Stavebnice Es-Pečky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Vladimír_B » pát 26 čer, 2015 9:08 am

radeksindy: děkuji
Střelec: ad. červená klička, co si tak já vzpomínám, tak 831 v posledním tažení za konečné vítězství na trati 160, ale i 183 a 5 měly kličky červené :D
odpovídající služební/poštovní vůz Pro jaké období? Pro jaké nasazení? Pokud budeme uvažovat to moje "dělnické" nasazení*) na lokálce na přelomu 60./70. let, tak Ds je jediná možnost (na 90%). Kořistní vozy jsou již dávno vyřazené, z prvorepublikových Déček skoro nic už také není a rypáky jsou stále potřebné na hlavních a "středních" tratích. A navíc na lokálce měli jeden služební vůz na všechno.
*) v tomto období, krom Pacifiku už ani jiné využití neměly. Nešlo kam hlouběji spadnout. :D Příp. ještě jako služební na frekventovanějších tratích na Mn...
Samozřejmě, že tohle je tak trochu úplně pohled ultrass. Vy si můžete poskládat cokoliv - jakkoliv - kamkoliv a navíc mohlo být i nějaké další nasazení těchto vozů...

Jinak bych se přimlouval, aby výrobce zkusil něco menšího - ale to tu všechno už bylo a všichni to máme doma ve skříni hromady :D (nepostavené :D ).
4 wokna dělal Adast, stavebnice se dají stále občas sehnat. Klasické lokálkové vozy s rozvorem 6,5 metru pro změnu dělá BV model. Chatičky, polopošty, celopošty z první republiky, či z monarchie není problém sehnat. Nákladní D a dlouhé Dd se dělá v leptu, stejně jako čtrnáctiokna, či osmimetrovky. "Lokálkové" DéeF a Dé se dělá ve verzi "Lepieš" stavebnice... Všeho je dost, jen tyhle dřeváky mi chyběli.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 9:37 am

:arrow: Dávno mám postaveno. :arrow:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 9:57 am

:arrow: Nebo ještě starší vozy. :arrow:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Střelec » pát 26 čer, 2015 11:27 am

Vladimír_B píše:radeksindy: děkuji
Střelec: ad. červená klička, co si tak já vzpomínám, tak 831 v posledním tažení za konečné vítězství na trati 160, ale i 183 a 5 měly kličky červené :D
odpovídající služební/poštovní vůz Pro jaké období? Pro jaké nasazení? Pokud budeme uvažovat to moje "dělnické" nasazení*) na lokálce na přelomu 60./70. let, tak Ds je jediná možnost (na 90%). Kořistní vozy jsou již dávno vyřazené, z prvorepublikových Déček skoro nic už také není a rypáky jsou stále potřebné na hlavních a "středních" tratích. A navíc na lokálce měli jeden služební vůz na všechno.
*) v tomto období, krom Pacifiku už ani jiné využití neměly. Nešlo kam hlouběji spadnout. :D Příp. ještě jako služební na frekventovanějších tratích na Mn...
Samozřejmě, že tohle je tak trochu úplně pohled ultrass. Vy si můžete poskládat cokoliv - jakkoliv - kamkoliv a navíc mohlo být i nějaké další nasazení těchto vozů...

Jinak bych se přimlouval, aby výrobce zkusil něco menšího - ale to tu všechno už bylo a všichni to máme doma ve skříni hromady :D (nepostavené :D ).
4 wokna dělal Adast, stavebnice se dají stále občas sehnat. Klasické lokálkové vozy s rozvorem 6,5 metru pro změnu dělá BV model. Chatičky, polopošty, celopošty z první republiky, či z monarchie není problém sehnat. Nákladní D a dlouhé Dd se dělá v leptu, stejně jako čtrnáctiokna, či osmimetrovky. "Lokálkové" DéeF a Dé se dělá ve verzi "Lepieš" stavebnice... Všeho je dost, jen tyhle dřeváky mi chyběli.


