Stránka 1 z 2

Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: čtv 02 črc, 2015 7:36 pm
od E27
Ahojte,

keďže sú tu dve témy na cisternové vozne plus na čpavok, otvoril som tému na zbytok cisterien.
Ako prvé dávam do pozornosti klasické vozne Bramos na asfalt a ropné produkty. Tak som si jeden pokusne upravil, viem, že to nie je ono, ďalší bude lepší. Samozrejme sa nedá konkurovať Tempotaximu, ide mi skôr o hand made upravu továrenských modelov.

Obrázek

Obrázek

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: pát 03 črc, 2015 9:44 pm
od Tempotaxi
E27
Zde je pak příprava na kotel 340 hl. Trubička, dva leptané nosiče kotle a budoucí dvě dna.
Obrázek

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: pon 13 črc, 2015 8:11 pm
od Tempotaxi
Zde je už sestavená jímka.
Obrázek
Jímka pak půjde uložit na podvozek od Bramose.

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 9:01 am
od statistik
Můžu se jen skromně zeptat na průměr modelového kotle?

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 12:20 pm
od Tempotaxi
Venkovní průměr jímky je v modelu 26 mm.
Ale stavět model celého vozu nebudu. Kamarád chtěl jen na volný podvozek od Bramose udělat jímku. Sám pak bude sochat a kochat se vlastním dílem. :D

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 1:00 pm
od statistik
Venkovní průměr jímky je v modelu 26 mm.


Opticky mi to přišlo větší, než na 340 hl (24 mm), blíží se to spíš kotli 400 hl (26,5 mm). Jsou to holt dva milimetry na průměru, vzal jste, co bylo po ruce. Jen nerozumím jedné věci, proč pořád dokola těch 340 hl? Proč se nedomluvíte třeba na modelu právě některého z vozů o objemu 400 hl? Bylo jich mraky typů, i s těmito nejstaršími nosiči (samozřejmě fakt, že by ne zcela seděly rozměry těchto nosičů od A.R. i pro kotel 400 hl, to naprosto nechávám stranou, protože to je asi tak to poslední, co Vy byste na svých modelech řešil), nabízejí více možných provedení co do nátěrů, majitelů (všemožné chemičky, armáda, dokonce i dráha měla tuším asi tři vozy), různá provedení kotle (armatury, s různě řešeným topením i bez), zatímco Ra 340 hl s těmito nosiči byl jen tenhle jeden jediný a moc se toho na něm vymyslet nedá.

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 3:03 pm
od Tempotaxi
Prostě kamarád, chtěl tento jímkový vůz o objemu 340 hl.
Ano, jímkových vozů je nepřeberném množství a na jeden kotel se toho dá nabalit spoustu věcí.
Sehnat potřebné průměry trubiček je také problém. Na menší trubičku se pak může nabalit plastová deska, která aspoň dožene průměr kotle.
Pak mám dotaz k technické dokumentaci. V textech o jímkových vozech je zapsán průměr jímky. Ale myslí se tím někdy vnitřní nebo venkovní průměr jímky. Protože na některých výkresech se kótuje většinou vnitřní průměr jímky a nic vice. Někde na výkresech je kóta síly materiálu jímky. Ale na některých výkresech je zase celková kóta jímky.

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 7:14 pm
od statistik
Není to za každých okolností pravidlem, ale mělo by jít o vnitřní průměr.
Jinak sehnat trubku průměru 24 mm třeba z mosazi nebo hliníku zas není takový problém...

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 7:38 pm
od Tempotaxi
U vozu 340 hl je tedy vnitřní průměr 2 100 mm, což v HO 24.1 mm.
Pokud započítám i sílu materiálu, tak se dostanu někam k číslu 2 200 mm, což v HO je 25.2 mm.
A já mám na jímce venkovní průměr 26 mm. Tak jsem přesto v nějaké horní toleranci.
Ale důležité je, že kamarád to chce, tak to dostane.
Já to dal jsem proto, že jsem měl pár emailů, jak postavit, jak udělat jímku kotlového vozu.
Vím, že pokud má někdo soustruh, tak je lepší jímku vysoustružit. Ale pokud budu zadávat výrobu jedné jímky soustružnické dílně, tak jeden kus bude moc drahý.

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 9:44 pm
od statistik
Já to myslel tak, že jsou firmy, které mají tenkostěnné trubky odstupňované po milimetru - třeba ve sklářském průmyslu. Samozřejmě nejde o nějaké hutní tažené a válcované polotvary z Ferony a pod.

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: úte 14 črc, 2015 11:06 pm
od Tempotaxi
Bohužel v železářství nebo v podobných obchodech mají trubičky, ale vše tak o 2 až 3 mm větší než vždy potřebuji a je jedno, o který materiál se vlastně jedná. A pokud je ta trubička správná, tak zrovna mají jen 2 m na délku. V modelářské prodejně tak velké trubičky se už nevedou. Jedině koupit menší a plast natočit na trubičku. Potom jedině soustruh a zhotovit celou jímku. A další možnost je jímku stočit. Je s tím práce a ani nevím, zda tak malého něco vůbec je k sehnání.
http://www.svarecky-obchod.cz/kovoobrabeci-stroje/ohybacky-profilu-a-trubek/5872-trivalcova-zakruzovacka-quantum-bm-3.htm
Tohle bude jistě na větší průměry. A také to tam píšou, nejmenší stočený průměr 35 mm.

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2015 8:58 am
od Ferda
U trubek se dá velmi jednoduše dohnat průměr spíše namotáním potřebného množství závitů lepidlem prosyceného papíru (tzv. kašírování). Po namotání to uhladíš poválením na skleněné, nebo hladké plastové desce a prakticky bys neměl mít co brousit.

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2015 1:02 pm
od Tempotaxi
Dalším model bude jímkový vůz řady Uhk/Rt závodu ČSSP Litvínov. Podvozek slepen pomocí profilů Evergreenu. Pak jsou moje odlitky nárazníků, brzdové soustavy, brzdových zdrží a kompletních rozsoch do, kterých jsou vlepena ložiska Romford. Kinematika Roco je upravena, aby se do uvedeného prostoru pak vešla dvojkolí Roco.
Obrázek

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2015 5:57 pm
od Tempotaxi
Stříknutí rámu, doplnění zábradlí a držáků svítilen.
Obrázek

Re: Kotlové vozy ostatné

PříspěvekNapsal: stř 15 črc, 2015 6:39 pm
od E27
:wink:
Ach Vladino, prečo ma trestáš.