Stavba dvounápravových kotlových vozů

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pát 13 črc, 2018 8:49 am

Zde je pak vystavovaný model. Na modelu je napsáno:
Humusárna
Národní podnik
Modřice
Obrázek

Pokud vezmu informaci, že vůz byl vyroben v roce 1950, tak na popisové tabuli musel být jiný název, podle historie podniku.

Fruta Brno
Humusárna
Modřice

Další neznámou odpovědí je, k čemu se vůz používal. Jímkový vůz nesměl být provozován na tratích ČSD, pak jedině zbývá, že jímkový vůz byl používán jen jako podnikový vůz na přepravu kalů od jedné výrobní linky ke druhé lince. Pak ale není potřeba mít na voze nějaký popis.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » sob 28 črc, 2018 1:47 pm

Na stavbu dvounápravové kotlového vozu na přepravu kalů jsem si nejprve odlil potřebné stavební díly.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » sob 28 črc, 2018 1:58 pm

Podle zavedeného postupu jsem sestavil rám vozu (evergreen, papír a odlitky), který má vloženou kinematiku (roco).
Obrázek
Obrázek
Ještě do bočního rámu je potřeba vyřezat otvory pro čtvercovou výpusť.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pon 30 črc, 2018 5:22 pm

Nejprve jsem upravil bočnice v rámu.
- Horní část bočnic jsem zarovnal, vytmelil, obrousil a začistil.
- Vyřízl a dopiloval výkroje pro výpust. Pak se vše olemovalo výztuhou a dolepil výztuhové praporky.
Doplnila se brzdová soustava, brzdařská budka a zábradlí k budce.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 02 srp, 2018 9:19 am

Hliníková záclonová tyč posloužila na výrobu jímky. Čela jímek jsou plastové destičky. Vše je pak stříknuto základovou barvou.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pon 06 srp, 2018 4:00 pm

Dále jsem dodělal podle výkresu jímku a nastříkal modrou barvou.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 09 srp, 2018 5:45 pm

Dále už jen usazení jímek, doplnění žebříků a pak už jen ruční dobarvení.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 srp, 2018 7:41 am

Postupně jsem sestavil a přilepil čtvercové výpustě. Na druhé straně je otevírací kolo. Potom jen zhotovit a aplikovat obtisky.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 srp, 2018 7:45 am

Pak už jen lehkou patinu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2286
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Předchozí

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník