Stránka 24 z 25

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: čtv 05 pro, 2019 6:28 pm
od Tempotaxi
To domalování není žádný problém.
Ale problém je, že ve stavebnici není žádný návod na stavbu. Jsou jen tištěné celkové fotky, šipky a čísla. Takže modelář, ani neví, co vlastně sestavuje, co a jak má být natřeno. Ale to hlavní se nezná, postup stavby, co přilepit hned a co potom.

Ale jinak děkuji za osvětu. :idea:

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 06 pro, 2019 8:55 am
od BohousP
Vladimír_B píše:Dobrý večer, další moc pěkná práce,...
Přeprava VeVERky je focena v Blavě, trasa Plz Škoda Gigant - Blava, zřejmě do zimního přístavu a export do SSSR, Slováci totiž mají jen čtyřstovky. Fauni jsou z ČSAD PS.
...

Ano, je to na nábřeží Dunaje (před mostem SNP - to je ten, na kterém přistálo UFO :lol: ). Transport jsem viděl na vlastní oči, jel do bratislavského přístavu na nakládku na loď do SSSR.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 07 pro, 2019 10:47 am
od Tempotaxi
PŘEPRAVA TLAKOVÉ NÁDOBY REAKTORU VVER 1000
https://www.youtube.com/watch?v=ZwSypRp39wE
Trasa reaktoru:
Obrázek
Plzeň - žst. Batelov - vlak.
Žst, Batelov - Bratislava přístav - silnice.
Bratislava - Belene - loď.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pon 09 pro, 2019 10:37 pm
od Vladimír_B
Jen dovětek: z boku by to mělo vypadat takhle https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka ... 3050#photo (v pozadí plošina Simon na Vejdě) a taky je dle stínů ochoz z tahokovu (síťoviny), dále je otázkou, zda-li některé plošiny neměli z výroby oranžové kabiny - podvozek to má z kropičky, ale opět nevím z čeho výrobce MM vycházel. Používali se různé podvozky (RTH x RTHP), různé kabiny, různé nástavby, různé adaptéry a taky může být podvozek o mnoho let starší než nástavba, resp. než zástavba, příp. naopak. V neposlední řadě i vlastní dp si dokázaly spoustu věcí dodělat a předělat, příp. si provést přestavbu na plošinu. Třeba v Brně si nahrazovali trambusové kabiny kabinami vlastní výroby s čely z ŠM11 po vzoru Schörlingů. A taky kde se vzal ten rok 73, byly i starší vz.
Na dráze se v posledních letech používali/jí obdobné plošiny na MV 97 a VNPŽ 312 na MV80...

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 18 led, 2020 12:41 pm
od sion
Měl bych na Vás dotaz, našel by se někdo kdo by měl detailnější fotky předních adaptérů na dvoucestnou V3Sku? Pokusím se o valník, zadní adaptér není problém ale ten sklopný přední nevím jak je uchycen k nápravě a jak je zajištěn ve sklopené a přepravní poloze.Díky

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: ned 26 led, 2020 7:47 am
od viky
Přikládám pár fotek starých vozů.
K čemu tyto vozy sloužily?

https://kowallski.rajce.idnes.cz/Pracovni_vozy/

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: ned 26 led, 2020 8:18 am
od Tempotaxi
Pokud se nepletu, tak se jedná o vozy na prohlídky a opravy tunelů.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: ned 26 led, 2020 8:30 am
od viky
Taky mne to napadlo podle těch lamp nebo jak to nazvat ale nikdy jsem to neviděl.
Ty první dva vozy mají lavice na sezení.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: ned 26 led, 2020 9:28 am
od Tempotaxi
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: ned 26 led, 2020 9:36 am
od Tempotaxi
Stavba modelu podle fotek na přání modeláře.
Švýcarská úzkorozchodná železnice. Souprava na prohlídku a opravu tunelů.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: stř 11 bře, 2020 4:35 pm
od Tempotaxi
Dalším model bude dílenská pracovní souprava, která stojí v depu České Budějovice.
Obrázek
Oba vozy jsou trvale spojeny. Jeden vůz má krátkou a druhý dlouhou konstrukci. Na obou čelech jsou nárazníky a šroubovka. Pokud má někdo velké depo a dílnu na opravu lokomotiv, tak může být na takových vozech naložena nějaká část stroje, která se bude třeba převážet na opravu nebo montáž.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: stř 11 bře, 2020 5:03 pm
od Tempotaxi
Sestava je docela jednoduchá. Plastové destičky a profily. Ze stavebnice zbylo pár plechových dílů na výrobu dvounápravového podvozku, do kterého jsem přidal bronzové ložiskové domky. Dále jsou potřeba dvojkolí o průměru 8,0 mm. A základ dvou plošinových vozů je hotov.
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: čtv 12 bře, 2020 11:40 am
od Tempotaxi
Každý vozík dostal na jednom čele narážecí díl. Výšku nárazníků jsem musel upravit podle továrního modelu.
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 14 bře, 2020 11:34 am
od Tempotaxi
Pak se naznačila automobilová brzda a doplnil se vzduchový válec. Pak se model stříknul, patinoval a zajistil se matným lakem.
Soupravička je hodně lehká a dávat zespodu zátěžový plech se mně nechtělo. V šuplíku mám už dlouho ze starých modelů neodizolovaná dvojkolí, která nejsou už potřeba. Tak jsem vlastní kola sundal a umístil na vozíky. Takže, mám soupravu, která zrovna přepravu kole za soustružny na jiné pracoviště.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ještě se bude muset vymyslet nějaké tažné zařízení, které by nehyzdilo vzhled pracovní soupravy. Jistě to bude nějaký zahnutý drátek, za který se pak lze připojit očkové spřáhlo.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 14 bře, 2020 6:03 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
co si pamatuju, tak do MOVA dvojkolí chodily v celku z Bohumína, a demontovaná se během oprav nerozebírala. Tam se dělaly generálky vozů, ale měnila se vždy celá dvojkolí. Soustruhy (kolové) byly také na celá dvojkolí.
Tak nevím jestli by v depu rozebírali nápravy. Dovedu si představit stahování obručí, ale nezdá se mi rozebírání na osu a disky.