Stránka 6 z 9

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2015 7:42 am
od Kajinek11
Zdravím,

předělávám si dvou osé BTTB cisterny dle dnešních kritérií. Lepty, detaily, KKK... Ale netusím, jak je mám nabarvit, abych měl takovou tu universální cisternu. Obtisky od pana Jirana jsou na vozy R a ne Rt, takže jsem nenašel žádnou insporaci. Netušíte někdo kdo si je pamatujete v provozu v jakýcj jezdili barvách?

Stejnou otázku platí i pro 4-osé cisterny BTTB, původně německé výroby, tam bych také potřeboval nějakou inspiraci na nabarvení.

Díky moc všem..

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 26 říj, 2015 8:29 pm
od mnitka
Co takhle?
Pojezd černý a kotel typuji v RAL 6010, 6011 nebo 6025

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: úte 27 říj, 2015 7:34 pm
od Svratka
Moc pěkný je to Martine, zvlášť se mi líbí ty rezatý odloupnutiny laku a opadaný jakoby "ostřílený" nátěr "tabulí" s nápisy. Bohužel škoda, že skutečné vozy měly nápisy na plechových tabulích, tedy nikoli přímo na kotli. Takhle, jak to udělali na modelu se to u nás nedělalo, tabule evidentně nečeské velikosti z epochy III, na kterou by se číslo vozu nevešlo. Tedy pokud samozřejmě ještě pominu zřejmě aplikaci popisů na nesprávnou konstrukci vozu, ale to je už o něčem jiném... Ale model krásnej!

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: úte 27 říj, 2015 7:40 pm
od greenery
Fakt pěkný, můžeš něco prozradit k postupům? To nevypadá na olejovky, je to stříkané, nebo se pletu? Můžeš prozradit odstíny?

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: úte 27 říj, 2015 8:54 pm
od vorisekml
P1040015.jpg
P1040012.jpg

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 04 čer, 2018 9:42 am
od Tempotaxi
Dlouho zde nebyl žádný příspěvek.
Proto jsem se rozhodl přidat další dvounápravový kotlový vůz.
Spodek (rám vozu) je postaven podle osvědčeného postupu.
Obrázek
Jen některé díly jsou změněny.
Obrázek
Obrázek
Dalším kotlovým vozem, který bude postaven na beranovým podvozku je vůz řady R 21 54 710 0002-0, KOFOLA, vlečka Galena.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 04 čer, 2018 10:22 am
od Tempotaxi
Jak se přesně jmenuje domovská stanice.
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 04 čer, 2018 12:12 pm
od vmucha
Komárov u Opavy, vlečka Galena

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 04 čer, 2018 3:30 pm
od Tempotaxi
Nejprve děkuji za upřesnění popisu.
Dále rám vozu dostal držáky jímky. Protože bočnice držáků jímky jsou papírové, tak lze lehce pomocí nůžek upravit do požadovaného tvaru.
Obrázek
Na vůz je pak zkusmo položena rozpracovaná jímka.
Obrázek
Jímka je vyrobena z trubičky, která má podobný průměr, jako je přepočet jímky do modelu. Aby průměr odpovídal je na trubičku stočena a přilepena plastová destička a tím pádem jsem dostal skoro odpovídající průměr jímky. Potom je už zase stejný postup, zaslepení trubičky, vytmelení čel trubičky, přebroušení a znova jemné tmelení. Po dokonalém vytvrdnutí tmelu se dohladka přebrousí čela jímky.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: úte 05 čer, 2018 6:21 pm
od Tempotaxi
Dále jsem pokračoval na jímce. V horní části jímky je plnící hrdlo a vedle je zařízení pro vyprazdňování. Pak se zhotovily podélné lávky se zábradlím. Na jednom čele jímky je zařízení na ohřívání převáženého produktu. Na druhé straně u brzdařské budky jsou ještě na jímce držáky návěstních svítilen.
Obrázek
Obrázek
Podle majitele fotky je spodek vozu natřen černě a jímka má mít tmavě červenou barvu.
Jímka je na voze zatím jen zkusmo položena.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: stř 06 čer, 2018 11:21 am
od statistik
Již jsem vyřešil potíže s připojením, zkopíruji tedy svou reakci z K-reportu:

- červená barva kotle, to je dílo fantazie, nebo nějakých podkladů?
- vůz na přepravu kofoly má původní topnou soustavu kotle zrušenou (odpovídá tomu i označení vozu) a na fotce je to jednoznačně vidět, tak proč to na modelu je? V tomto případě šlo o využití vozu s hliníkovým kotlem, ale původní topení na převoz Kofoly potřeba nebylo ;)

PS: vyjadřuji se pouze ke zpodobnění předlohy. Rukodělné zpracování modelu po zkušenostech zejména z tohoto fóra nekomentuji. Jen si dovolím drobnou připomínku, že kotel má objem 200 hl, zatímco modelový kotel má na první pohled (zkušeným okem :roll: ) objem menší, odhadem tak 160 hl.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: stř 06 čer, 2018 12:44 pm
od Tempotaxi
Nejprve děkuji za připomínky.
Protože, je fotka vozu černobílá a majitel fotky si nepřeje jí uveřejnit a potřebné informace a detaily čerpám pomocí e-mailu. První písemnosti jsem nějak nechápal a špatně jsem se orientoval.
Spodek vozu je černý.
Jímka má mít šedočernou barvu.
Na jímce pak bude nápis, který má půdu bílou a vlastní písmo rudě červené.

Mám jen fotku podobného vozu, kde se uvádí jímka o objemu 150 hl.
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: stř 06 čer, 2018 2:22 pm
od statistik
Průměr kotle je 2200 mm.
Sedla kotle mají jiný tvar - vnitřní hrana bočního plechu nosiče (plech navazující na vnější podélníky) je svislá, ne sešikmená. Sešikmená je jen vnější hrana.

Zbytek rozměrů a vzájemných poloh možno odvodit například z této fotky identického typu vozu (nejsem autorem a autora si nepamatuji, zdroj K-report), nic lepšího nemám po ruce:
394328.jpg


PS: opět dotaz na barvu kotle: šedá barva je podložená informace, nebo další domněnka?

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: stř 06 čer, 2018 2:27 pm
od statistik
Ještě dovětek k těm sedlům kotle: u vozu R200 hl s hliníkovým kotlem vycházejí boční plechy nosiče kotle čistě svislé (prostě pravý úhel s vodorovnou rovinou :) ), nikoliv zkosené pod úhlem, jako u R150 a R160 hl, jak je ztvárněno v modelu.
Pro jistotu upřesním, že nyní mám na mysli celé boční plechy, ne jejich hrany, jako v předešlém příspěvku.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: stř 06 čer, 2018 3:19 pm
od Tempotaxi
Ještě k tomu mému obrázku. Je v katalogu text.
Vůz, foto č. 7.
150 hl, gallone.
Materiál jímky – aluminium
Průměr jímky – 1 800 mm, 70 7/8.
Průměr domu – 550 mm, 21 21/32.
Obrázek

Dále majitel fotky mně po dalších dotazech uvádí, že jímka má šedivě černou barvu.
Tak mně nic jiného nezbude než mu věřit. Fotka je prostě černobílá a ještě v tmavém provedení.

Bohužel výkresů mám mnoho, ale zrovna tento typ vozu nemám.