Stránka 9 z 9

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 13 črc, 2018 8:49 am
od Tempotaxi
Zde je pak vystavovaný model. Na modelu je napsáno:
Humusárna
Národní podnik
Modřice
Obrázek

Pokud vezmu informaci, že vůz byl vyroben v roce 1950, tak na popisové tabuli musel být jiný název, podle historie podniku.

Fruta Brno
Humusárna
Modřice

Další neznámou odpovědí je, k čemu se vůz používal. Jímkový vůz nesměl být provozován na tratích ČSD, pak jedině zbývá, že jímkový vůz byl používán jen jako podnikový vůz na přepravu kalů od jedné výrobní linky ke druhé lince. Pak ale není potřeba mít na voze nějaký popis.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: sob 28 črc, 2018 1:47 pm
od Tempotaxi
Na stavbu dvounápravové kotlového vozu na přepravu kalů jsem si nejprve odlil potřebné stavební díly.
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: sob 28 črc, 2018 1:58 pm
od Tempotaxi
Podle zavedeného postupu jsem sestavil rám vozu (evergreen, papír a odlitky), který má vloženou kinematiku (roco).
Obrázek
Obrázek
Ještě do bočního rámu je potřeba vyřezat otvory pro čtvercovou výpusť.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 30 črc, 2018 5:22 pm
od Tempotaxi
Nejprve jsem upravil bočnice v rámu.
- Horní část bočnic jsem zarovnal, vytmelil, obrousil a začistil.
- Vyřízl a dopiloval výkroje pro výpust. Pak se vše olemovalo výztuhou a dolepil výztuhové praporky.
Doplnila se brzdová soustava, brzdařská budka a zábradlí k budce.
Obrázek
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: čtv 02 srp, 2018 9:19 am
od Tempotaxi
Hliníková záclonová tyč posloužila na výrobu jímky. Čela jímek jsou plastové destičky. Vše je pak stříknuto základovou barvou.
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 06 srp, 2018 4:00 pm
od Tempotaxi
Dále jsem dodělal podle výkresu jímku a nastříkal modrou barvou.
Obrázek
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: čtv 09 srp, 2018 5:45 pm
od Tempotaxi
Dále už jen usazení jímek, doplnění žebříků a pak už jen ruční dobarvení.
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: ned 12 srp, 2018 7:41 am
od Tempotaxi
Postupně jsem sestavil a přilepil čtvercové výpustě. Na druhé straně je otevírací kolo. Potom jen zhotovit a aplikovat obtisky.
Obrázek
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: ned 12 srp, 2018 7:45 am
od Tempotaxi
Pak už jen lehkou patinu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: stř 15 kvě, 2019 8:27 pm
od kokr
Pustil jsme se do přestavby staré cisterny na ČSD Rt, kterou se snažím trochu propracovat do větších detailů. Základ je ex. PIKO, leptaná stavebnice RT http://malina.byl.cz/ a ostatní bude samo doma. Vím, že se mi nepovede dosáhnout přesné předlohy ale snažím se přiblížit. Inspirací mi je torzo ze Zlíchova a z Loun. Čím více mam podkladů a fotek, tak jsme zjistit, že každý vůz je snad originál. Prosím o komentáře či podklady.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: stř 15 kvě, 2019 8:32 pm
od kokr
Upravil jsme zábradlí na ochozu dle předloh a též předělal zábradlí na brzdařské budce.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 28 čer, 2019 5:47 am
od kokr
Odstraňuji všechny plastové doplňky kovovými. Všechny madla jsou z ocelové struny a doplňky pocházejí z leptu od Maliny.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 01 črc, 2019 7:42 pm
od kokr
Další pokračování je o doplňování detailů atd. Nevím jak bude na té ocelové struně držet barva. Máte nějaký tip?