Stavba dvounápravových kotlových vozů

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Kajinek11 » pon 26 říj, 2015 7:42 am

Zdravím,

předělávám si dvou osé BTTB cisterny dle dnešních kritérií. Lepty, detaily, KKK... Ale netusím, jak je mám nabarvit, abych měl takovou tu universální cisternu. Obtisky od pana Jirana jsou na vozy R a ne Rt, takže jsem nenašel žádnou insporaci. Netušíte někdo kdo si je pamatujete v provozu v jakýcj jezdili barvách?

Stejnou otázku platí i pro 4-osé cisterny BTTB, původně německé výroby, tam bych také potřeboval nějakou inspiraci na nabarvení.

Díky moc všem..
Přílohy
Rt208_62372.jpg
Rt208_62372.jpg (60.16 KiB) Zobrazeno 2304 krát
Kajinek11
 
Příspěvky: 303
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod mnitka » pon 26 říj, 2015 8:29 pm

Co takhle?
Pojezd černý a kotel typuji v RAL 6010, 6011 nebo 6025
Přílohy
roco Rt.jpg
Patinovaný tovární model ROCO
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1143
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Svratka » úte 27 říj, 2015 7:34 pm

Moc pěkný je to Martine, zvlášť se mi líbí ty rezatý odloupnutiny laku a opadaný jakoby "ostřílený" nátěr "tabulí" s nápisy. Bohužel škoda, že skutečné vozy měly nápisy na plechových tabulích, tedy nikoli přímo na kotli. Takhle, jak to udělali na modelu se to u nás nedělalo, tabule evidentně nečeské velikosti z epochy III, na kterou by se číslo vozu nevešlo. Tedy pokud samozřejmě ještě pominu zřejmě aplikaci popisů na nesprávnou konstrukci vozu, ale to je už o něčem jiném... Ale model krásnej!
Svratka
 
Příspěvky: 142
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod greenery » úte 27 říj, 2015 7:40 pm

Fakt pěkný, můžeš něco prozradit k postupům? To nevypadá na olejovky, je to stříkané, nebo se pletu? Můžeš prozradit odstíny?
greenery
 
Příspěvky: 919
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod vorisekml » úte 27 říj, 2015 8:54 pm

P1040015.jpg
P1040012.jpg
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 602
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pon 04 čer, 2018 9:42 am

Dlouho zde nebyl žádný příspěvek.
Proto jsem se rozhodl přidat další dvounápravový kotlový vůz.
Spodek (rám vozu) je postaven podle osvědčeného postupu.
Obrázek
Jen některé díly jsou změněny.
Obrázek
Obrázek
Dalším kotlovým vozem, který bude postaven na beranovým podvozku je vůz řady R 21 54 710 0002-0, KOFOLA, vlečka Galena.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2267
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pon 04 čer, 2018 10:22 am

Jak se přesně jmenuje domovská stanice.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2267
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod vmucha » pon 04 čer, 2018 12:12 pm

Komárov u Opavy, vlečka Galena
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pon 04 čer, 2018 3:30 pm

Nejprve děkuji za upřesnění popisu.
Dále rám vozu dostal držáky jímky. Protože bočnice držáků jímky jsou papírové, tak lze lehce pomocí nůžek upravit do požadovaného tvaru.
Obrázek
Na vůz je pak zkusmo položena rozpracovaná jímka.
Obrázek
Jímka je vyrobena z trubičky, která má podobný průměr, jako je přepočet jímky do modelu. Aby průměr odpovídal je na trubičku stočena a přilepena plastová destička a tím pádem jsem dostal skoro odpovídající průměr jímky. Potom je už zase stejný postup, zaslepení trubičky, vytmelení čel trubičky, přebroušení a znova jemné tmelení. Po dokonalém vytvrdnutí tmelu se dohladka přebrousí čela jímky.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2267
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » úte 05 čer, 2018 6:21 pm

Dále jsem pokračoval na jímce. V horní části jímky je plnící hrdlo a vedle je zařízení pro vyprazdňování. Pak se zhotovily podélné lávky se zábradlím. Na jednom čele jímky je zařízení na ohřívání převáženého produktu. Na druhé straně u brzdařské budky jsou ještě na jímce držáky návěstních svítilen.
Obrázek
Obrázek
Podle majitele fotky je spodek vozu natřen černě a jímka má mít tmavě červenou barvu.
Jímka je na voze zatím jen zkusmo položena.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2267
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod statistik » stř 06 čer, 2018 11:21 am

Již jsem vyřešil potíže s připojením, zkopíruji tedy svou reakci z K-reportu:

- červená barva kotle, to je dílo fantazie, nebo nějakých podkladů?
- vůz na přepravu kofoly má původní topnou soustavu kotle zrušenou (odpovídá tomu i označení vozu) a na fotce je to jednoznačně vidět, tak proč to na modelu je? V tomto případě šlo o využití vozu s hliníkovým kotlem, ale původní topení na převoz Kofoly potřeba nebylo ;)

PS: vyjadřuji se pouze ke zpodobnění předlohy. Rukodělné zpracování modelu po zkušenostech zejména z tohoto fóra nekomentuji. Jen si dovolím drobnou připomínku, že kotel má objem 200 hl, zatímco modelový kotel má na první pohled (zkušeným okem :roll: ) objem menší, odhadem tak 160 hl.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » stř 06 čer, 2018 12:44 pm

Nejprve děkuji za připomínky.
Protože, je fotka vozu černobílá a majitel fotky si nepřeje jí uveřejnit a potřebné informace a detaily čerpám pomocí e-mailu. První písemnosti jsem nějak nechápal a špatně jsem se orientoval.
Spodek vozu je černý.
Jímka má mít šedočernou barvu.
Na jímce pak bude nápis, který má půdu bílou a vlastní písmo rudě červené.

Mám jen fotku podobného vozu, kde se uvádí jímka o objemu 150 hl.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2267
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod statistik » stř 06 čer, 2018 2:22 pm

Průměr kotle je 2200 mm.
Sedla kotle mají jiný tvar - vnitřní hrana bočního plechu nosiče (plech navazující na vnější podélníky) je svislá, ne sešikmená. Sešikmená je jen vnější hrana.

Zbytek rozměrů a vzájemných poloh možno odvodit například z této fotky identického typu vozu (nejsem autorem a autora si nepamatuji, zdroj K-report), nic lepšího nemám po ruce:
394328.jpg


PS: opět dotaz na barvu kotle: šedá barva je podložená informace, nebo další domněnka?
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod statistik » stř 06 čer, 2018 2:27 pm

Ještě dovětek k těm sedlům kotle: u vozu R200 hl s hliníkovým kotlem vycházejí boční plechy nosiče kotle čistě svislé (prostě pravý úhel s vodorovnou rovinou :) ), nikoliv zkosené pod úhlem, jako u R150 a R160 hl, jak je ztvárněno v modelu.
Pro jistotu upřesním, že nyní mám na mysli celé boční plechy, ne jejich hrany, jako v předešlém příspěvku.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » stř 06 čer, 2018 3:19 pm

Ještě k tomu mému obrázku. Je v katalogu text.
Vůz, foto č. 7.
150 hl, gallone.
Materiál jímky – aluminium
Průměr jímky – 1 800 mm, 70 7/8.
Průměr domu – 550 mm, 21 21/32.
Obrázek

Dále majitel fotky mně po dalších dotazech uvádí, že jímka má šedivě černou barvu.
Tak mně nic jiného nezbude než mu věřit. Fotka je prostě černobílá a ještě v tmavém provedení.

Bohužel výkresů mám mnoho, ale zrovna tento typ vozu nemám.
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 06 čer, 2018 10:40 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2267
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků