Stránka 13 z 23

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2015 10:40 am
od Tempotaxi
Nářaďový vůz má ve vnitřním prostoru regály a kovářskou výheň. V regálech je pracovní ruční nářadí všeho druhu, zvedáky, zkratovací souprava, kladkostroje a místo na pracovní ošacení.
Jen mně není jasné, jak pracuje kovářská výheň ve voze. Je přeci potřeba přísun vzduchu a dostatečné odsávání. Zatím jsem se ničeho nedopátral.
:?: Má prosím někdo nějaké informace. :?:
Začátek stavby soupravy pro údržbu trakčního vedení.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2015 11:08 am
od Tempotaxi
V nářaďovém voze může být taková kovářská výheň, jako je na obrázku. Popřípadě jsou i výhně plynové. Ale vše bude jistě potřebovat nějaké odsávání.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pon 23 lis, 2015 10:21 am
od Tempotaxi
Historický záběr na elektro montážní soupravu.
Obrázek
Zdroj: http://www.mdc.sk/.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 19 pro, 2015 5:24 pm
od A2C
Tempotaxi píše:Vozy Paoj (POSISTA) jsem nedělal. Občas byla na pražské burze kmáni jen nástavba.
Obrázek
Zdroj:http://www.parostroj.net/katalog/nv/clanky/preprava_cementu/preprava_cementu.php3
Další je zde: http://www.litomysky.cz/vn/Paoj.htm
Stavba vozu je zase zde: http://media0.webgarden.name/files/media0:5105aa13c143d.pdf.upl/Stavba%20Paoj.pdf


Ďakujem! :) Dnes som bol prvý raz na Pražskej burze a vzal som posledný kus od výrobcu, tvrdil, že ďalšie už nebudú. Mal som šťastie :)

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2016 7:17 pm
od Tempotaxi
Ve starých výstřižcích jsem našel montážní vůz, ale zde je pak zajímavá informace. Všimněte si prosím bezpečnostních značek na voze. Jsou umístěny na čelních dveřích a bočních dveřích. Foto bude pocházek kolem roku 1983.
Obrázek
Další fotka je vozu, který je zařazen v betonářské soupravě. Zde je zase zajímavé rozdělení bočních polí. Pod a nad každým oknem je ještě přidané další lištování. Foto bude asi kolem roku 1985.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2016 7:35 pm
od Tempotaxi
Při stavbě dalšího montážního vozu je zase použita leptaná stavebnice, kterou vyrábí modely-mašinek. Stavba skříně vozu je stejná. Jen jsem vystřihl vyleptaná zamřížovaná boční okna a nahradil jsem je novým vyleptaným dílem, který je součástí leptané stavebnice. Tak mám možnost dva druhy leptaných mříží.
Vůz dostal barevné provedení montážních vozů CZ – TRAMO. Dále vůz může být označen řadou U-t nebo Uk.
Obrázek
Vozy jsou třeba na tomto webu:http://vlacky.webgarden.cz/rubriky/specialni-pracovni-vozy

Akciová společnost TRAMO RAIL,a.s. se sídlem v Olomouci, Železniční 547/4, byla založena zakladatelskou smlouvou z ledna 1997.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2016 5:28 pm
od Tempotaxi
Tak, zde už je model eletro montážního vozu hotov. CZ-TRAMO řady U-t 10 54 9453 001-4.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2016 6:14 pm
od Tempotaxi
Na webu http://www.tramo-rail.cz/ jsou zajímavé fotky vozů.
První fotka eletro montážní vozy na trati Kuřím – Tišnov. Hned první vůz má ještě v bočnici pod oknem přidanou lištu.
Obrázek
Další fotka je ze stanice Brno hl.n. při výměně nosných lan trakčního vedení.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2016 6:35 pm
od Tempotaxi
V roce 1973 byl předpis, jak má vypadat montážní souprava. Souprava má celkem 11 vozů. Ale podle pamětníků byla každá montážní souprava jinak sestavena.
1.– hydraulická montážní plošina.
2.– železniční hydraulický jeřáb.
3.– skladištný vagon.
4.– dílenský vagon.
5.– nářaďový vagon.
6.–agregátový vagon
7.–laničkovací vagon – v počtu 4 vozů.
8.–rozvinovací vagon.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2016 7:55 pm
od Tempotaxi
Ze stavebnice se můžou udělat i jinak barevné montážní vozy.
Žst. Rokycany EŽ Praha, foto Jiří Řechta.
Obrázek
EŽ Kysak, foto ing. Martin Čech.
Obrázek
Viamont, foto Petr Bado.
Obrázek
Eltra, foto Petr Bado.
Obrázek
zdroj fotky: http://www.modelovestavby.estranky.cz/f ... useku.html
Obrázek
Na fotce je zajímavý druhý montážní vůz, který má otočnou montážní plošinu. Montážní plošina má rozměr 4 200 x 1 800 mm.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2016 1:27 pm
od Tempotaxi
Na webu http://vlacky.webgarden.cz/rubriky/vite ... trankach-o je tato pěkná fotka montážního vozu 40 54 9453 009-1, který má také dodatečně namontovanou otočnou montážní plošina, která je otočná. Na fotce je krásně vidět sloupek, na kterém se pak otáčí montážní plošina. Sloupek je nad druhým oknem vpravo.
Obrázek
Podle informací které jsem dostal, tak některé vozy mají na bocích a někdy i na čele vozu kruhové větráky. Po rekonstrukci nebo po vnitřní úpravě uspořádání vozu jsou u některých vozů změněny větráky na čtvercové. Zde na voze jsou pravděpodobně jen větrací otvory.

Dále na tomto webu je další zajímavá fotka montážního vozu U-t 10 54 9453 001-4, společnosti Tramo, který má v čelnici u střechy komínek. Tak ve voze budou kamna a pravděpodobně je i první okno zaslepené.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2016 11:02 pm
od Tempotaxi
Zatím mám postaven jen nářaďový vůz a dalším vozem do soupravy montážních vozů bude ze stejné stavebnice dílenský vůz.
Obrázek
Dílenský vůz veze toto strojní zařízení.
Sloupovou vrtačku, rámovou pilu, dvojkotoučová brusku, zámečnickou kovadlinu, ponk se zámečnickým nářadím, dílenskou ocelovou skříň, trojpodlažní police, věšák s háky, zvedáky a hasicí přístroj.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2016 7:05 pm
od Tempotaxi
Nejprve zase sestavíme skříň montážního vozu podle leptu nářaďového vozu. V každém rohu bočnice přilepíme leptanou mřížku, která ztvárňuje větrací otvor. Použil jsem výrobek od pana Banka a to čelní mřížku pro T 478.4027.
Jen upozorním, že některé dílenské vozy nemají žádné větráky na skříni. Ale v každé dílně se při opracování materiálu práší a je potřeba dílnu odvětrávat. Některé větráky jsou kruhové a některé zase čtverhranné. Já mám jen větrací otvory.
Obrázek
Zábradlí na brzdařské plošině a výstupní žebřík se namaloval do bezpečnostního nátěru.
Obrázek
Do druhého čela jsem přidal rozvodové zásuvkové skříně. Na střechu se pak přidal základ pro sloupek otočné plošiny.
Obrázek
Leptanou plošinu jsem otočil a odstranil jsem kus zábradlí. Druhá strana se mně zdála lepší. Ale nemusí se vše dělat podle mě.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2016 8:26 pm
od E27
Pekná práca.. Som zvedavý na ucelenú súpravu

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: ned 17 led, 2016 12:52 pm
od Tempotaxi
Ještě malá poznámka:
Ve stavebnici jsou vyleptané vnitřní výztuhy, ve kterých jsou vyleptané dveře. Podle poznámek, které jsem dostal, tak dodané vozy nemají žádné přepážka. Jsou zde jen schody, popřípadě je zde postaven box ve, kterém jsou schody, které vedou na montážní plošinu. Každý elektroúsek si pak montážní vůz dotvořil podle vlastních představ. Dále v popisech jednotlivých vozů uvádím i základní vnitřní vybavení, které dodala vagónka. Podle ohlasů, které jsem dostal, tak si ještě, každý úsek doplňoval nebo vyměňoval zařízení podle svých představ.
Vyleptané výztuhy jsou dobré tím, že skříň pak lépe drží svůj tvar, zlepší se tuhost skříně a bočnice nemá snahu se po tepelném zpracování kroutit. Ale kdo bude chtít mít otevřené dveře a vnitřní zařízení, tak se musí postarat o nějakou jinou výztuhu. Možnost je přidělat výztuhu k budoucí podleze skříně. To znamená spojit dvě bočnice, ještě před montáží rámu pojezdu. Tím pádem bude vnitřní prostor prázdný, jen se budou muset zhotovit schody. Ale zde je další otázka, zda všechny montážní vozy mají schody. Podle výkresu, třeba skladištní vůz žádné schody nemá. Po celé délce vozu jsou jen regály.
Bohužel informace a fotky se špatně dávají dohromady. Budu opravdu rád, když mně někdo poskytne nějakou pěknou fotkou za doby ČSD.
Děkuji předem.