Tady na fotce je náš Otdr, ten má ložnou délku rovných 10 m. Má 7 krakorců mezi podlahou a spodní podélnou výztuhou. Vůz na obrázku na začátku diskuze jich má 8. Také má o něco málo delší vzpínadlo v rovné části. Mně to připomíná vzpínadlo, které se vyskytovalo na polských meziválečných vozech, které vycházely z německých výkresů. Proto tipuji vůz ex PKP, ale žádné podklady nemám.
Carstens zmiňuje jednu verzi označenou S 90, která zůstala po válce u DB v Německu. Vzpínadlo by sedělo, uvádí se rozvor 6,5m, ložná délka 10,2m, u PKP měl mít řadu Pddk. Německý zdroj uvádí ložnou váhu 20 t, což by se pro jeřáb hodilo. Bohužel vůz mohl kvůli montáži jeřábu dostat spoustu vylepšení, takže ani to vzpínadlo nemusí být originální. Hledal bych vůz s ložnou délkou min. 10,2 m, spíše trochu víc.
Použití Px pro jiný jeřáb mi ještě připomíná, že na K-repu bylo zmíněno, že by to mohla být fotka z doby elektrizace tratí na Slovensku (s ohledem na typ lokomotivy). Takže by tipoval půlku padesátých let a to teprve výroba Otdr běžela (poslední série 1956 a 1959). V té době se tady ještě válela spousta odstavených cizích vozů, takže by se přestavba nabízela.