován několika vrstvami bezbarvého laku.
Uživatelský avatar
hoenig
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 05 kvě, 2013 3:54 pm

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod E27 » ned 22 lis, 2015 4:42 pm

Chcem sa opýtať na to závažie. V pôvodnom PIKO boli plechy. Ako ste to vyriešili? Nepochopil som to.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod hoenig » ned 22 lis, 2015 7:49 pm

Závaží vyplňuje celý prostor vnitřku vozu - jak jeho šířku, tak délku kromě rohů - přímo na toto závaží lepím balzu, kterou napustím velmi ředěnou emailovou barvou.
VtrPhoto12Small.jpg
Uživatelský avatar
hoenig
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 05 kvě, 2013 3:54 pm

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod Mcx » úte 24 lis, 2015 4:22 pm

Tak úzké podlahové desky nikdy ve vozech nebyly, minimální šířka 150 mm, skutečnost spíše 200 mm.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod hoenig » úte 24 lis, 2015 6:46 pm

Děkuju za upozornění :) . Šířky fošen jsem bral od oka :?. u dalších vagónů si už dám pozor. Pro kontrolu, o kolik jsem "ulít" : správně by šířka v měřítku 1:87 měla tedy být 1,7-2,3mm, moje kontrolní fošna, kterou jsem vložil do vagónu, má necelé 2mm (některé fošny jsou OK - spíš na dolním limitu, některé jsou opravdu podměrečné :? )
VtrPhoto13Small.jpg
Uživatelský avatar
hoenig
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 05 kvě, 2013 3:54 pm

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod Sandy » ned 02 črc, 2017 11:05 am

V dobách největší slávy dodávala fa Vacek návod na použití přiložených doplňků (brzdy, madla apod.). Kdysi jsem ho měl, ale teď ho nemohu najít. Nemáte ho, prosím, někdo k dispozici? Jde mi hlavně o brzdy DAKO/Božič.
Naposledy upravil Sandy dne stř 05 črc, 2017 7:38 am, celkově upraveno 1
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Nákladní vůz Vtr - přestavba Piko H0

Příspěvekod hoenig » pon 03 črc, 2017 11:08 am

Nemám :( . Všechny doplňky (madla, schůdky, ruční brzdu) jsem se snažil napodobit dle fotografií volně přístupných na Internetu.
Uživatelský avatar
hoenig
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 05 kvě, 2013 3:54 pm


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků