Stránka 1 z 9

Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2015 9:17 am
od Tempotaxi
Zde je prosím pár článku o stavbě dvounápravových kotlových vozů.
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009030007
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009030008
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009030009
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009040006
Dalším kotlovým vozem, který je postaven na beranovým podvozku je vůz řady R 21 54 072 1465-3, Spolana n.p. Neratovice.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2015 9:23 am
od Tempotaxi
Na dvoře vagonky Studenky jsou stejné kotlové vozy, ale pro Chemické závody Juraja Dimitrova.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2015 9:27 am
od milan ferdián
Tempotaxi,půjde určit přibližně o jaké vozy jde nebo náznak?Předem díky za odpověď.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2015 9:28 am
od Tempotaxi
Nejprve postavíme základní rám, do kterého vlepíme papírové lepty, který mají tvar čelních plechů.
Natřeme barvou, aby se papír dal dále opracovávat, vlepíme kinematiku a zajistíme podélnou vnitřní výztuhou.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2015 10:20 am
od E27
Vladino paráda ako vždy :)

Tám dimitrovka je fenomenálna.. Už sa teším na výsledok

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2015 5:18 pm
od Tempotaxi
milan ferdián píše:Tempotaxi,půjde určit přibližně o jaké vozy jde nebo náznak?Předem díky za odpověď.


Nejsem odborník na kotlové vozy. Na to jsou daleko lepší odborníci. Ale pokusím se.
Za el. lokomotivou bude asi něco podobného jako je vůz řady Rt (obrázek). Ta bočnice rámu mně právě láká na tento typ kotlového vozu.
Další vůz je beranova konstrukce. Ale zde je problém. Podle poznámek a počítání je tak asi kolem 60 kusů vozů v různém provedení. Nejedná se většinou o typy vozů, ale o výstroj vozu.
Další vůz je dost zajímavý. Plošinka na kotli má tři pole zábradlí. Většinou u kotlových vozů je jedno nebo dvě pole zábradlí. Počítám, že výstup na plošinku je od čela vozu. Také se může jednat o vůz řady Rt jako je na obrázku. Ale vše zase záleží jen na průměru kotle.
Prosím je to můj názor a nemusí se shodovat názorem jiným.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pát 22 kvě, 2015 6:35 pm
od E27
K cisternám Dimitrovka, ktoré majú dva otvory na krajoch a v strede ventil na vypúšťanie a ventil na púšťanie plynov som zistil, že sa v nich vozil jedovatý fosfín.

Na boku mal ložný tovar Fosfín PH3.
Fosfín sa označoval aj ako Fosfán, je to plyn s vôňou cesnaku alebo skazených rýb. Na cisternách sa používal aj slangový výraz Fosforvodík.
Tento produkt sa využíval hlavne pri výrobe kyseliny fosforečnej (Fosfa Poštorná) a fosfátov. Teda fosforečné hnojivá.
Cisterny s fosfínom sa využívali dvojnápravové, 4n som v podniku nevidel. Skončením výroby fosfátov v Dimitrovke alias Chemické závody Juraja Dimitrova tieto cisterny tiež skončili svoju etapu.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 6:29 am
od milan ferdián
Tempotaxi,děkuji.Vaši nebo tvojí práci sleduju dlouhodobě a žasnu,co šikovné české modelářské ručičky dokážou vytvořit.Bylo by dobre,kdyby jste/jsi vytvořil další téma k vašim stavbám zde,protože máte/máš z vaší/tvé strany co nám modelářům nabídnout.

P.S.Já teď nevím,zda vykat/tykat takovému mistru.?

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 3:17 pm
od Sandy
milan ferdián píše:Tempotaxi,děkuji.Vaši nebo tvojí práci sleduju dlouhodobě a žasnu,co šikovné české modelářské ručičky dokážou vytvořit.Bylo by dobre,kdyby jste/jsi vytvořil další téma k vašim stavbám zde,protože máte/máš z vaší/tvé strany co nám modelářům nabídnout.

P.S.Já teď nevím,zda vykat/tykat takovému mistru.?

Hele, ten člověk nás jenom dráždí...... :(

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: sob 23 kvě, 2015 3:42 pm
od Tempotaxi
Další pokračování stavby rámu. Vlepíme do rámu vzpěry, přilepíme papírové bočnice, držáky kotle, nárazník a nakonec vlepíme rozsochy. :wink:

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2015 8:09 pm
od Tempotaxi
Ještě pro úplnost přidám starší článek o stavbě a přestavbě starších modelů Piko.
Zdroj: http://www.mo-na-ko.net/php/portal/view ... zidel-v-ho.
Je to jen příklad jak staré poškozené tovární modely lze zachránit a vdechnout starému poškozenému modelu nový vzhled a nové přepravní použití.
Dvounápravový kotlový vůz řady R 556003, Kolínská rafinerie petroleje.
Kotlový nákladní vůz řady R 557012, M. Fischla a synové Praha
Kotlový dvounápravový vůz STAPRO řady R 554281, Státní prodejna báňských a hutních výrobků v Praze

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2015 8:30 pm
od Tempotaxi
Na podobně postaveném rámu vozu, jako je beranův rám vozu je postaven model dvounápravového kotlového vozu R 21 54 072 1497-6 Slovnaft n.p. Bratislava.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: ned 24 kvě, 2015 9:01 pm
od E27
Vladino, k tej Slovnaft cisterne, mas original fotku? Potreboval by som ju k publikacii Slovnaft, ktoru pisem.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 25 kvě, 2015 8:48 am
od Tempotaxi
R 21 54 072 1497-6 Slovnaft n.p. Bratislava - fotku jsem koupil na pražské burze.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

PříspěvekNapsal: pon 25 kvě, 2015 4:36 pm
od Tempotaxi
Dále jsem pokračoval na rámu kotlového vozu.