Stránka 23 z 25

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 23 lis, 2019 7:21 pm
od Tempotaxi
Dále vše nabarvit, přidat obtisky, udělat patinu a vše pak stříknout matným lakem.
Pak zase prohledat šuplík a všechny možné drobnosti přidat na vůz.
Na střechu je položen térový papír, který se nepovedl uříznout přesně. Každé pole má jinou délku.
A takto vznikl dílenský vůz PV 750.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 23 lis, 2019 7:23 pm
od Tempotaxi
A budoucí souprava může třeba vypadat takto. Ještě přidat MUVku.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: ned 24 lis, 2019 2:28 pm
od Tempotaxi
Ještě přidám další fotku přívěsného plošinového vozíku PVK č. 144, který má sklopnou korbu. Na čele vratné pružiny.
Obrázek
O něco výše jsem dával vozík PVK č. 234 a zde je fotka z opačné strany.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 9:25 am
od Tempotaxi
Další stavbou bude dvoucestný nákladní automobil.
Koupil jsem si stavebnici od firmy „Master Model“.
Obrázek
Jedná se o model Škoda 706 RTN – VNP. Vůz má nastavitelnou pracovní plošinu 400/500 HP a kolejový adaptér K – 81.
Výrobu provádělo „Železniční stavitelství Praha“ v roce 1973 a vlastní výroba se prováděla v závodě v Benešově u Prahy.
Na krabičce a na fotce, která je součásti návodu se pravděpodobně jedná o pardubický trambus, který se vyznačuje tím, že nástavba má na boku čtyři schránky.
Obrázek
V Benešově u Prahy je trambus, který na každé straně nástavby pět schránek a celá nástavba je více posazena blíže ke kabině vozu.
Obrázek
Obrázek
Takto upravený vůz je využíván v tramvajové nebo trolejbusové dopravě pří stavbě a údržbě troleje. Dále se vůz používá při stavbě a údržbě elektrické osvětlení a dopravního značení.
Zda se vůz někdy objevil i na kolejích ČSD, tak to vůbec netuším.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 9:38 am
od Tempotaxi
Stavebnice obsahuje resinové díly a leptaný dílek.
Obrázek
Obrázek
Jen je na škodu, že ve stavebnici není více leptaných dílů a pár obtisků.
Dále návod na stavbu by mohl být lépe propracován. Modelář pak opravdu neví, kam požadovaný díl správně umístit.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 9:48 am
od Tempotaxi
Nejprve jsem sestavoval podvozek trambusu. Problém byl, kam přesně umístit kolejový adaptér, jak ho seřídit, aby přední náprava byla ve vzduchu a zadní náprava se dotýkala kolejnice.
Odrazky a zadní skupinová světla jsou leptané díly od Haulera.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Na železniční kolejnici to pak vypadá takto. :D :)
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: čtv 28 lis, 2019 6:59 pm
od Tempotaxi
Dále jsem se pustil do sestavení trambusové kabiny. Přidal jsem tam jedno zrcátko, které je od Haulera. Pak stříknout a ručně dobarvit. Skla tam po vsunutí zapadnou přesně. Potom se kabina přilepí na místo. Ještě se přidají přední lapače nečistot.
Spodek nástavby byl šikmo uříznutý, tak se musel pomocí plastových pásků srovnat do roviny a přebrousit. Spodek nástavby se také stříkne a ručně se dobarví. Je škoda, že detaily nástavby nejsou leptané. Pak se přilepí na rám vozu.
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 6:48 pm
od Tempotaxi
Dále se sestaví zvedací zařízení. Bohužel není ve stavebnici žádný návod na jeho sestavení. Zvedák může být i funkční, ale některé spoje je potřeba znova vyrobit. Při funkčnosti se musí vyrobit i funkční hydraulický válec, který zvedá plošinu. Já jsem raději vše slepil, nastříkal, patinoval pracovní místa a usadil na místo.
Původní žebřík je moc robustní. Tak byla provedena nová výroba žebříku. Použil jsem leptaný žebřík a vždy na jednu stranu se nalepil pásek evergreenu a tím pádem byl lept plastický. Pak se slepí dva žebříky k sobě a přilepí se na místo, ve skutečnosti se žebřík podle výšky vysouvá.
Zábradlí na plošině jsem dal do pracovní polohy. Lepší by bylo, kdyby tento díl byl leptaný. Takhle to vypadá, jako dřevěná konstrukce.
Na spodek nástavby v horní části se přidalo průběžné madlo.
Plastové lapače nečistoty jsem přidal u předních kol.
Obrázek
Obrázek
Jak jsem uváděl, ve stavebnici není žádný obtisk. Tak se musí potřebné obtisky vyrobit.
Dále se možná na plošinu přidají pracovníci, kteří budou připraveni do akce. :mrgreen: Nebo budou mít po akci. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 9:19 pm
od Tempotaxi
Výroba obtisků se zdařila a postupně jsou obtisky umístěny na požadovaném místě. Přelakováno.
Model je hotov a každý může posoudit, zda se povedl.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 29 lis, 2019 9:45 pm
od Tempotaxi
Stavebnice trambusu a jeho vysokozdvižná plošina poslouží jako návod na stavbu MUVky 69-1192, která právě takovou plošinu má.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 30 lis, 2019 7:23 pm
od Tempotaxi
Úprava koupených modelů za pár minut.
Dvě drezíny Tatra 15 r. v. 1924 – 33.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 03 pro, 2019 7:25 pm
od Tempotaxi
Ještě přidám k trambusu krásnou momentku, která je z filmu „přeprava tlakové nádoby reaktoru VVER“. Na střeše trambusu je velký maják a u třetího trambusu je možná malý maják v prostředku střechy. Na nárazníku je bezpečnostní pruh. Film je datován do roku 1989.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 03 pro, 2019 7:59 pm
od Tempotaxi
Montážní plošina firmy Elektrizace železnic Praha, Plzeň-vozovna Slovany, 8.1.2017 , foto kv.
Obrázek
Při prohledávání internetu jsem narazil na tuto fotku zvedací plošiny, která je umístěná na liazce.
Je možné, že některý stavební podnik, který pracoval na železnici, mohl mít i starší provedení zvedací plošiny.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 03 pro, 2019 8:09 pm
od Tempotaxi
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: čtv 05 pro, 2019 5:12 pm
od Vladimír_B
Dobrý večer, další moc pěkná práce, VNP mě dost potěšilo a překvapila mě ta střední kabina. Dokud fungoval jejich web MMB, tak ji nabízeli s dlouhou "hasičskou" kabinou (dp Blava). Ohledně použití na železnici dost pochybuji - zdvih jen cca 5,5m, ale 100% to vyloučit nejde, plošiny měla (a má) i EŽ... A jen tak pro zajímavost třeba do Kábulu jsme dodali a postavili kompletní trolejbusový provoz i s 9Tr (levostranné). Chybou bylo, že jsme jim nedodali lidi, kteří by se o to starali. Skončilo to asi jako v Káhiře - hromada šrotu. No co, když si drábař zlomí nohu, tak ho přeci taky zastřelím (a sním)... :(
Výroba běžela od roku 1973 do devadesátek, vyrobeno přes sto ks (asi od oka), v 90. letech se vyráběla v Benešově i dvojitá nůžková PN-250 (sotva 20?) - to je to čudo na té poslední Liazce. Dnes tyhle plošiny vyrábí třeba SAZ, nebo Hanes - nástupce západoněmeckého Schörlingu (výrobce komunální techniky) - od nich k nám prapůvodně přišli v 60. letech - jedno VNP na podvozku MB (minimálně) a další nástavby se stavěly na trambály u Schörlingu - Praha a Brno, v 90. letech 3 ks odkoupila fa. Elektroline z Phy... Tyhle plošiny jsou celkem nesmrtelné. Např. fa. Dysk je repasuje, takže dvacet let na trambálu, dalších 18 na Midlineru a loni šup na Midlum. :D
K modelu: plošina je ve skutečnosti opravdu dřevěná http://skodabusklub.cz/cinnost/dalsiopravy/ , ale i přesto jsou ty šprušle moc silné a u strany žebříku to není rozděleno na 4 stejné díly, viz. fotky, aby se tam dalo prolést. Dále se mi nelíbí ty další schody na plošinu hned za kabinou - podle mě to patří jen k přednímu žebříku, ale nevím z čeho oni vycházeli. A mailer je tuším čtyř dílný. Model se Vám se povedl, jen bych izolátory pod plošinou natřel (bílá, hnědá, černá) a taky inklinátor je bílý/stříbrný s černým ukazatelem.
MUV je z Trenčianských Teplic na rozchodu 1000 mm, asi jediná drážní. Je tam krásně vidět inklinátor.
Přeprava VeVERky je focena v Blavě, trasa Plz Škoda Gigant - Blava, zřejmě do zimního přístavu a export do SSSR, Slováci totiž mají jen čtyřstovky. Fauni jsou z ČSAD PS.
Historicky se motorizované plošiny používají zhruba sto let a česká cesta původně byla (většinou) plošina střeše busu, autodílny (RN(D), S5T, V3S) a zdvih jedním obřím pístem...
Obdobně k nám přišli plošiny Simon a Slovácké strojírny UB vyráběly dost podobné plošiny MP...