No - H0 mam jako zhruba metrový kochací kroužek stylizovaný do II epochy (je k nahlédnutí v příslušném vláknu), takže uvažuju o vozech k němu. Co se týká stavebnic z plechu, tak ten já ve větších rozměrech nerad. Lepí se blbě a pájení riskovat nehodlám - moje možnosti a schopnosti končí u dvou drátů. Pokud nějaké čtyř- nebo pětiokno "na placato" z PUR nebo plastu spinká někde v almaře, tak ho koupím. Na plasty zařízenej jsem. Na burze nic z toho nepotkávám.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Střelec » pát 26 čer, 2015 11:38 am

Tempotaxi:
Hezký kousky. Ty střešní nástavce pro lampy z diabolek mě opravdu dostaly... Párkrát jsem podobně překopával TT LPH a ještě jich mám několik do budoucna v plánu. Největší problém byly plošší střechy z destiček - i když jsem se pokoušel použít výztužný žebra a desku za tepla přetvarovat (případně vrstvit) na lahvi, vždycky se mi nakonec prohnul střed do placata.
Co bylo za typ, ke kterýmu patří ta bočnice se čtyřma dvojitýma oknama? Kdysi jsem to viděl na nějaký starý fotce a pak si pár kousků vyrobil na TT pokrácením odpovídajících pětioken (patrně saských) ze startsetu. Dodnes ale nevím co to bylo. Na malý kolejiště to ale bylo výborný.

Na obrázku jsou mý letitý pokusy v TT z LPHček.

Co se týká prezentovaných součástek na H0 pětiokna - na kolik by vyšla kompletní stavebnice vozu?
Přílohy
Souprava 2.JPG
souprava 1.JPG
Naposledy upravil Střelec dne pát 26 čer, 2015 11:48 am, celkově upraveno 1
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Střelec » pát 26 čer, 2015 11:41 am

Jkiss:
Díky! Tu vychytávku s lihovým mořidlem vyzkouším. Zviditelnění obtisků není jen problém Jiranovy produkce nebo kolejových vozidel, v klasické kitařině se vyskytuje občas taky.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod radeksindy » pát 26 čer, 2015 12:19 pm

Pokud budeme uvažovat to moje "dělnické" nasazení*) na lokálce na přelomu 60./70. let, tak Ds je jediná možnost (na 90%).

Ds je služební vůz pro nákladní vlaky, takže bych to spíše označil méně pravděpodobnou možnost. K vidění byl, ale spíše se na osobní vlaky dostal až později. Osmidvéřové Bai nejsou lokálkové vozy a ve společnosti Ds jsou na lokálkách k vidět až na samém konci parního provozu. Výrazně častější jsou právě Dd, které sedí i rozměrově k vozům s 8m rozvorem. Pokud si dobře pamatuji, tak v roce 1957 bylo přečíslováno více než 30ks DF, krátkých Ddk existovalo něco přes stovku. To je pro lokálky více než dost.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 12:45 pm

:arrow: Dále ke stavebnicím. Byl jsem výrobcem ubezpečen, že ve stavebnici je ukončení střechy u vozu řady Bi. Ale u mě ve stavebnici nebila. Nevadí. Zadal jsem do výroby a během okamžení je na voze. :?:
Obrázek
Dále podvozek dostal ještě madla pro spřahače, odpad WC a obě vozidla dostala drátové řemeny k dynamu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 1:06 pm

Služební a poštovní vozy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 1:22 pm

Nebo velké vozy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 6:23 pm

Další epizodou ve stavbě je aplikace obtisků.
Po dlouhém váhání jsem použil obtisky od výrobce Es-Pečky. Dvanácti místné čísla mně právě u těchto vozů moc nesedí, ale vozy se přečíslovávaly. Podle jiných podobných vozů a nového zavedeného číslování, tak většinou se vozy ruší od roku 1968 až do první poloviny 70 let. Takže ještě na sklonku života patří za dosluhující parní lokomotivu.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 6:33 pm

