Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Za sebe tedy už jen vložím drzý požadavek o konkrétní předlohu: hledám 4n kotlák s oranžovým pruhem a nápisem čpavek konkrétního čísla z osmdesátých let a méně. Podniková příslušnost libovolná. Máte někdo?Jirka78 píše:......Značení - u nás všechny mají oranžový pruh, mohou být bez nápisu, nebo s ČPAVEK, AMONIAK, NH3, ČPAVEK KAPALNÝ, ČPAVEK BEZVODÝ - eventuálně další kombinace uvedeného. .....
E27 píše:Jirka78, v Dusle šaľa to majú ako vedlajší výrobný produkt, nie ako odpad z chladiacich zariadení. Je mi to zvláštne, pretože čpavková voda je špecifická chemická zlúčenina vzorec NH4OH.
To, čo u Vás likvidujete, môže byť čpavková voda, ale táto musí mať koncentráciu presne 24 alebo 25% vo vode. Inak to je čpavkový kal a nie produkt, ktorý sa balí a predáva.
Svratka píše:Tempotaxi:
Uvítal bych více fotografií na dané téma. Každý poznatek je cenný, dostupných informací o vozech je pramálo. Ještě snad dotaz k výše uveřejněným fotografiím, lze doplnit datování a lokalizaci snímků? Děkuji.
MirekTT píše:Děkuji za informace a fotky. Tak nějak jsem si byť nerad myslel, že to asi je. Dvounápravový vůz vysloveně na převoz čpavku s nápisem v oranžovém pruhu neexistoval. Což je škoda, hodil by se mi víc. Postavím tedy 4n, možná dokonce ten slovenský, který to měl na Břeclavsko nejblíž.
Zkusím se ptát dále. V rámci oživení zamýšleného vlečkového provozu bych si ještě rád pořídil kotlový vůz na přepravu čpavkové vody. Nevím přesně, k čemu tahle komodita sloužila, ale mohl bych ji považovat za odpad při výplachu chladícího systému v masokombinátu?
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků