Je vcelku zábavné sledovat vaší diskuzi. No, model pana Knížky jsme měl v ruce - to je ten Pragomodel alias burza, je poplatný době vzniku a možnostem. Model od MaZel - vzhledově dle foto od Tempotaxiho, lépe dává pocit toho správného vozu. Já jich viděl stovky v opravě v 80. letech hodně zblízka i demontované
Samozřejmě oba modely mají velké "rezervy". Ale je to vůz s páteřovým nosníkem, s ohýbanými sloupky skříně, s podlahovými klapkami s vyvážením a zavírací hřídelí.... pro modelové ztvárnění hodně složitý vůz. Porovnám-li jej z hlediska zjednodušení s modely Eas - např "Bramos" tak jsem skoro na stejném stupni zjednodušení a modelových chyb - místo sloupků profilu U je hranol, křídlové dveře neodpovídají velikosti výztuh, jsou špatně usazeny výškově ve voze....
Takže asi tak. A cena - to je otázka nabídky a poptávky, když se mi to nelíbí tak nekupuji a neběduji, že kdyby to bylo za stovku tak do toho jdu
K zde zmiňovaným typům Vase - jsou zásadně jen dva - zjednodušeně - s budkou a bez budky, ty jiné boční dveře jsou dílem opravy vozu - asi v polovině 80. let se přestaly v Studénce lisovat plechové výlisky dveří Vsa a Vase. náhradou byly tzv. svařence podle vzorů dveří Eas/Uae. Tedy kdo chce vůz Vase "datovat" do 60., 70, let - tak s tímto modelem MaZel to nejde!! tehdy takové dveře neměl. No a v době kdy dostal svařené dveře už téměř neměl budky, ale pouze plošinu - zase formou odstranění při opravách.
A poslední poznámka - ta barva vozu.... to není vůz ČSD, to je echt RAL8012 současnosti, to vozy ČSD nikdy neměly, pánové říkám to všude, to chce více červené !