Doufám, že výrobce nezůstane u těchto dvou osobních vozů a že bude celá ucelená souprava. Jinak dvanáctimístné číslo nemá cenu. Ano kdo dělá epochu ČD, tak má historickou začínající soupravu. Většina dřevěných vozů spadá do První republiky, kde je bílé písmo a červené stínování. Další epocha je žluté písmo a jeho různé popisky v 50 letech. Jak už jsem psal za vším se právě hodí parní lokomotiva.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Vladimír_B » pát 26 čer, 2015 7:07 pm

Tempotaxi: už dost! Z toho neusnu... :D Radost pohledět.

Střelec: na burze je na tyhle a podobné vozy jistý V. T., sedící po levici pana Jirana a doráží až po osmé, pokud vůbec... Samozřejmě nemohu zajistit, že bude mít zrovna něco Adastového... Já stavebnice Adastů koupil před časem (pár lety? :O) na Aukru. A spojení na prodejce zmizelo v proudu času... Dále mě (bláhově) napadlo se zeptat v Jesenici, jestli by neměli nějakou přebytečnou stavebnici. Nakonec se podívám co tu mám nasysleno, a když tak Vám něco prodám (časem)...

RS: 1. tady se píše i o variantě pro osobní vlaky http://parostroj.net/katalog/ov/formula ... =0&odkud=0 , 2. knížka 100 let Zadní Třebaň - Lochovice fotografie z r. 73 karkule 4 dřeváky a Ds - v tomto roce skončilo nasazování téhle soupravy a dva vozy přežívaly až do konce 70. let v Lochovicích. 3. to že bylo Ds postaveno pouze pro nákladní vlaky nic neznamená :D V hlubinách internetu se dá najít i fotka E469.1 + Da + ucelenka cisteren atd... K Baikám ano, takhle to letohradští tahali až do 90. let a na lokálce se mohli objevit i papíráky už v 60. letech! :D https://www.facebook.com/95639356467/ph ... 7933006468
Pokud si dobře pamatuji, tak v roce 1957 bylo přečíslováno více než 30ks DF, krátkých Ddk existovalo něco přes stovku. To je pro lokálky více než dost. a masivní dodávky vozů Ds to všechno dokázaly zlikvidovat! :D

Bych tedy nevěřil jakou nechuť, či nenávist dokáže udělat dvanáctimístné označení. :D Abych přilil olej do ohně, tak si představte, že Rybáky vydrželi na Pacifiku do hlubokých 80. let! :D Psali v Železnici, nebo tam někde...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 10:19 pm

Vladimír_B píše:Bych tedy nevěřil jakou nechuť, či nenávist dokáže udělat dvanáctimístné označení. :D Abych přilil olej do ohně, tak si představte, že Rybáky vydrželi na Pacifiku do hlubokých 80. let! :D Psali v Železnici, nebo tam někde...


To není nenávist, ale dřevák byl vyroben před a před mnoha lety, ale rybák, vlastně nedávno.
Přitom dřevák vlastně jezdil na všech tratích a že dostal nebo že mu byl přidělen nový číselný program a hned po přidělení se začnou rušit. Přitom vidím krásně v paměti, třeba nádraží Praha Těšnov a pár dřevěných krabiček, které uhání do dálek a kouř se vznáší do ztracena. :P
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavebnice Es-Pečky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 26 čer, 2015 11:08 pm

V přiloženém manuálu ve stavebnici není žádná zmínka o zábradlí, žebříku a držáků světel. Odkud a kam co vede a jak.
Obrázek
Na fotce je krásně vidět i zmíněná červená klička, kam směřuje.
Obrázek
Madlo na skříni není rovně podél rohu, ale horní uchycení je dál od hrany skříně.
Další zajímavost, že některé vozy mají růžkovou parádičku pod střechou.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků